Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@08:30:00 GMT

واکنش پنتاگون به آزمایش سامانه اس-۴۰۰ در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۱۰۰۱

واکنش پنتاگون به آزمایش سامانه اس-۴۰۰ در ترکیه

سخنگوی پنتاگون در واکنش به گزارش‌های منتشر شده درباره آزمایش سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ در ترکیه اعلام کرد که در صورت صحت گزارش‌ها، پنتاگون به‌شدت این اقدام ترکیه را محکوم می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فاکس‌نیوز، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که فعال شدن سامانه دفاع موشکی اس-400 در ترکیه با تعهدات آنکارا به‌عنوان یک عضو ناتو در تضاد است و ترکیه نباید اقدام به فعال‌سازی این سامانه‌های روسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر آزمایش سامانه دفاع موشکی اس-400 در ترکیه اظهار داشت: «وزارت دفاع آمریکا از گزارش‌های منتشر شده درباره آزمایش احتمالی سامانه دفاعی اس-400 توسط ترکیه آگاه است. اگر [گزارش‌ها] درست باشد، وزارت دفاع آمریکا قویاً این اقدام را محکوم می‌کند.»

وی افزود: «ما صراحتاً اعلام کرده‌ایم که عملیاتی شدن سامانه اس-400 در ترکیه با تعهدات این کشور به عنوان یک متحد آمریکا و عضو ناتو منافات دارد. ما با تصمیم ترکیه برای خرید این سامانه‌ها مخالف بوده‌ایم و عمیقاً از گزارش‌های منتشر شده درباره عملیاتی شدن این سامانه‌ها نگرانیم. این سامانه‌ها نباید فعال شوند.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هشدار داد: «این اقدام ترکیه می‌تواند پیامدهای جدی برای روابط امنیتی ما داشته باشد. پیش از این مشارکت ترکیه در برنامه تولید اف-35 به حالت تعلیق در آمده و اس-400 همچنان به‌عنوان مانعی در توسعه روابط دوجانبه ما در حوزه‌های مختلف عمل خواهد کرد.»

آمادگی روسیه برای انعقاد قرارداد جدید با ترکیه درباره موشک‌های اس-400ترکیه بدون اجازه روسیه نمی‌تواند موشک‌های اس-400 را به کشور ثالثی بدهدآیا آمریکا می‌تواند به سامانه موشکی اس-400 روسیه دست یابد؟گزارش|نگاهی به آزمایش سامانه اس 400 ترکیه و تبعات آن برای آنکاراترکیه: اس 400 هفته آینده تست می‌شود/ واشنگتن: بالاترین سطح نگرانی خود را اعلام کرده‌ایم

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موشک اخبار روسیه ترکیه پنتاگون اخبار آمریکا موشک اخبار روسیه ترکیه پنتاگون اخبار آمریکا وزارت دفاع آمریکا آزمایش سامانه سامانه ها منتشر شده سامانه دفاع موشکی اس گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند

پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی به علت حوادث قبل از جنگ غزه، از سوی آمریکل ناقض حقوق بشر شناخته شدند.

به گزارش میزان، طبق گزارش تایمز اسرائیل و بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا پنج واحد از ارتش اسرائیل مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه شناخته شدند.

بر این اساس حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این راستا مدعی شده است که چهار واحد از آن‌ها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگو‌ها در اینباره ادامه دارد.

گفتنی است این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است.  

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات