Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت که «محمد دحلان» یکی از رهبران جدا شده جنبش فتح فلسطین در مسیر توافقات اخیر میان جنبش های فتح و حماس سنگ اندازی می کند.

در این گزارش آمده است: دحلان از روابط مستحکم خود با سرویس اطلاعات مصر سوء استفاده کرده و در مسیر توافقات جنبش های فلسطینی سنگ اندازی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش نوشته شده است: این روابط باعث شده تا بر جنبش های فتح و حماس اعمال فشار انجام بگیرد چرا که دحلال می ترسد وی و جریان متبوعش از روند سیاسی فلسطین کنار گذاشته شوند.

روزنامه الاخبار در ادامه گزارش داد: نشست اخیر دبیران کل گروه های فلسطینی و توافق آنها بر سر برگزاری انتخابات سراسری، همه و همه باعث برانگیخته شدن خشم دحلان شده چرا که فکر می کرد قرار است جای محمود عباس را در ریاست تشکیلات خودگردان بگیرد.

منابع فلسطینی آگاه اعلام کرده اند که دحلال تلاش های زیادی برای ممانعت از تحقق آشتی ملی فلسطین به کار گرفته است و همین مسأله باعث شده تا مصری ها نسبت به گروه های فلسطینی و برگزاری نشست دبیران کل در جایی غیر از قاهره بدبین شوند.

دحلان همچنین به دلیل روابط گسترده ای که با مقامات اماراتی دارد به مهره فلسطینی امارات نیز شناخته می شود.

کد خبر 5049586 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد دحلان جنبش فتح حماس فلسطین آشتی ملی فلسطین ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ویروس کرونا فلسطین عربستان سعودی روسیه مناقشه قره باغ لبنان ترکیه سوریه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای از دیدار سران گروه‌های مقاومت فلسطین خبر داد.

جنبش حماس اعلام کرد: در سایه تحول‌های میدانی و سیاسی پرسرعت و جنگ غزه، اعضای ارشد جنبش حماس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جبهه خلق برای آزادی فلسطین دیداری مهم را با یکدیگر برگزار کردند.

بر اساس بیانیه حماس در این دیدار، «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «جمیل مزهر» معاون دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین و شمار دیگری از اعضای ارشد گروه‌های مقاومت فلسطین حضور داشته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حاضران در این دیدار اقدامات صورت‌گرفته برای توقف تجاوز و تحقق عقب‌نشینی فوری، کامل و فراگیر اشغالگران و آزادی اسیران قهرمان فلسطینی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین بر اساس اعلام حماس سران گروه‌های مقاومت فلسطین راه‌های کاهش درد و رنج‌های ملت فلسطین و تقویت پایداری جبهه داخلی فلسطین در برابر سرکشی اشغالگران و نژادپرستی آنان را مورد رایزنی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حاضران در این نشست بر ضرورت توسعه اقدامات ملی و میدانی برای ناکام‌گذاشتن برنامه‌های اشغالگران و همچنین تحقق اهداف ملت فلسطین در خصوص استقلال و بازگشت به خانه و کاشانه خود تاکید کردند.

جنبش حماس اعلام کرد: همچنین شرکت‌کنندگان در این نشست، ضرورت وجود ارتباط ملی در راستای تقویت اتحاد ملت فلسطین و بهره‌برداری از مقاومت کنونی را مورد تاکید قرار دادند. در این نشست وضعیت اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر بررسی شد و بر خواسته ملت فلسطین مبنی بر دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه مبادله اسیران تاکید شد.

همچنین سران گروه‌های مقاومت فلسطین در این دیدار به جبهه‌های کمکی مقاومت در ایران، لبنان، یمن، سوریه و عراق درود فرستادند و روی تداوم و گسترش مشاوره با دیگر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج از فلسطین توافق کردند.

کد خبر 6090332

دیگر خبرها

  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • چین، میزبان مذاکرات آشتی حماس و فتح
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم