Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام الهی گفت: در حوزه عمرانی بقاع متبرکه، ۴۶۴ میلیون تومان بر اساس درآمد هر بقعه فعالیت عمرانی انجام شده است.

«محمد الهی»، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف به مناسب دهه وقف، اظهار کرد: همزمان با روز وقف مزار شهدای شهر خوسف غبار روبی می شود.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف از برگزاری زیارت حضرت رسول (ص) از بعید در روز شهادت امام حسن و پیامبر اسلام (ص) خبر داد و گفت: در این مراسم عزاداری، هزار و 500 نفر از محل عواید موقوفات با هزینه کرد سه میلون و 800 هزار تومان اطعام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

حجت الاسلام الهی تصریح کرد: همزمان با شهادت امام رضا  علیه السلام مراسم عزاداری در بقعه سلطان ابوالقاسم روستای نصرآباد برگزار و در پایان این مراسم نیز سه هزار نفر از عزاداران به همت خیران و از محل عواید موقوفات اطعام می‌شوند.

 

 

وی از  نواختن زنگ انشای وقف در مدارس شهرستان خوسف خبر داد و گفت: سال گذشته 150 اثر به دبیرخانه ارسال شد و امسال نیز به رسم یادبود از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف از برگزاری برنامه های ایستگاه همه واقف باشیم، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، نشست صمیمی با مردم خبر داد و گفت: در مجموع در دهه وقف 12 برنامه محوری در دستور کار است.

 

 

 

حجت الاسلام الهی با بیان اینکه در دهه آخر صفر پنج مُبلغ به مناطق روستایی اعزام شدند، گفت: همچنین 70 بسته سبد غذایی از محل عواید موقوفات تحت رزمایش کمک مومنانه  بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

 

وی گفت: همزمان با دهه وقف  6 نفر از یاوران و خادمان وقف در شهرستان خوسف تقدیر خواهند شد.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف با بیان اینکه چارت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف از سه کارشناس فرهنگی و قرآنی، مالی، حقوقی ثبتی و اجارات تشکیل شده است، گفت: در بحث مالی یکی از موضوعات مهم و دارای اولویت ما اجرای امینانه نیت واقفین  خیر اندیش هست که از ابتدای امسال در اجرای نیت ها و تعمیر و مرمت قنوات 198 میلیون و 600 هزار تومان در سال مالی اداره هزینه کرده ایم.

 

 

حجت الاسلام الهی صدور مفاسا حساب موقوفات متصرفی و غیر متصرفی را 806 مورد عنوان کرد و گفت: پرداخت هزینه های مدیریتی بقاع متبرکه 275 میلیون تومان بوده و پرداخت هزینه های عمرانی بقاع 464 میلیون تومان است.

 

 

وی اعتبارات تملک و دارایی و ساختمان اداری اوقاف را 79 میلیون و 600 هزار تومان برشمرد و ادامه داد: تاکنون 45 سند مالکیت موقوفات اخذ کرده ایم که این تعداد به 64 رقبه هم متصل شده است.

 

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف از  تنظیم دادخواست برای بدحسابی مستاجرین موقوفات خبر داد و گفت: در طول یک سال گذشته حدود 30 پرونده ارسال اظهار نامه داشته ایم و دو پرونده هم قضایی شده اند که در مراحل رسیدگی است.

 

 

 

حجت الاسلام الهی تصریح کرد: طی یک سال گذشته 75 هزار و 200 برگ اسناد موقوفات در سامانه موقوفات اسکن و بارگذاری شده است.

 

 

 

وی تصریح کرد: در قسمت فرهنگی و قرآنی هر سال طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه برگزار می شده که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا پذیرش زائر نداشته ایم اما بقاع شاخص به صورت مجازی برنامه های فرهنگی و قرآنی خود را برگزار می کردند.

 

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف بیان کرد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی در شهرستان خوسف به صورت منطقه ای برگزار شد، همچنین در این مدت خدام حرم رضوی در بقعه نصرآباد حضور و  سوگواره بصیرت عاشورایی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی به صورت کاروان شادی به صورت خودرویی برگزار شد.

 

 

هزینه کرد ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه بقعه شاه سلیمان علی(ع)

 

 

حجت الاسلام الهی بیان کرد: برای اجرای نیّات واقفین خیر اندیش نیز 150 میلیون تومان شامل توزیع 300 بسته بهداشتی، 50 بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان و  توزیع 200 بسته سبد غذایی بین نیازمندان در ایام محرم، صفر و اربعین هزینه شده است.

 

 

 

وی با بیان اینکه 85 درصد نیّات واقفین شهرستان خوسف نذر بر عزای سید الشهدا علیه السلام است، گفت: تاکنون برای عملیات ساخت و ساز بقعه شاه سلیمان علی(ع) بالغ بر سه و نیم میلیارد تومان هزینه شده و شاهد پیشرفت 65 درصدی پروژه هستیم.

 

 

 

حجت الاسلام الهی با بیان اینکه برای پروژه سرویش بهداشتی و حمام در بقعه شاه سلیمان علی (ع) 200 متر، ساختمان چند منظوره سه طبقه شامل زائر سرا، اتاق هیئت امنا یک هزار و 200 متر، صحن عبادی هزار متر، پله و آبنما 400 متر و صحن زائر یک هزار و 800متر و برای  زائر سرا هزار متر عملیات ساخت و ساز در حال انجام است، افزود: در مجموع بیش از پنج هزار متر فعالیت عمرانی در بقعه شاه سلیمان علی در حال انجام است.

 

 

تکمیل صحن و سرای بقعه شاه سلیمان علی نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار

 

 

وی تصریح کرد: برای تکمیل پروژه شاه سلیمان علی علیه السلام نیازمند سه میلیارد تومان هستیم که بر اساس نیاز  مردم با کمک خیرین به بهره برداری می رسد.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف یکی از دغدغه های اوقاف را تامین آب مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر عنوان کرد و گفت: تاکنون چاه آب در محل حفر و تجهیز شده  و بیش از 60 میلیون تومان در این راستا هزینه شده است.

 

 

حجت الاسلام الهی تصریح کرد: برای بازسازی و سنگ فرش مجتمع فرهنگی مذهبی همند 30میلیون تومان و برای تربت خانه امامزاد سید نجم الددین گیو تاکنون 70 میلیون تومان هزینه شده است.

 

 

وی از  تمدید سند اجاره خط 670 مورد و تنظیم سند اجاره 22 مورد موقوفه خبر داد و بیان کرد: برای طرح  GIS ، برداشت رقبات موقوات هزار و 200 مورد انجام شده است.

 

 

توزیع ۲۰ میلیون تومان اقلام بهداشتی در ایام محرم و صفر

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف بیان کرد: در مجموع از ابتدای امسال در حوزه عمرانی بقاع متبرکه  464 میلیون تومان بر اساس درآمد هر بقعه هزینه داشته ایم.

 

 

 

حجت الاسلام الهی بیان کرد: در تمامی برنامه های اوقاف در بقاع متبرکه ضد عفونی انجام شده و در ایام محرم سه هزار ماسک از محل عواید موقوفات تهیه و در اختیار مردم قرار داده ایم، همچنین  در ایام سیل یک ماه گذشته 40 بسته سبد غذایی به ارزش ریالی هر بسته 250 هزار تومان بین سیل زندگان در روستاها توزیع داشته ایم.

 

 

 

وی افزود: در ایام محرم حدود 15 تا 20 میلیون تومان اقلام بهداشتی خریداری و از محل موقوفات نیز 300 بسته بهداشتی خریداری و در روستاهایی که موقوفات حمام داشته ایم توزیع شد.

 

ثبت ۴ وقف جدید در شهرستان خوسف

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف بیان کرد: از ابتدای امسال دو فنجان آب اراضی کشاورزی در روستای زادنبه، شش ساعت آب اراضی کشاورزی در روستای کمر سبز ، 9 ساعت آب اراضی کشاورزی در  شیخ آباد روستای گل و پنج فنجان آب اراضی کشاورزی در روستای همند وقف بر عزای سید الشهداء علیه السلام و ایام فاطمیه شده است.  

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقاف خوسف نشست خبری دهه وقف دهه وقف خوسف شهرستان خوسف خراسان جنوبي بیرجند محل عواید موقوفات آب اراضی کشاورزی حجت الاسلام الهی میلیارد تومان خبر داد و گفت میلیون تومان ایام محرم بقاع متبرکه علیه السلام هزار تومان داشته ایم هزینه شده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: قبرستان دهخدا که متعلق به اوقاف است، تبدیل به پارک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مصطفی طاهری، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در جلسه تعیین تکلیف قبرستان دهخدا اظهار کرد: مردم از شرایط موجود این محل اذیت می‌شوند در حالی که نهادهای متولی می‌توانند آن را تغییر کاربری بدهند و باید این کار را انجام دهند، به هر حال باید این فضا تغییر کند و نباید دود این مساله به چشم مردم برود.

وی افزود: امیدواریم با اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته تا تابستان سال‌جاری تغییر کاربری آن به پارک تصویب شود، خوشبختانه هیچ نهادی دنبال منفعت در این مساله نیست، در نهایت دیدگاه اوقاف هم باید این باشد که مردم از وضعیت این محل اذیت نشوند و اگر راهکار میانبری هم برای حل مساله هست، باید انجام دهیم.

حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم در این نشست، گفت: جلسات متعدد قبلی منجر به تفاهم‌نامه‌ای شد و باید کار را قانونی پیش ببریم و ما هم دغدغه مردم را داریم، اما توافقات باید کارشناسی شده باشد.

وی ادامه داد: موافق پیشبرد امور به نفع مردم هستیم، چون یکی از کارکردهای اساسی وقف برای آسایش مردم است و الان هم همان‌گونه است اما بعضی مقررات در اختیار ما نیست و آماده هستیم، به شرط باقی ماندن این محل به صورت وقفی خود شهرداری آن را به پارک تبدیل کند.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در ادامه جلسه، گفت: تغییر کاربری این مکان می‌تواند انجام شود و برای ما فرق نمی‌کند که چه کاربری برای آن تصویب شود، چون هدف ما آبادانی شهر است.

وی اظهار کرد: خود اوقاف هم می‌تواند این زمین را آباد کند و ما می‌توانیم این کار را تسهیل کنیم اما باید زمان‌بندی شده باشد و آماده برگزاری مناقصه تعیین پیمانکار هستیم.

کد خبر 751115

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)