Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع مخالف آل سعود در فضای مجازی از بازداشت چند افسر وزارت دفاع، یک مجری و یک استاد دانشگاه در ادامه موج سرکوب مخالفان و منتقدان خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، صفحه «بازداشتی‌های آزادی بیان» (معتقلی الرای) در فضای مجازی از بازداشت «مفید النویصر» گوینده شبکه MBC از  سوی نیروهای امنیتی سعودی از سه هفته پیش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام این منبع عربستانی، بازداشت مفید النویصر به دلیل مواضع گذشته وی در حمایت از آنچه بهار عربی خوانده می شود، انجام شده، در شرایطی که وی قبل از ماه رمضان گذشته از این مواضع عقب نشینی کرده بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

النویصر از مدیران بخش رسانه های جدید MBC وابسته به امارات بود که برنامه «از صفر» شبکه MBC1 را تهیه و اجرا می کرد.

وی در گذشته مدیر اجرایی روزنامه «الشمس» و مدیر تولید و رئیس بخش های فنی همین روزنامه بود. همچنین با روزنامه «مکه» به عنوان نویسنده همکاری داشت و برنامه «کلام مفید» را از رادیو MBC اجرا می کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در سال 2013 وبلاگی را برای نشر داستان زندگی افراد موفق راه اندازی کرد که ایده برنامه «از صفر»  نیز از همان وبلاگ الهام گرفته شد. النویصر در سال 2007 نامزد جایره ادبی بوکر (Booker)هم شده بود.

از سوی دیگر، صفحه «بازداشتی های آزادی بیان» که در عربستان در زمینه حقوق بشر فعالیت می کند از بازداشت «سعد الشهرانی» از اساتید دانشگاه ام القری از ماه رمضان گذشته تاکنون خبر داد. در این گزارش البته جزئیاتی از علت بازداشت این استاد دانشگاه عربستانی منتشر نشده است.

بازداشت چند افسر وزارت دفاع عربستان به اتهام دست داشتن در پرونده‌های بزرگ فساد

کمیته مبارزه با فساد عربستان سعودی از بازداشت چندین افسر وزارت دفاع این کشور به همراه چند مقام اداری و اتباع خارجی به بهانه دست داشتن در یک پرونده بزرگ فساد خبر داد.

بنابراین گزارش، مجموع مبالغ اختلاس شده از سوی این افراد که به روش های مختلف به دست آمده بیش از 600 میلیون ریال سعودی معادل 160 میلیون دلار است.

کمیته مبارزه با فساد وابسته به دولت عربستان با انتشار تصاویری از مخفی کردن اموال اختلاس شده در انبارهای زیر زمینی و همچنین غرفه خدمات یکی از مساجد خبر داد.

این کمیته در بیانیه خود که شب گذشته از رسانه های سعودی منتشر شد، اعلام کرد که به 889 پرونده مختلف ورود کرده که مربوط به موضوعات فساد، سوء استفاده از جایگاه دولتی و اختلاس می شود.

در سپتامبر گذشته نیز مقامات سعودی از برکناری «فهد بن ترکی بن عبدالعزیز» فرمانده نیروهای مشترک و «عبدالعزیز بن فهد بن ترکی» امیر منطقه «الجوف» عربستان و دادگاهی شدن آنها به اتهام فساد در پرونده های وزارت دفاع خبر داده بودند.

عربستان| بالا رفتن نرخ تورم در پی افزایش مالیات‌ها

برخورد دولت عربستان با موضوع فساد در شرایطی است که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی خود نیز دارای برخی پرونده های فساد است، اما با گرفتن ژست مبارزه با فساد سعی در پیشبرد برنامه ها و حذف مخالفانش دارد. این رخدادها فضای خفقان سیاسی و اجتماعی در عربستان را  بیش از گذشته ایجاد کرده است.

سخنان جدید وزیرخارجه سعودی درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی،آیا زمان اعلام توافق نزدیک است؟

وزیرخارجه سعودی در مواضعی که بیانگر ورود جدی عربستان سعودی به موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، عنوان کرد که در نهایت توافق تل آویو و ریاض در زمینه عادی سازی روابط انجام خواهد شد و این مسئله قطعی است.

 «فیصل بن فرحان» وزیرخارجه سعودی در جدیدترین موضع گیری خود، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مسئله ای حتمی توصیف کرد و گفت: «عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو در نهایت در چارچوب مذاکرات صلح فلسطینی اسرائیلی رخ خواهد داد».

وی که شامگاه پنج شنبه از طریق ویدئو کنفرانس با انستیتو تحقیقات واشنگتن گفتگو می کرد، افزود: «عربستان سعودی به موضوع صلح در منطقه التزام دارد و عادی سازی روابط با اسرائیل در نهایت جزئی از این روند خواهد بود».

فیصل بن فرحان گفت: «این مسئله (عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) یک ضرورت راهبردی برای منطقه است ، البته بر اساس طرح صلح عربی که عربستان سعودی در سال 1981 آن را مطرح کرده است».

وزیرخارجه سعودی افزود: «ما همواره این تفکر را داریم که عادی سازی رخ می دهد، اما باید در مقابل شاهد تشکیل کشور فلسطینی براساس طرح صلح فلسطینی اسرائیلی باشیم، البته تمرکز ما در شرایط کنونی باید روی بازگرداندن فلسطینی ها و اسرائیلی ها به میز مذاکرات باشد».

این سخنان وزیرخارجه عربستان سعودی همزمان با سفر وی به واشنگتن مطرح شده است، در شرایطی که طی روزهای اخیر گمانه زنی ها در باره تمایل عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شیوه امارات و بحرین افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بن سلمان اخبار عربستان سعودی بن سلمان اخبار عربستان سعودی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی وزیرخارجه سعودی افسر وزارت دفاع عربستان سعودی بازداشت چند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 چرا دلار سقوط کرد؟

 در اردیبهشت‌ماه سال گذشته هم مقامات عالی‌رتبه اقتصادی ایران به عربستان سفر کردند که با شروع رکود بازار ارز سال قبل تقریبا همزمان بوده است.

استارت سقوط امروز بازار ارز از شب گذشته و توسط تتر زده شد.‌ شب قبل دلار دیجیتال حمایت محدوده ۶۳ هزار و ۳۰۰ را از دست داد و پیش از شروع معاملات در بازار غیر رسمی تتر وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد و بازار ارز و طلا را با خود به پایین کشید.

در شروع معاملات هنوز بازار نمی‌دانست که دلیل سقوط بازار ارز چه اتفاقی است و برخی اولتیماتوم رییس مجلس به دولت درباره بازار ارز را دلیل سقوط بازار ارز تصور کردند ولی دیدبان بازارها مورد دیگری را دلیل سقوط قیمت‌ها در بازار ارز متصور است. در هفته گذشته خبری مبنی بر سفر احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به عربستان منتشر شد که دیدبان در گزارشی به تاریخ پنجم اردیبهشت‌ماه به بررسی اهمیت روابط با عربستان بر بازار ارز پرداخت.

نقش مهم عربستان در منطقه و جایگاه ویژه این کشور به عنوان خاستگاه جهان اسلام در میان کشورهای عرب این کشور را به دروازه روابط با اعراب تبدیل کرده است. از طرفی نگاه رقابتی این کشور در زمینه توسعه اقتصادی به امارات متحده عربی به شکل ویژه در میان گزارش‌های معتبر بین‌المللی بررسی می‌شود. امارات از مبادی و مقاصد اصلی واردات و صادرات کشور است که با حفظ روابط اقتصادی با کشورهای تحت تحریم مانند روسیه و امارات توانسته است به رشد توسعه اقتصادی خود سرعت ببخشد به همین خاطر در دیدبان چهارشنبه گذشته توضیح داده شد که با بهبود روابط با عربستان انتظارات از بهبود روابط اقتصادی با این کشور نیز افزایش پیدا میکند.

در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد که ارز مورد نیاز برای حج تمتع ۱۴۰۳ توسط بانک مرکزی به حساب این سازمان واریز شد و در روز شنبه خبر سفر رییس بانک مرکزی به عربستان در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی منتشر شد. بر اساس اخبار منتشر شده احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در این سفر همراه او خواهد بود. سفر مقامات عالیرتبه اقتصادی کشور به عربستان در اردیبهشت‌ماه از نگاه معامله گران و تحلیلگران ارزی جا نمی‌ماند و خوش بینی نسبت به تفاهمات اقتصادی را افزایش میدهد. در حقیقت بهبود روابط با کشورهای منطقه و بهبود روابط اقتصادی سیگنال این سفر اقتصادی به بازار ارز بود که منجر به سقوط دلار شد. در اردیبهشت‌ماه سال گذشته هم مقامات عالیرتبه اقتصادی ایران به عربستان سفر کردند که با شروع رکود بازار ارز سال قبل تقریبا همزمان بوده است.

بازار جهانی به کمک بورس آمد

بازار سرمایه در روز جاری شروع سبزی داشت ولی با گذشت زمان تقاضا در این بازار فروکش کرد و بیشتر نمادهای شاخص‌ساز وارد محدوده منفی شدند. نماد فملی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشته است که تحت تأثیر رشد ارزش قیمت جهانی مس است.قیمت جهانی مس تحت تأثیر نگرانی‌ها از طرف عرضه و انتظارات از رشد تقاضا افزایش یافت چراکه انتظارات از سیاست های انبساطی بانک‌ها و افزایش تولید خودروهای برقی موجب تقویت انتظارات افزایشی می‌شود. گروه زراعت در روز گذشته وضعیت بهتر و سبزتری نسبت به سایر نمادها داشت.
حمایت مهم سکه

هم‌زمان با سقوط قیمت‌ها در بازار ارز درروز قبل قیمت طلا نیز سقوط کرد. سکه گرمی یک زون حمایتی مهم در محدوده ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را لمس کرد که اگر شکسته شود محدوده ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حمایت بعدی سکه گرمی خواهد بود. حباب سکه گرمی و ربع سکه به ترتیب در محدوده ۳۴ و ۴۱ درصد به کمترین سطح از ابتدای سال جاری رسیده است.

شرط شکست کانال ۶۰ هزار تومانی تتر

بررسی‌ تکنیکالی از قیمت تتر محدوده حمایتی ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان در بازه ساعتی را به عنوان حمایت پیش روی تتر نشان میدهد که اگر شکسته شود حمایت ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان حمایت مهم‌تری خواهد بود که شکست آن سیگنال ورود تکنیکالی دلار دیجیتال به کانال ۵۹ هزار تومانی خواهد بود.

tags # قیمت دلار ، بازار دلار هرات سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • دانشگاه پادگان نیست
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد