Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهروز عمرانی در کمیته باستان شناسی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت گردآوری نقشه های باستان شناسی آذربایجان شرقی و بازنگری مجدد آن‌ها، اظهار داشت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های برخوردار کشور در حوزه باستان‌شناسی است که سایت های باستان‌شناسی آن در سرتاسر استان سندی بر قدمت این استان کهن در تاریخ است، لذا گردآوری نقشه های باستان شناسی این استان امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضمن اشاره به راه اندازی سامانه باستان‌شناسی کشور، از همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در راستای تهیه نقشه ها خبر داد و گفت: با توجه به راه اندازی این سامانه در قالب وب، نقشه های باستان‌شناسی آذربایجان شرقی با همکاری این پژوهشگاه تهیه و در این سامانه بارگزاری خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور، ادامه داد: این سامانه ابزار خوبی برای آمایش است و در مرحله نخست از تخریب محوطه های باستانی جلوگیری می شود، به این ترتیب با توجه به بررسی‌های باستان‌شناسی این سامانه با قابلیت ورود، پردازش و ارزیابی برنامه‌های انجام‌شده، مورد استفاده کاربران عمومی و تخصصی در سطح کشور قرار می‌گیرد.

عمرانی اظهار داشت: تهیه و بارگزاری نقشه‌های باستان‌شناسی در این سامانه با هدف حراست بیشتر از مناطق باستانی، همچنین سهولت دسترسی متخصصان و مردم به اطلاعات صحیح و استعلام آنلاین اراضی مورد نظر است که در آذربایجان شرقی نیز در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی میراث فرهنگی تبریز باستان شناسی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور خبرگزاری فارس فارس تبریز پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور نقشه های باستان شناسی شناسی آذربایجان شرقی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه تولید، بازرگانی و ساخت ماشین آلات صنعت شیرینی و شکلات از ۱۱ استان و نمایندگی‌هایی از ۷ کشور محصولات و خدمات خود را عرضه کرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: تولید برای ماندگاری نیازمند کیفیت، نشان تجاری موثر و بازارسازی است.

رحمتی با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در توسعه شبکه بازار، ارائه هنرمندانه محصول در نمایشگاه‌ها و انعکاس رسانه‌ای نمایشگاه‌ها در بستر فضای مجازی را ضروری خواند.

وی با بیان اینکه صنعت شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی به عنوان قطب این صنعت به جایگاه اصلی خود رسیده است صدور ۲۱۵ هزار تن محصولات صنایع غذایی و صادرات شیرینی و شکلات استان به ۷۹ کشور دنیا را نشانگر ظرفیت بالای استان در این بخش دانست.

هفدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات تا هفتم اردیبهشت در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی