Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل گفت :در ایام ماه محرم نزدیک به ۲۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان و ۲۹ هزار پرس غذای گرم به ارزش حدودی ۵۸۰ میلیون تومان در مناطق کم برخوردار و با همکاری هیات امنای مساجد و بقاع شهرستان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ محمد صفایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته وقف و تسلیت ایام شهادت پیامبر اکرم (ص) ، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) ، مهمترین دیدگاه وقف را ماندگاری نام واقف دانست و گفت: در لاهیجان وقفی با ۱۵۰ سال قدمت همچنان ماندگار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کار اداره اوقاف سوق دادن خیریه‌ها به سمت وقف است، افزود: شخص میتواند واقف باشد و خودش متولی وقت خویش را انتخاب کرده و اوقاف تنها ناظر و مشورت دهنده خواهد بود .

رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل گفت: با توجه به شرایط کشور ، بسیاری از وقف ها میتوانند مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را مرتفع کند .

وی کمک به ازدواج جوانان ،  رفع بسیاری از معضلات اجتماعی و موضوعات دانش بنیان را از مهمترین مواردی دانست که میتوان واقفین را به آن سو سوق داد.

صفایی در ادامه افزود: طی یک سال اخیر یک میلیارد و دویست میلیون تومان از محل موقوفات مختلف در برگزاری مراسمان عزاداری و ترویج فرهنگ علوی ، معضلات اجتماعی و کمک به نیازمندان ، کمک به یتیمان و تعمیر و بازسازی مساجد و بقاع متبرکه هزینه شده است .

وی همچنین درآمد مساحد و بقاع متبرکه شهرستان را نیز طی یک سال اخیر یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برآورد کرد و گفت: این مبلغ از محل کمک خیرین در مساجد و بقاع هزینه شده است .

محمد صفایی در ادامه افزود: طی یک سال گذشته ۵۰۰ برنامه فرهنگی توسط اداره اوقاف و امور خیریه برگزار شده که دربین انها میتوان از سوگواره یاس نبوی ، برگزاری مراسم یادبود شهادت سردار قاسم سلیمانی در ۵۰ بقعه ، مراسم آرامش بهاری و ضیافت های مختلف در راستای امور فرهنگی نام برد .

وی همچنین با اشاره به حضور پررنگ اداره اوقاف و امورخیریه در ساماندهی دو قبرستان لاهیجان جهت تدفین فوت شدگان ویروس کرونا اشاره داشت و افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا بیش از ۴۰ هزار ماسک در اماکن متبرکه توزیع شده است .

صفایی همچنین افزود : در ایام ماه محرم نزدیک به ۲۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان  و ۲۹ هزار پرس غذای گرم به ارزش حدودی ۵۸۰ میلیون تومان در مناطق کم برخوردار و با همکاری هیات امنای مساجد و بقاع شهرستان توزیع شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در پایان با تاکید بر احیای موقوفات شهرستان گفت : در برخورد با متصرفان اراضی اوقاف هیچ گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اداره اوقاف و امور لاهیجان و سیاهکل میلیون تومان مساجد و بقاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سهیلا رضایی گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان‌ها ابلاغ کرد.
وی افزود: این بسته‌های تشویقی مشوق‌های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده‌ها می‌توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.
رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ شهرستان در محدوده شهر‌های تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در شش شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در بقیه شهر‌ها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.
وی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.
رضایی ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محور‌های اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها برای بهره‌مندی از این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع بسته‌های معیشتی