Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در سی‌وسومین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس با اشاره به این جمله پیغمبر که من برای امتم غمگین هستم، گفت: این جمله پیامبر مربوط به تجربه‌ای بود که رسول‌الله نسبت به امت‌های گذشته داشتند و یا مربوط به اخبار غیبیه بوده است که وجود مقدس پیغمبر اکرم نسبت به سرنوشت امت در همین عرصه زندگانی این جهانی در آینده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، افزود: تجربه پیغمبر نسبت به امت‌های سلف این بود که امت‌ها بعد از این که جریان وحی و نبوت از آنان قطع شد، دین را تحریف کردند و با تحریف دین از خط شریعتی که خداوند به وسیله پیغمبرشان فرستادند، منحرف شدند، این تحریفی که به دست امت‌های سلف نسبت به دین صورت گرفت و این انحرافی که در سرنوشت امت‌های سلف به وجود آمد، باعث شد پیغمبر اکرم را نسبت به سرنوشت این امت و ابتلای آنان به این مشکل به غصه بیندازد و رسول‌الله غمگین بشود مخصوصا نسبت به اخباری که از طریق غیب و جبرئیل به پیغمبر اکرم نسبت به آینده امت رسیده بود، این نکته، نکته غم پیغمبر است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه اجرای جریان اجتماعی دینی به دست امت است، بیان کرد: خداوند به پیغمبر قول داده که قران را حفظ می‌کنیم و نمی‌گذاریم مثل تورات و انجیل در دسترس تحریف جریان امت منحرف قرار بگیرد، این مسئله به‌ وسیله خدا تضمین شد که اصل دین دچار تحریف نمی‌شود، اما اجرای دین، سرنوشت دین، جریان اجتماعی و شخصیت خارجی و بیرونی دین که در جامعه باید ارزش‌های دین حاکم بشود، دیگر مصونیتی از طرف خدا ندارد، بلکه این  به دست امت است و در تحریف جریان و اجرای دین، ممکن است امت دچار انحراف بشوند، لذا آخرین جمله پیغمبر اکرم این بود که «من غم امتم را دارم».

وی، افزود: اولین نقطه تحریف و انحراف بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) رخ داد، رهبری از خط امامت که خط تداوم وحی بود، منحرف شد و رهبری امت در جریان غیر تداوم وحی قرار گرفت، از اینجا تحریف و انحراف دنبال سر هم می‌آمد، در مقاطع مختلف در موقعیت‌های گوناگون و در مقابل این تحریف و انحرافی که امت گرفتار شده بود، تنها جریانی که مقابله می‌کرد و در مقابل این تحریف و انحراف می‌ایستاد، جریان عترت و اهل بیت پیغمبر بودند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی،گفت: مشکل تحریف در سرنوشت امت تنها به آن زمان اختصاص نداشت، مشکل انحراف بر اثر تحریف در سرنوشت امت، مشکلی است که در پهنه تاریخ تا به امروز ادامه داشته است، یعنی هر جریانی در امت اسلام در رأس قدرت قرار گرفت، منافع و تداوم قدرت سیاسی خودش را با تحریفی در سرنوشت و اجرای اسلام تطبیق کرد، این مشکل مخصوص دوران یزید، معاویه، بنی‌امیه و بنی‌عباس در صدرا اسلام نبود، متأسفانه الان هم همین مشکل وجود دارد.

وی، در ادامه بیان کرد: یک عده جریان‌های فرصت‌طلب و قدرت‌یاب در همین عرصه بر اثر این‌ که یک روزی به یک فرصتی می‌رسند و قدرتی را به دست می‌گیرند، در شرایط تداوم قدرت و قدرت‌مداری خودشان در مدیریت کشور، هر ضعف و ناتوانی که دارند، این را با یک تحریفی در تاریخ اسلام و سرنوشت امت تطبیق می‌کنند، لذا در جامعه امروز هم شاهد این هستیم که کسانی در قدرت قرار می‌گیرند وقتی نمی‌توانند جامعه را مدیریت کنند و مسئله اقتصاد و معیشت مردم را مدیریت کنند، فرافکنی می‌کنند و مشکلات مدیریت خودشان را به حساب فشار خارجی، تهاجم اقتصادی و تحریم اقتصادی دشمن قرار می‌دهند، راه حلی که می‌دهند این است که دست به دست دشمن بدهیم و با دشمن بسازیم.

کد خبر 5049596

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی رحلت پیامبر اکرم ص شهادت امام حسن مجتبی ع ویروس کرونا اربعین 99 شیراز بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا اربعین حسینی گرگان شهرکرد مجلس شورای اسلامی شهدای مدافع حرم کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان تحریف و انحراف پیغمبر اکرم سرنوشت امت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست

فرماندار شهرستان خوروبیابانک گفت: مدیریت بحران این شهرستان از امکانات کافی برخوردار نیست و نیاز اساسی به پزشکان متخصص، مجرب و امکانات پزشکی دارد و این خواسته مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، احمدرضا طحانی ظهر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان که با حضور منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان خوروبیابانک با توجه به پراکندگی روستاها و وسعت زیاد آن، نیاز به امکانات امدادی دارد.

وی افزود: در حال حاضر امکانات و تجهیزاتی که برای مقابله با حوادث احتمالی مخصوصاً سیل در شهرستان وجود دارد، بسیار اندک است و در صورت وقوع حوادث، این شهرستان با مشکل مواجه خواهد شد.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که این شهرستان نیاز اساسی به پزشکان متخصص، مجرب و امکانات پزشکی دارد.

طحانی محرومیت‌زدایی را مهمترین نیاز مردم این خطه از استان اصفهان عنوان و تصریح کرد: با وجود اقدامات بسیار در شهرستان خوروبیابانک، همچنان بحث محرومیت قابل لمس است که انتظار می‌رود برای خروج از مشکلات به این شهرستان توجه ویژه شود.

مسئولان اصفهان صدای مردم خوروبیابانک را نمی‌شنوند

حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی، امام جمعه شهرستان خوروبیابانک نیز تصریح کرد: با گذشت چند سال از افتتاح بیمارستان محروم این شهرستان، مسئولان استانی صدای این مردم را نمی‌شنوند و بارها از تریبون نماز جمعه در این خصوص صحبت شده است.

وی ادامه داد: آنچه که این مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور تقاضا دارند تجهیز کامل بیمارستان و حضور پزشک متخصص است.

امام جمعه شهرستان خوروبیابانک گفت: کاهش تعرفه برق منطقه گرمسیری یکی از مطالبات بحق و جدی مردم شهرستان خوروبیابانک است.

کد خبر 748455

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت حسینی در کمیته استیناف
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • تداوم جریان سیل در استان یزد