Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد عراق گفت: این اقدام فقط انتقام هدف قرار گرفتن خودروی سردار سلیمانی بود.

حسین امیرعبداللهیان عصر جمعه در پنجمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های جهان امروز این است که آمریکا دیگر آن امپراطوری نیست که بتواند نظم جهانی ایجاد کند زیرا با معضلات  زیادی در داخل و خارج کشور خود مو اجه است و در حال سقوط و رسیدن به نقطه صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ویژگی دوم جهان امروز را تحول کنش ها، کنشگران و محیط کنش بین المللی ارزیابی کرد و افزود: کنشگران امروز جهان دیگر شوروی سابق و آمریکا نیستند و بازیگران در محیط بازی بین المللی امروز دیگر فقط قدرت های بزرگ نیستند بلکه متنوع و متکثر هستند.

این دیپلمات کهنه کار تصریح کرد: امروز حزب‌الله لبنان در منطقه تاثیرگذارترین نقش آفرینی را در تنظیم ترتیبات سیاسی و بین‌المللی و منطقه‌ای و جهانی دارد و حماس و جهاد اسلامی در فلسطین تاثیرگذار ترین نقش را در به هم ریختن معادلات صهیونیست ها برای برتری در منطقه ایفا می کنند.

دشمنان محور مقاومت در باتلاق یمن و عراق گیر کرده‌اند

امیرعبداللهیان با بیان اینکه مقاومت فلسطین توانست نقش زیادی در فرو ریختن آرزوها و آمال صهیونیست‌ها در جهان و منطقه غرب آسیا به نمایش بگذارد، گفت: امروز در یمن شاهد هستیم که با بیش از ۵ سال مقاومت مردان و زنان و جوانان با اراده یمنی، سعودی‌ها به دنبال فرار آبرومندانه از منطقه هستند.

وی گفت: نه تنها آمریکایی‌ها بلکه حتی انگلیسی ها که به صورت سنتی در یمن نقش راهبری را ایفا می‌کردند در مواجه با مردم و مقاومت یمنی با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند.

معاون پیشین وزیر امور خارجه با بیان اینکه حاکمان عربستان سعودی باربر سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها در جنگ و تجاوز علیه یمن بودند، به دیدار خود با عادل الجبیر وزیر خارجه وقت عربستان در جده در روزهای آغازین جنگ یمن اشاره کرد و گفت : الجبیر در این دیدار تاکید کرد که خواهید دید که ما در کمتر از سه هفته حوثی ها را در شمال یمن نابود خواهیم کرد اما امروز در آستانه ششمین سالگرد تجاوز آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی، سعودی، اماراتی به یمن هستیم اما شاهد هستیم که یکی پس از دیگری طرح‌هایی روی میز قرار می گیرد تا شرایط را برای خروج آبرومندانه متجاوزان از یمن فراهم کند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: امروز کنشگر واقعی در تحولات جهانی آمریکا و عربستان نیستند بلکه کنشگرانی هستند که معادله را تغییر می دهند.

وی، شکل گیری ترکیبات جدید سیاسی و امنیتی  در جهان را ویژگی دیگر دنیای امروز عنوان کرد و افزود: این ترتیبات به برکت رهبری مقام معظم رهبری و مجاهدت مجاهدان در غربت، مدافعان حرم و فرماندهی کم‌نظیر سردار سلیمانی پیش از همه در منطقه غرب آسیا شکل گرفت.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در تشریح ترتیبات سیاسی امنیتی جدید منطقه گفت: از سال ۲۰۱۱ میلادی، همه دشمنان مقاومت و جهان اسلام در کنار خائنانی از ۸۱ کشور به رهبری آمریکا گرد هم آمدند تا نظام سیاسی سوریه را فروپاشی کنند اما به برکت ترتیبات سیاسی-امنیتی شکل گرفته در منطقه که از آن به عنوان محور مقاومت یاد می کنیم، موفق نشدند.

امیرعبداللهیان درباره تغییر معادلات در سوریه تصریح کرد: وضعیت به گونه‌ای شد که امروز کشورها برای ارتباط با متحد ما در سوریه یکی پس از دیگری پیام می‌دهند و از همدیگر سبقت می‌گیرند.

وی گفت: امروز حزب‌الله در کنار دولت و ارتش لبنان تاثیر گذارترین نقش را نه تنها در داخل بلکه در منطقه دارد.

این دیپلمات پیشین به کتاب خاطرات هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا اشاره کرد و افزود: هیلاری کلینتون در خاطرات خود نوشته ما در سوریه برنده نهایی بودیم و تنها با قرار گرفتن هزار نیروی ایرانی و حزب الله لبنان در کنار ارتش و نیروهای مسلح سوریه معادل به ضرر ما تغییر پیدا کرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه حزب‌الله لبنان فقط در مقابل رژیم صهیونیستی قرار نگرفته، تصریح کرد: امروز حزب الله لبنان در مقابل تهدیدات و توطئه‌های جهانی علیه محور مقاومت قرار گرفته است و این گروه مقاومت یکی از ستون‌های ترتیبات سیاسی امنیتی جدید منطقه است.

وی به حمایت جمهوری اسلامی از گروه های سنی مذهب مقاومت در فلسطین اشاره کرد و افزود: نام گردهمایی امروز مجاهدان در غربت است اما نام آنرا مجاهدان در عزت گذاشت زیرا عزت مردم منطقه را تامین کردند.

معاون پیشین وزیر خارجه،  مجاهدت مجاهدان عراقی در مقابل نیروهای اشغالگر آمریکایی و انگلیسی را یادآور شد و گفت: مردم، مرجعیت، احزاب و گروه‌های سیاسی عراقی اعم از شیعه و مسیحی و کرد و سنی با مجاهدت نگذاشتند این کشور زیر چکمه های سربازان اشغالگر قرار گیرد و اکنون آمریکایی ها در باتلاق عراق گیر کرده اند.

فقط انتقام خودروی سردار سلیمانی را گرفته ایم

امیرعبداللهیان، ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان را اشتباه راهبردی آمریکایی ها عنوان کرد و گفت: آمریکایی ها باید از منطقه خارج شوند و اگر امروز به حضور خود پایان ندهند فردا دیر است و آسیب‌های جدی در منطقه خواهند دید.

وی به هدف قرار گرفتن خودروی سردار سلیمانی و یارانش و شهادت آنها اشاره کرد و افزود: ایران انتقام هدف قرار دادن خودرو سردار سلیمانی را با پرتاب ۱۳ موشک به پایگاه استراتژیک عین الاسد داد اما انتقام خون سردار سلیمانی بزرگتر از آن است که آمریکایی‌ها خودشان می‌دانند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با بیان اینکه امروز مقامات آمریکایی در کاخ سفید نگران از سرنوشت این امپراطوری در حال سقوط به خود می لرزند، تصریح کرد: امروز در معادله یمن، لبنان، سوریه، عراق و فلسطین دشمنان محور مقاومت با سرگیجه جدی سیاسی مواجه هستند.

عادی سازی فقط یک نمایش تحقیر آمیز بود

امیرعبداللهیان به عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم اشاره کرد و گفت: هرچند خیانت حاکمان سعودی، اماراتی و بحرینی به آرمان فلسطین و قدس در تاریخ ثبت شد و بازتاب آنرا از طریق مردم و مقاومت خواهند دید اما هیچ ارزش راهبردی ندارد.

 وی با بیان اینکه پیروزی فلسطینی وعده حتمی الهی است، گفت: حاکمان عربستان و امارات و بحرین هیچگاه در پیروزی های فلسطین نقشی نداشتند ولی در خیانت های پشت پرده در جنگ های ۲۲ روزه، ۵۱ روزه، ۸ روزه و ۲۲ روزه و چند ساعته سال‌های اخیر نقش داشتند.

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا به نمایش تحقیرآمیز حضور وزرای خارجه بحرین و امارات در کاخ سفید و امضای توافق عادی سازی روابط با تل آویو اشاره کرد و افزود:  این اقدام ارزشی جز اینکه چند رای انتخاباتی ترامپ را بالا پایین کند، ندارد و مقاومت با قدرت تا پیروزی قدس ادامه خواهد یافت.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه آمریکایی‌ها هر طرحی را با هیاهو فقط حداکثر روی کاغذ توانستند به پیش ببرند، خطاب به حاکمان امارات، بحرین و عربستان گفت: اگر این اقدام کوچکترین صدمه‌ای به امنیت ایران و متحدانش بزند، پاسخ فقط متوجه رژیم صهیونیستی نخواهد بود و کسانی که پای صهیونیست‌ها را به منطقه باز کردند را نیز شامل خواهد شد.

وی تصریح کرد: ترتیبات سیاسی-امنیتی در منطقه اجازه نخواهد داد که صهیونیست‌ها آب راحت از گلویشان پایین برود.

آل خلیفه با مردم بحرین آشتی کنند

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل به ماموریت چندین ساله خود در بحرین به عنوان دیپلمات اشاره کرد و گفت: خاندان آل خلیفه را از نزدیک می شناسم. آنها باید با ملتشان آشتی کنند و آشتی با اسرائیل برای آنها جز سقوط ارمغانی نخواهد آورد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه مبارزان و معارضان بحرینی همواره از راه حل سیاسی در بحرین حمایت کرده‌اند و همواره آماده گفت‌وگو بوده اند، گفت: معارضان بدون نگاه شیعی و سنی بلکه با در نظر گرفتن امنیت کشورشان و رعایت حقوق بشر و امنیت منطقه گام‌های سازنده ای برای ایجاد آشتی ملی در بحرین داشته اند.

اخبار مرتبط پاسخ وزارت خارجه به ادعای برخی رسانه‌ها در مورد عملکرد ستاد پیگیری ترور سردار سلیمانی نصرالله: هدف ترور سردار سلیمانی احیای داعش بود شمخانی: پیگیری ترور سردار سلیمانی از مجامع بین‌المللی حداق انتظار ما از عراق است هویت یکی دیگر از عوامل ترور سردار سلیمانی افشا شد: او چهار سال پیش با ترامپ در مورد سردار سلیمانی صحبت کرده بود تلاش یک سناتور تندرو و رئیس دفتر ترامپ برای منصرف کردن او از ترور سردار سلیمانی قدردانی نتانیاهو از ترامپ برای خروج از برجام و ترور سردار سلیمانی انتشار گزارش مهم سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی افشاگری العالم در خصوص تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی و ترور سردار سلیمانی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا بحرین رژیم صهیونیستی هیلاری کلینتون حزب الله لبنان سردار سلیمانی حسین امیرعبداللهیان آل خلیفه ترور سردار سلیمانی ابومهدی المهندس سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مجلس در امور بین الملل خودروی سردار سلیمانی ترور سردار سلیمانی حزب الله لبنان آمریکایی ها دستیار ویژه محور مقاومت صهیونیست ها قرار گرفتن بین المللی هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند

مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد.

سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روزها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده، همشهری آنلاین مروری بر این خاطرات داشته است

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

در کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم:

«وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم؛ حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند و فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم؛ همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خانواده باید صحیح و سالم برگردند ایران.»

کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به دست داعش شهید بشه!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در گفت‌وگویی گفته است: «پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد؛ این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد.
سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملاً هماهنگ بودیم… یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند؛ بارها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آن‌ها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم…»

این کارگردان همچنین عنوان کرده است: «حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.»

کد خبر 749660

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • دوران حفظ دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت