Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بندرلنگه با اشاره به متفاوت بودن فلسفه صلح امام حسن (ع) با شرایط کنونی جامعه، گفت: صلح امام حسن (ع) برای نگهداشتن شرایط موجود بود اما در حال خاضر نظام مقدست جمهوری اسلامی در موضع قدرت قرار دارد و شاهد شکست‌های دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام «جواد اسماعیل‌نیا» ظهر امروز (25 مهرماه) در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام (ص)، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت محمد (ص) که در قرآن نیز به آن اشاره شده است؛ مردمی بودن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامبر (ص) در برابر مشکلات مردم بی‌تفاوت نبود و اگر مشکلی برای مردم پیش می‌آمد با تمام توان برای حل آن تلاش می‌کرد.

 

وی پیامبر را خیرخواه مردم دانست و عنوان کرد: خاتم‌المرسلین حتی برای کمک به آخرت مشرکین با محبت رفتار می‌کرد.

 

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جذب حداکثری و دفع حداقلی، گفت: با افرادی که در اصول اساسی با نظام اسلامی هم عقیده هستند و تنها برخی اختلافات اندک در مسائل دینی و سیاسی دارند؛ نباید به صورت قهری برخورد شود. چنین برخوردهایی خلاف روش پیامبر اسلام و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا وقف را بهترین راه برای ماندگاری دارایی‌های فانی دانست و اظهار کرد: همواره باید برای توسعه وقف در جامعه تلاش کنیم. این امر نیازمند همکاری تمام نهادهای حاکمیتی با هم است.

 

وی تصریح کرد: یکی از مسئولان ارشد کشوری که وظایف بسیار مهمی در شرایط جنگ اقتصادی پیش رو دارد، در اتاقی در بسته در حال انتشار پیام‌های منفی است که با بازخورد بد جامعه نیز روبرو شده است. این شخص حتی مدیران جهادی و مردمی انقلاب را به بی عقلی متهم می‌کند و مانند دفعات گذشته، فلسفه صلح امام حسین (ع) را برای توجیح اشتباهات خود به کار برده است.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا ضمن محکوم کردن فرضیه مذاکره با آمریکا، ابراز داشت: باید گفت که صلح امام حسن (ع) نتیجه خیانت افرادی مانند عبیدالله ابن عباس بود که پس ساز دریافت رشوه یاران امام را تنها گذاشت.

 

امام جمعه بندرلنگه با ذکر این نکته که صلح امام حسن (ع) برای نگهداشتن شرایط موجود بود، اظهار کرد: وقتی نظام مقدس جمهوری اسلامی زیر لقای ولایت فقیه با قدرت به در حال ادامه دادن است و شاهد شکست‌های شدید دشمنان در منطقه هستیم چرا باید به فکر صلح امام حسن (ع) بود که فلسفه بسیار متفاوتی داشت.

 

وی سخن گفتن از مذاکره را مانند خیانت به اسلام دانست و گفت: ملت بصیر ایران بار دیگر اجازه چنین اقدامی را نخواهد داد و با تمام توان برای مبارزه با استکبار گام خواهد برداشت.

 

حجت الاسلام اسماعیل نیا ضمن تاکید بر گسترش فضاهای ورزشی، اذعان کرد: ورزش تاثیر روانی بسیار مثبتی در جامعه خواهد داشت و هماهنگونه که این امر مورد تاکید اسلام قرار دارد باید به دنبال توسعه این اماکن باشیم.

 

امام جمعه بندرلنگه در چایان با اشاره به پایین بودن سرانه ورزشی شهرستان بندرلنگه به نسبت دیگر نقاط استان هرمزگان؛ ادامه داد: مقرر شده بود که بخشی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به توسعه اماکن ورزشی اختصاص داده شود به همین جهت به دنبال این هستیم که از این محل برای رفع مشکلات ورزش شهرستان بندرلنگه گامی برداشته شود.

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه بندرلنگه خطبه نماز جمعه صلح امام حسن اسماعیل نیا حجت الاسلام امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام

دریافت 95 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مردم ولایتمدار بندرلنگه با تشکیل دسته‌های عزاداری در شب شهادت ششمین اختر تابناک ولایت و امامت به سوگواری مشغول شدند و یاد و خاطره این امام بزرگوار را گرامی داشتند.

کد خبر 6096288

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام