Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دریایی بنادر و دریانوردی استان از نجات پنج سرنشین قایق صیادی در محدوده خلیج چابهار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سیدحسن ابراهیمی افزود: در یک عملیات جستجو و نجات دریایی با هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار ، ۵ سرنشین یک قایق صیادی که در وضع بد جوی ، دچار حادثه و گرفتار شده بودند نجات یافتند.

ابراهیمی افزود: در تماسی در ساعت ۰۱:۰۰ بامداد امروز با ۱۵۵۰ مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC ) بندر چابهار، مبنی بر حادثه برای قایق صیادی، بلافاصله تیم جستجو و نجات دریایی با اعزام شناور ناجی به موقعیت مضطر، در عملیاتی، موفق به نجات پنج نفر سرنشین قایق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: این قایق که با پنج نفر سرنشین عازم صیدگاه در محدوده خلیج چابهار شده بود در مسیر برگشت به ساحل، به علت فرسودگی قایق، دچار شکستگی در تشت قایق و آبگرفتگی شدید شده بود، که با اعزام بلافاصله شناور ناجی، در عملیاتی موفق نجات یافتگان که دو نفر مصدوم و سه نفر دیگر بودند در اسکله کلانتری به امداد ساحلی تحویل شدند.

این مقام مسئول گفت: شماره مستقیم ۱۵۵۰ جهت اعلام حوادث دریایی و کانال ۱۶ دستگاه VHF جهت اعلام حوادث دریایی به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت و پاسخگویی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نجات صیاد قایق صیادی قایق صیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،مسوول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی گفت: برداشت این گونه برای بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.
گل بشیرزاده افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای بررسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) برای بررسی خواص دارویی برداشت شد.
وی تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه‌های اقتصادی تولید دارو و محصولات مراقبتی پوست بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار
  • فوت ۳ سرنشین لنج آتش گرفته در آب‌های جزیره هرمز
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار/ ۳ فوتی و ۷ مجروح
  • نجات ۲۹ دریانوردی هرمزگانی/ ۳ فوتی و ۷ مجروح در سانحه آتش سوزی لنج