Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-27@04:00:30 GMT

جایی که اتحاد باشد، همیشه پیروزی هم هست

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۰۲۳۸

جایی که اتحاد باشد، همیشه پیروزی هم هست

موفق ترین آلمانی هایی که پس از اتحاد آلمان در عرصه ورزش درخشیدند را می شناسید؟ در این مقاله آن ها را بررسی می کنیم.

اتحاد دوباره آلمان در ۳ اکتبر ۱۹۹۰ با پیوستن آلمان شرقی به جمهوری فدرال آلمان که با نام آلمان غربی شناخته می‌شد، رخ داد. این اتحاد موجب پیدایش آلمان کنونی شد. اتفاق پیش آمده در همه عرصه ها تاثیر مستقیم و بسزایی گذاشت و یکی از مهم ترین آنها، ورزش بود که با یکی شدن شرق و غرب، منتخب ورزشکاران با نام آلمان متحد به میدان میرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال نگاهی کلی و مختصر به ورزشکاران آلمان شرقی می اندازیم که پس از وحدتی دوباره به فعالیت ورزشی خود ادامه دادند و افتخارات فراوانی کسب کردند:

پیش از فروپاشی دیوار برلین، کاتارینا ویت (Katarina Witt) در سال 1984 در سارایوو و در سال 1988 در کالگری طلای المپیک را برای آلمان شرقی به دست آورد. از اواخر فعالیت خود، به عنوان یک متخصص در برنامه های تلویزیونی ظاهر شد و در بازیگری نیز تجربه حضور دارد. سوابق ورزشی او را به یکی از موفق ترین چهره های اسکیت باز در تمام دوران تبدیل کرده است.

کاتارینا ویت برنده مدال طلای المپیک 1988

هایکه درکسله (Heike Drechsler) پیش از اتحاد مجدد آلمان به مدال نقره و برنز المپیک و طلا و نقره و برنز قهرمانی جهان دست یافت. او اولین بار در سال 1992 و در پرش طول طلای المپیک را در بارسلونا به دست آورد. در سال 2000، در سیدنی، او موفق شد موفقیت خود را تکرار کند. در آغاز دهه 1990 دوپینگ و گذشته اشتازی (سازمان اطلاعاتی آلمان شرقی) او مشخص شد، به همین دلیل او دیگر یک ورزشکار محبوب در سراسر آلمان نیست.

هایکه درکسله قهرمان المپیک 1992

در سال 1992، شناگر 14 ساله فرانزیسکا فان آلمزیک (Franziska van Almsick) هنگام شکستن یک رکورد جهانی در ماده 50 متر آزاد، توجه ها را به خود جلب کرد. در المپیک بارسلونا، او دو مدال نقره و یک برنز کسب کرد و یکی از اولین ستاره های ورزشی آلمان تازه اتحاد یافته بود. او توانست سه بار جایزه زن ورزش سال آلمان را از آن خود کند و امروز نیز به عنوان یک چهره محبوب باقی مانده است.

کرستین کیلگاس (راست) و فرانزیسکا فان آلمزیک (چپ) برنده مدال برنز و نقره المپیک 1992 در رشته 200 متر آزاد زنان

هنری ماسکه (Henry Maske) قبلاً در ارتش آلمان کمونیستی سابقه خدمت داشت و در بازیهای المپیک 1988 در سئول برای آلمان شرقی مدال طلا گرفت. وی در سال 1990 حرفه ای شد و سه سال بعد در مسابقات سنگین وزن به مقام قهرمانی جهان دست یافت. در سال 2010 او در نقش نماد بوکس آلمان، "ماکس اشملینگ" در یک فیلم سینمایی نیز بعنوان بازیگر نقش ایفا کرد.

هنری ماسکه قهرمان بوکس سنگین وزن جهان

ماتیاس سامر (Matthias Sammer) یکی از با استعدادترین فوتبالیست های آلمان شرقی در اواخر دهه 1980 بود. در سال 1990 از درسدن به اشتوتگارت نقل مکان کرد و اندکی پس از آن قهرمان بوندسلیگا شد. وی پس از مدت کوتاهی حضور در اینترمیلان، به آلمان بازگشت تا در بروسیا دورتموند توپ بزند و در آنجا توانست دو عنوان قهرمانی بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. او همچنین ستاره مانشافت در قهرمانی یورو 96 بود و بهترین بازیکن سال اروپا لقب گرفت.

ماتیاس سامر بهترین بازیکن آلمان در راه قهرمانی در یورو 96 بود

درست مانند ماتیاس سامر، اولف کرشتن (Ulf Kirsten) در سال 1990 از دینامو درسدن جدا شد تا فوتبال را در منطقه غرب آلمان متحد دنبال کند. در بایرلورکوزن با 182 گل در 350 بازی، به یکی از موفق ترین گلزنان تاریخ بوندس لیگا تبدیل شد.

اولف کرشتن یکی از بهترین مهاجمان آلمان در دهه 90 میلادی بود

پرتاب کنندگان دیسک لارس ریدل (Lars Riedel) و یورگن شولت (Jürgen Schult) در سالهای پس از اتحاد آلمان بر رشته ورزشی خود سلطه داشتند. شولت طلای المپیک را در سال 1988 برای آلمان کمونیستی به دست آورد و لارس ریدل نیز توانست 5 عنوان جهانی و طلای المپیک در سال 1996 را به دست آورد. شولت همچنان رکورد طولانی ترین پرتاب دیسک در جهان را در اختیار دارد، اما همیشه هرگونه اتهام دوپینگ را رد کرده است.

لارس ریدل قهرمان و یورگن شولت نایب قهرمان جهان در رشته پرتاب دیسک

پس از یک طلای المپیک در سال 1988 برای آلمان شرقی، اولاف لودویگ (Olaf Ludwig) در سال 1990 در غرب حرفه ای شد. در همان سال در سه مرحله تور دو فرانس برنده شد و پیراهن سبز دوومیدانی ها را کسب کرد. در سال 1992 وی در آخرین مرحله تور در شانزه لیزه در پاریس و جام جهانی جاده UCI قهرمان شد.

اولاف لودویگ قهرمان دوچرخه سواری در المپیک 1988

تعدادی از دوچرخه سواران جاده ای، پس از آموزش مشترک در آلمان بلوک شرق، از لودویگ پیروی کردند. دو تن موفق از آنها اریک زابل (Erik Zabel) و یان اولریش (Jan Ullrich) بودند که 6 بار پیاپی در توردوفرانس پیراهن سبز را به دست آوردند. اولریش اولین آلمانی بود که در سال 1997 قهرمان تور فرانسه شد. هر چند پس از آن مشخص شد هر دو در طول کار خود دوپینگ کرده بودند.

یان اولریش (راست) و اریک زابل (چپ)

ینس وایسفلوگ (Jens Weißflog) یکی از موفق ترین اسکی بازان پرشی در تاریخ این ورزش است. این ورزشکار یک بار در بازی های المپیک زمستانی در سال 1984 و دو بار در سال 1994 مدال طلا گرفت. او با 33 پیروزی در جام جهانی موفق ترین جامپر اسکی آلمان است.

ینس وایسفلوگ در المپیک 1994

چهار ورزشکار سابق آلمان شرقی در آغاز دهه 1990 پدیدآورنده یک جهش مهم در رشته ورزشی خود بودند. فرانک لاک (Frank Luck)، مارک کیرشنر (Mark Kirchner)، اسون فیشر (Sven Fischer) و ریکو گروس (Ricco Groß) آنها هسته اصلی تیم ترکیبی دو نفره قهرمانان بیاتلون (ورزش دوگانه) آلمان را تشکیل دادند که در بازیهای المپیک زمستانی 1992، 1994 و 1998 مدال طلا گرفت. آنها همچنین به صورت انفرادی و گروهی به مقام های مختلف قهرمانی جهان دست یافتند.

فرانک لاک، مارک کیرشنر، اسون فیشر و ریکو گروس

بیرگیت فیشر اشمیت (Birgit Fischer) در شش دوره المپیک تابستانی از 1980 در مسکو تا 2004 در آتن شرکت کرد. به طرز شگفت انگیزی، در هر رقابتی که شرکت می کرد، حداقل یک مدال طلا کسب می کرد و اکنون با کسب 8 مدال طلا او موفق ترین آلمانی در تاریخ المپیک است. این ورزشکار متولد براندنبورگ سرانجام در سال 2012 و در سن 50 سالگی به کار خود پایان داد.

بیرگیت فیشر (راست) و کاترین واگنر (چپ) و کسب عنوان قهرمانی در مسابقات کانو در المپیک 2000

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: طلای المپیک دست آورد برای آلمان آلمان شرقی موفق ترین سال 1990 مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان درباره وضعیت ورزشکاران و پیش‌بینی خود از مدال المپیک صحبت کرد.

به گزارش مشرق، فرزاد ایمانعلی زاده مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان درباره ارزیابی خود از جام تختی، عنوان کرد: تقریبا ۱۶-۱۷ نفر از کشتی‌گیران اصلی ما بیرون هستند و آینده سازان در اینجا کشتی می‌گیرند. ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم امید است.

وی درباره اینکه ملی‌پوشان اصلی نیستند خلائی احساس نمی‌شود، افزود: قطعا همین طور است. در یکی دو وزن ضعیف‌تر از نفرات اصلی هستیم. اسم نمی‌برم اما نفر سوم که در اینجا اول می‌شود با نفر اول ما اختلاف فاحش دارد. باید کار کرد، از جوانان در تیم بزرگسالان استفاده کرد تا روندمان بهتر شود.

مربی کشتی فرنگی درباره اینکه در اوزان ۶۰ و ۶۷ هنوز تکلیف مشخص نیست، خاطرنشان کرد: ما در این اوزان سهمیه را گرفته‌ایم. ده‌بزرگی توانست خودش را ثابت کند و اگر درآسیا طلا می‌گرفت قطعا ملی‌پوش ما در المپیک بود. به او یک فرصت دیگر داده می‌شود و قرار است با مهدی محسن نژاد به مجارستان برود. هر کدام عملکرد بهتری داشته باشند با ارزیابی کادر فنی به المپیک می‌روند.

ایمانعلی‌زاده درباره اینکه انتظار می‌رفت کشورهای بیشتری در جام تختی شرکت کنند، یادآور شد: اینجا چند سالی است به دلایل خاص کشورهای خارجی کمتر می‌آیند. ارمنستان هم تیم خوبی است و ما فکر نمی‌کردیم اینقدر خوب باشند. کشتی‌گیران جوان داخلی هم خوب است و مسابقات سطح معقولی دارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیف وزن ۶۷ کیلوگرم و رقابت گرایی با سعید اسماعیلی، تصریح کرد: گرایی قهرمان جهان و المپیک بوده و برایمان قابل احترام است از طرفی استعداد ناب در کشتی آمده به نام اسماعیلی که در جام وهبی امره خوب ظاهر شد. در آسیایی اول شد و طبق چرخه باید رو در رو یا یک تورنمنت رقابت کند. صلاحدید کادر فنی این بود که مجارستان بروند.

این مربی فرنگی درباره اینکه ۹۰ روز به المپیک مانده و ما در دوره قبل یک طلا داشتیم، این دوره لوپز قرار است بیاید، شرایط را چطور می‌بینید، گفت: برای دومین بار در طول تاریخ کشتی فرنگی است که ما با سهمیه کامل به المپیک می‌رویم و این افتخار بزرگی است. هدف کادر فنی این بود که محقق شد. ۴ سال پیش به خاطر شرایط کرونا سطح مسابقات پایین‌تر بود. امسال کار قطعا سخت تر است. همان طور که در جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ دیدید سطح مسابقات بالاتر بود. کار ما سخت است اما ما تیم جوان و در عین حال با انگیزه داریم که تلاش می‌کنیم بهترین اتفاق رخ دهد.

در المپیک لندن ۳ طلا گرفتیم و باید تلاش کنیم در این دوره مدال‌های زیبا بگیریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خودتان در جه وزنی انتظار طلا دارید، اظهارداشت: روی کاغذ ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شانس طلا داریم. دوره قبل در ۶۷ کیلوگرم طلا گرفتیم اما این دوره شانس مدال داریم. در المپیک اتفاقات خاص می‌افتد به این صورت که وقتی از یک وزن انتطار طلا داریم مدال نمی‌گیریم و از وزنی که انتظار نداریم مدال می‌گیریم مانند المپیک ۲۰۱۶ که عبدولی مدال گرفت. قابل پیش‌بینی نیست اما امیدوارم روز خوبی باشد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • وی‌ای‌‌آر سه امتیاز را از جیب قائدی بیرون کشید!‏
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد
  • السد قهرمان لیگ ستارگان قطر شد/ حزباوی جام کسب کرد
  • حزباوی با السد قهرمان لیگ ستارگان قطر شد
  • السد قهرمان لیگ ستارگان قطر شد/ حزباوی جام کسب برد
  • لیگ ملت‌ها: لیست مهمان غیرمنتظره المپیک پاریس
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد