Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حسینی همدانی با تسلیت ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع ) گفت: امت پیامبر (ص) نباید در مقابل هیچ مستکبری خود را ذلیل و کوچک کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز به نقل از ایرنا، « آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی» در خطبه های  مکتوب این هفته نماز جمعه کرج افزود: تواضع پیامبر (ص) از روی عزت بوده است نه ذلت و  رسول خدا(ص) ضمن اینکه دستور به تواضع داده‌اند در عین‌حال اجازه تواضع در جایی که بوی ذلت بدهد را نداده‌اند

 

نماینده ولی فقیه در البرز ادامه داد:  تواضع در مقابل ثروتمندان به خاطر ثروتشان و یا در برابر مستکبران و اهل کفر را هرگز اجازه ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی دیپلماسی عزت، همین رفتارهای رسول الله (ٌص)آن حضرت را محبوب مردم کرد.

 

امام جمعه کرج گفت : امروز نزدیک به 2  میلیارد مسلمان روزی چند بار به رسالت رسول الله (ص) شهادت می‌دهند و افتخار می‌کنند که پیرو آن حضرت هستند.

 

وی یادآورشد: قسمتی از این محبوبیت را رسول خدا (ص)  با روشی که در برخورد با مردم داشت به دست آورد و قسمت دیگر را خدای تعالی در دل‌ها قرار داد.

 

امام جمعه کرج گفت: آن چیزی که امروز خیلی لازم است انجام شود شناساندن بیشتر مسیر حرکت رسول خدا(ص)  به عالم است. می‌بینید که چه دسیسه‌ها و خباثت‌هایی می‌کنند تا محبوبیت رسول خدا را کم کنند. توهین‌هایی که در سال‌های اخیر می‌شود و با شکل‌های مختلف اسلام هراسی و شیعه هراسی را گسترش می‌دهند در همین  راستا است.

 

وی خطاب به مردم بیان داشت: دیده‌اید هم فیلم می‌سازند و هم کاریکاتور موهن، هم در بعد سیاسی کار می‌کنند،  هم فرهنگی، در جهان اسلام مستقیم و غیرمستقیم جنگ راه می‌اندازند و کشتار می‌کنند قتل‌عام ونسل‌کشی مردم کشمیر و میانمار و یمن را دیده‌اید و هم سعی می‌کنند تفرقه بیاندازند.

 

آیت الله حسینی همدانی گفت:  دشمنان هم بین مسلمین تفرقه ایجاد می‌کنند و هم بین اسلام و ادیان دیگر. گاهی با وضع قوانین ضد اسلامی در کشورشان و گاهی با حمایت از رژیم صهیونیستی اقدام به اسلام‌ستیزی می‌کنند. 

 

وی افزود: پس لازم است جهان اسلام برای از بین بردن همه توطئه‌ها و خنثی کردن همه نقشه‌های خبیثانه، با وحدت و انسجام، با بصیرت کامل، در شناساندن رسول خدا و اسلام تدبیر کند.

 

امام جمعه کرج بیان داشت: علمای جهان اسلام با کمک مسلمین عالم و با وحدت و یکپارچگی، با استفاده منابع مهم اقتصادی مثل نفت که در اختیاردارند باید بتوانند فشارها را کم کنند و اجازه زور گفتن و هتاکی کردن را از آنان بگیرند. چرا جهان اسلام رسانه‌ای واحد ندارد که در موقع لزوم یک‌صدا به عالم مخابره شود.

 

وی اضافه کرد: امروز دشمنان تلاش می‌کنند تا حتی وحدتی بر سر مساله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین محقق نشود و اگر ریشه همه مفاسد عالم و دشمن اصلی جهان اسلام یعنی رژیم منحوسِ پلیدِ جنایتکارِ کودک کش خشک نشود، این مشکلات ادامه دارد. اما به فضل پروردگار به‌روزهای اضمحلال این جرثومه فساد نزدیک می‌شویم. 

 

وی ادامه داد: قرآن کریم رسول خدا را به‌عنوان اسوه و الگو معرفی می‌کند که با بهره‌گیری از سیره زندگی آن حضرت بتوانیم در دنیا و آخرت سعادتمند شویم. در زندگی فردی و اجتماعی، چقدر از این الگو استفاده کرده‌ایم و چه قدر زندگی ما رنگ نبوی دارد ، این را وظیفه خود کنیم که ضمن آشنایی با سیره حضرت آن را بکار ببندیم.

 

نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان داشت: پیامبر اسلام (ص) خلق عظیم داشت و برای تکمیل و تتمیم فضایل  اخلاقی مبعوث به رسالت شد و با همین اخلاق الهی که داشت دل‌ها را به سمت خود جذب کرد و محبوب‌القلوب شد.

 

آیت الله حسینی همدانی گفت: شما فقط به نوع رفتار رسول خدا و ارتباطی که با مردم داشت توجه کنید، حضرت با هم‌نشینان دایم خوش‌رو، آسان‏ گیر و ملایم بود.

 

وی اظهارداشت: پیامبر اسلام (ص)  هرگز خشن، سنگدل، پرخاشگر، بدزبان، عیب‌جو و متملق نبود، هیچ‏کس از آن حضرت مایوس نمی ‏شد و هر کس به در خانه او می ‏آمد، ناامید بازنمی‌گشت.

 

امام جمعه کرج گفت: حضرت محمد (ص) بگومگوهای بی‏ ثمر، پرگویی و دخالت در کاری که به او مربوط نبود را از خود دور کرده بود و  از کسی بدگویی نمی‏ کرد، کسی را سرزنش نمی‏ کرد و لغزش‌ها و عیوب پنهانی مردم را جستجو نمی ‏کرد.

 

وی یاد آورشد: پیامبر(ص) به همه سلام می ‏کرد و آغازگر آن بود. توجه خاص به سلام بر کودکان داشت تا به امت بیاموزد که شخصیت کودکان نیز پاس‏داشتنی است، کارهای شخصی درون خانه را خودش انجام می داد و  صلح امام حسن (ع) یک انقلاب است .

 

نماینده ولی فقیه دراستان البرز  در ادامه صبح امام حسن (ع) را یک انقلاب خواند و افزود: امروز بنا بر قولی شهادت سبط اکبر رسول خدا، کریم اهل‌بیت امام مجتبی (ع) هم است، زمانی که امام بعد از شهادت پدر بزرگوارش مسوولیت هدایت و امامت جامعه را به عهده گرفتند، جهان اسلام موقعیت خاصی داشت که در جریانات بعدی نقش داشت و تاثیرگذار بود و باید تحلیل دقیق داشت که کتب مفصلی دراین‌باره نوشته‌شده است.

 

وی اظهار داشت: بررسی مبارزه و مجاهده امام مجتبی (ع) برای برقراری نظام اسلامی، حفظ و هدایت شیعه، با همه مصائبی که تحمل کرد و در این راه به شهادت رسید بحث مفصل و عبرت‌آموزی است.

 

امام جمعه کرج گفت: مساله صلح امام حسن مجتبی (ع ) از مسایلی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و فقط یک صلح‌نامه در شرایط جنگی که عده‌ای فکر می‌کنند نیست. یک انقلاب است. دقت در مفاد آن پر از درس برای حکمرانان است. 

 

وی افزود: متاسفانه با این موضوع گاهی خیلی سطحی و عوامانه برخورد می‌شود و بعضی برای توجیه عمل غلط خود تاریخ را تحریف می‌کنند. چند سال قبل رییس ‌جمهوری به همین مساله اشاره کردند و ما هم نکاتی را توضیح دادیم. اخیرا هم باز مطلبی گفتند که باعث تاسف است.

 

امام جمعه کرج بیان داشت: مکرر عرض شد آقایانی که در مسند اجرا قرار می‌گیرند به‌جای نظریه‌پردازی به کار برای مردم بپردازند. اگر فکری دارند و اهل تفکرند به فکر راه چاره برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند نه اینکه با تحریم هراسی و اینکه به فلان قرارداد بپیوندیم یا نپیوندیم کذا و کذا می‌شود، منفعلانه مقدمات سازش جدیدی را فراهم کنند.

 

وی افزود:  آقایانی که از تاریخ برای عملکرد خود شاهد می‌آورند باید زوایای مختلف را خوب بررسی کنند.

 

نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان داشت: امام حسن (ع)  با روم و کشور خارجی در آن زمان جنگ نداشت که آن‌ها مثلا محاصره اقتصادی و تحریم کرده باشند و وضعیت جوری شده باشد که چاره‌ای جز مذاکره با بیگانگان و درنهایت تنظیم صلح‌نامه شده باشد و بعد بیاید بگوید برای نجات امت از کشتار و قتل‌عام مثلا صلح کردیم. 

 

وی  افزود: جنگ امام حسن(ع) با معاویه جنگ داخلی بود. حضرت با یک شروری که قسمتی از کشور اسلامی را در اختیار گرفته بود و با عده و عده‌ای که داشت قصد براندازی و ضربه زدن به اصل اسلام را داشت و منافع مسلمین را هدر می‌داد و برای سرکوب آن‌ها هم احتیاج به نیروی مسلحی داشت که تحت فرمان نبودند و سران خائن و وابسته داشت اقدام به صلح کرد.

 

امام جمعه کرج گفت:  آیا وضعیت امروز ما مثل زمان امام حسن (ع) است، آیا  اقتدار و صلابت نیروی نظامی و فرماندهان غیور و شجاع ما آن‌گونه‌اند و حمایت مردم از انقلاب اسلامی طوری است که نظام را وادار به صلح با خائنین به خودش بکنند.

 

وی ادامه داد:  این را همه بدانند که به فضل و مدد الهی و حمایت مردمی و اقتدار و عزتمندی نیروهای مسلح و رهبری‌های امام المسلمین از طرف هیچ بیگانه‌ای صلحی به ما تحمیل نخواهد شد. از امام جامعه یاد بگیریم که چگونه محکم و استوار باوجود همه سختی‌ها و کمبودهایی که بیگانگان برای ما درست کرده‌اند، روح حماسه و عزتمندی را در افراد بیدار می‌کنند و تشویق می‌کنند که نباید در مقابل دشمن کوتاه آمد.

 

پیوستن به اف ای تی اف یعنی عزت سوزی 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز درادامه خطبه مکتوب این هفته خود گفت: اگر یادتان باشد یک‌وقتی عده‌ای در مقام مقایسه می‌گفتند ما در شعب ابیطالب( ع) قرارگرفته‌ایم و رهبر انقلاب  فرمودند ما در وضعیت خیبر هستیم و یا در وضعیت جنگ احزابیم یعنی همان‌طور که مشکلات داریم اما غلبه با ما است.

 

وی افزود: این مطلب کاملا روشن است عده‌ای از روی ترس و عده‌ای از روی خوش‌باوری اصرار دارند که ایران به اف ای تی اف بپیوندد و این پیوستن یعنی جزییات همه تراکنش‌های مالی مردم اعم از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را در داخل و خارج ایران را اختیار دشمن قرار داده‌ایم که هر وقت خواست ما را گرفتار کند. 

 

آیت الله حسینی همدانی گفت: به علاوه راه دور زدن تحریم‌ها را، فعالیت‌های علمی و فنی دانشمندان را و کمک به جبهه مقاومت را بسته‌ایم.

 

وی یاد آورشد: پیوستن به اف ای تی اف، یعنی عزت سوزی یعنی تسلیم زیاده‌خواهی استکبار شدن. دشمنی که سعی می‌کند با جنگ روانی و استفاده از رسانه‌های گسترده‌ای که دارد ارزش پول ملی را کم کند و

 

در بازار التهاب به وجود بیاورد با فشار بر مردم در این وضعیت سخت کرونایی در تهیه دارو و بعضی امکانات تاب‌آوری مردم را کم کند.
وی ادامه داد: اما مردم انقلابی و هوشیار ایران فرق بین عقلانیت و وادادگی و ترس را به‌خوبی می‌دانند و علی‌رغم نشانی‌های غلطی که عده‌ای می‌دهند، هرگز زیر بار چنین پیمانی نخواهند رفت.

 

امام رضا علیه‌السلام با روش خود جلوی انحرافات را گرفتند

 

امام جمعه کرج در ادامه به سالروز شهادت ثامن‌الحجج حضرت امام رئوف علی بن موسی‌الرضا (ع) اشاره کرد و افزود: در دوره حاضر لازم است که نسبت به زندگی سیاسی و اجتماعی اهل‌بیت (ع)، موضع‌گیری‌ها و اقدامات آنان در حوادث مختلف آشنایی کاملی داشته باشیم تا بتوانیم با توجه به شرایط، الگو گیری کرده اقدام مؤثری انجام دهیم. 

 

وی افزود:بعد از امیرالمومنین(ع) تنها امامی که بر مسند حکومت نشست حضرت رضا(ع) با درس‌های فراوان برای سیاست‌مداران است.

 

آیت الله حسینی همدانی گفت: حضرت بعد از شهادت پدر بزرگوارشان، برخلاف آباء گرامشان که مخفیانه تبلیغ می‌کردند، سفرهایی را جهت شناسایی پایگاه‌های مردمی در بلاد اسلامی انجام دادند و با مردم مستقیما گفتگو کردند؛ زیرا نفوذ مکتب اهل‌بیت (ع) فراوان و گسترده شده بود، وسعت جغرافیایی و هم کمیت انسانی، اما هنوز به‌خوبی جایگاه امامت و نقش او در پیشبرد اهداف اسلام کاملا روشن نبود.

 

وی افزود:  اولین سفر از مدینه به بصره بود. روش امام هم این‌طور بود که از قبل افرادی را به‌عنوان نماینده خود می‌فرستادند تا اعلام کنند و مردم برای استقبال و جلسات پرسش و پاسخ حاضر شوند. بعد از ملاقات مردمی، جلساتی را با دانشمندان و اهل علم برگزار می‌کردند.

 

امام جمعه کرج گفت: امام رضا (ع)  با روش خود جلوی انحرافات را گرفتند و نگذاشتند دین دچار تزلزل بشود و درعین‌حال چهره حکام جور را آشکار کردند و مردم را نسبت به ظلم بنی‌عباس آگاه کرده راه‌های دفاع از اسلام ناب و مقاومت را به مردم آموزش دادند و سرانجام در این مسیر توسط مامون عباسی به شهادت رسیدند.

 

مراسم استقبال و بدرقه شهید باید باشکوه‌تر برگزار می‌شد

 

نماینده ولی فقیه دراستان البرز به نکته ای استانی اشاره کرد و افزود: فضای منطقه و استان با بازگشت شهید مدافع حرم(شهیدحجت الاسلام مجید سلمانیان )  رایحه ایثار و شهادت بار دیگر در خطه دلاور مردان و سرداران شهید پیچید و به همه پیامی دوباره داد که برای رسیدن به اهداف بلند نظام اسلامی، مسیر را گم نکنیم و با استقامت، خط مقاومت را تا پیروزی نهایی با قیام و اقدام به‌موقع طی کنیم.

 

وی افزود:  البته جا داشت که مراسم استقبال و بدرقه شهید باشکوه‌تر برگزار شود. متاسفانه به بهانه کرونا عده‌ای شیطنت می‌کنند و دستگاه‌های متولی اجرای این امور هم مثل همیشه کم‌کاری دارند.
روز ملی البرز در شورای فرهنگ عمومی به تصویب نرسیده است

 

به تصویب نرسیدن روزملی البرز ازدیگر نکات استانی بود که امام جمعه کرج به آن اشاره کرد و افزود: تاریخ  این روز در شورای فرهنگ عمومی به تصویب نرسیده است.

 

وی ادامه داد: ۲۰ مهر که اعلام کردند و بعضی از آقایان هم مصاحبه کردند ازنظر این شورا وجاهت ندارد و چند جلسه مفصل بحث شد راجع به نماد جانوری و گیاهی و باستانی مصوبه داشتیم و ابلاغ هم شد اما درباره روز ملی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم بعضی از آقایان ۲۰ مهر را پیشنهاد دادند و اصرار هم کردند و خودشان رایزنی‌هایی هم کرده بودند اما در شورای فرهنگ به تصویب نرسید و بنا شد تا بیشتر بررسی شود .

 

وی گفت: بنده در اینجا اعلام می‌کنم اگر مردم و فرهیختگان و مسئولین و دلسوزان پیشنهادی دارند حتماً به دفتر ما ارسال کنند تا با بررسی روزی که از جمیع جهات موردقبول باشد به تصویب برسد.

 

به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسوولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، آیت‌الله حسینی همدانی در قالب سی و سومین خطبه مکتوب جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان فرمودند.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتقاد امام جمعه کرج نماز جمعه کرج امام جمعه کرج خطبه نماز جمعه نماینده ولی فقیه در البرز آیت الله حسینی همدانی گفت نماینده ولی فقیه امام جمعه کرج گفت جهان اسلام امام حسن رسول خدا آن حضرت عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،شجاعی در این کتاب نظر به اهمیتی که برای این فراز از نهج‌البلاغه به عنوان منشور و آئین‌نامه حکومت اسلامی قائل بوده‌ است، آن را به صورت مجزا در قالب کتابی آورده است.

شیوه ترجمه این متن ارائه همزمان متن با ترجمه است. شجاعی در صفحات این کتاب متن فارسی و به دنبال آن و در کنارش، متن عربی این نامه را قرار داده است و سعی کرده با استفاده از ساده‌ترین و شیواترین عبارات از عهده ترجمه این اثر برآید. نکته قابل توجه در این ترجمه آهنگین بودن آن و تلاش برای ارائه متنی است که بی‌آنکه به دنبال روایتی شاعرانه در ترجمه باشد توانسته آهنگی حماسی به خود بگیرد و به شکلی خاص عبارات را در پی هم و به منظور ترجمه قرار دهد.

شجاعی که پیش از این نیز در حوزه ترجمه آثاری همچون ترجمه برخی از ادعیه را در قالب کتاب عرضه کرده است، در این اثر تازه به تناسب و اقتضای محتوا سعی کرده تا اثری را پدید بیاورد که همانند متن عربی آن، صلابت یک نامه و در عین حال شورانگیزی توصیه‌های دنیوی و اخروی آن را در خود دارا باشد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره این کتاب مقدمه‌ای است که شجاعی برای این اثر تالیف کرده است. او در مقدمه خود به نوعی هدف از حکومت در اسلام و آنچه به عنوان خلافت و حکمرانی در این آئین بر مسلمانان رفته را مرور و در ادامه از زبان خود درباره منشور حکومت علوی و اسلامی که برگرفته از نهج البلاغه است و در نامه حضرت امام علی(ع) به مالک اشتر متبلور می‌شود نکاتی را بیان کرده است.

شجاعی در این مقدمه که برای فهم محتوای این نامه، متنی کارساز و دقیق به شمار می‌رود، نخست تقسیم بندی حکومت اسلامی به دو شیوه حکومت برگرفته از اسلام علوی و حکومت برگرفته شده از اسلام اموی را معرفی و ترسیم می‌کند و برای هر یک از آنها نیز شاهد مثالی را برمی‌شمارد. در ادامه شجاعی با بیان مختصر ویژگی‌های هر یک از دو شکل از آیین مسلمانی و حکومت داری، به بایسته‌های و ضرورت‌های قواعد حکومت از منظر اسلام حقیقی اشاره کرده و ‌نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را نماد و سمبل خلق این قواعد معرفی می‌کند و از مخاطب می‌خواهد این فرمان را به عنوان شاخصی برای بررسی رفتارهای دولت‌مردان مورد استفاده قرار دهند و با آن دست به شناسایی و واکاوی کارنامه عمل آنها بزنند.

شجاعی همچنین از این عهدنامه در بخشی از مقدمه خود به عنوان مهمترین سند در حمایت از حقوق بشر در تمامی دنیا یاد کرده است و تاکید دارد که از ابتدای خلق بشریت تا کنون هیچ سندی به مانند این به تعریف حدود رابطه میان مردم و حکومت نپرداخته است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901728

دیگر خبرها

  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • افشای کینه شاه از قم
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • اوسمار:‌همیشه بازی با سپاهان سخت و حساس است
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ