Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ بازماندگان گفت:امام حسن (ع) یکی از گل های خوشبوی رسول خدا (ص) است که شناخت ابعاد و ویژگی ها و سنت زندگی ایشان بر همه مسلمانان واجب و ضروری است و جامعه به ویژه قشر جوان باید ویژگی امام بزرگوار را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ حسن بازماندگان عالم اهل سنت و امام جمعه اهل سنت بندر پل هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به بررسی ابعاد شخصیتی آن امام بزرگوار پرداخت و اظهار کرد: مطالب فراوانی در کتب معتبر علمای جهان اسلام در مورد ویژگی های برجسته شخصیتی اولین فرزند علی ابن ابی طالب ذکر شده است؛ و علمای اهل سنت از آن امام بزرگوار با عنوان آقای بردباری یاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالم اهل سنت استان هرمزگان با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) منبع آرامش در زمان خود بود افزود: ویژگی ها و ابعاد شخصیتی امام حسن (ع) باعث شد مردم آن حضرت را از جان شیرین خود بیشتر دوست داشته باشند و در سخنرانی ایشان همیشه حضور داشته باشند.

بازماندگان تصریح کرد:امام حسن مجتبی (ع) پناهگاه مستمندان و تهی دستان و نقطه امید درماندگان بود و در طول زندگی گهر بارشان هیچ فقیری را از در خانه خود نا امید بر نگرداند.

وی امام حسن (ع) را دارای حسن سلوک خاص دانست که زبانزد زمان خود بود.و تاکید کرد: کریم اهل بیت (ع) شخصیت بسیار برجسته ای داشتند که در زمان خود زبانزد خاص و عام و شبیه ترین افراد به حضرت رسول (ص) بود.

عالم اهل سنت استان هرمزگان زندگی امام حسن (ع)را سرشار از ایثار، صلح، حسن اخلاق و از خودگذشتگی خواند و خاطر نشان کرد: امام حسن (ع) یکی از گل های خوشبوی رسول خدا (ص) است که شناخت ابعاد و ویژگی ها و سنت زندگی ایشان بر همه مسلمانان واجب و ضروری است و جامعه به ویژه قشر جوان باید ویژگی امام بزرگوار را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام بزرگوار امام حسن اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است

محمد صادق صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با قدردانی از تلاش مؤثر استاندار کردستان برای زدودن موانع ارتباط بی‌واسطه با مردم استان اظهار کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی ایران قوی، وجود و پای کار بودن مردم استان در تمام جوانب زیست مومنانه است.

وی افزود: بحمدالله با شبکه سازی عملیاتی حلقه‌های میانی، پاسخگویی به مسائل مردمی در مسیر بسیار ارزشمندی از همدلی و تقویت مبانی مردمی سازی دولت در استان شکل گرفته است.

وی با قدردانی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی بر تحقق شفافیت در عملکرد به جامعه هدف خاطرنشان کرد: پویایی و میدان داری در جامعه با جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار تحقق خواهد یافت و نقش بزرگان خانواده و محلات به عنوان حلقه میانی تأثیرگذار در تحقق این معروف، انکار ناپذیر است.

صادقی بازدیدهای میدانی استاندار کردستان را مصداق خدمت بی منت جهت حل مسائل خرد و کلان در استان عنوان کرد.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی گفت: مردم کردستان همواره سرآمد در خدمت مضاعف و تکریم کرامت انسانی هستند.

کد خبر 6090083

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران