Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصر ایران، یکی از مواد غذایی پر مصرف در نقاط مختلف جهان محسوب می شود. اگر تخم مرغ ها هرگز در یخچال قرار نگرفته باشند می توانید آنها را در مکانی خنک برای حدود یک هفته نگهداری کنید. اما زمانی که تخم مرغ ها را در یخچال قرار می دهید دیگر نمی توانید آنها را بیرون از یخچال ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "اکسترا کریسپی"، اگر با چگونگی نگهداری درست تخم مرغ آشنا باشید، تخم مرغ هایی که در یخچال قرار می گیرند را می توان چهار تا پنج هفته پس از تاریخ درج شده روی بسته بندی نیز نگهداری کرد. اما تخم مرغ هایی که در یخچال نگهداری شده اند تا چه مدت خارج از یخچال دوام می آورند؟

پیش از آن که کم کم نگران شوید، شما می توانید تخم مرغ ها را به مدت دو ساعت در دمای اتاق یا یک ساعت در مای 90 درجه فارنهایت (32.2 درجه سانتیگراد) یا گرم‌تر نگهداری کنید. پس از دو ساعت بهتر است که تخم مرغ ها را دور بریزید و از تخم مرغ های جدید استفاده کنید، به جای این که شانس خود را درباره سالم بودن آنها امتحان کنید. چرا؟ زیرا تغییر دما می تواند رشد باکتری ها را تسهیل کند و تخم مرغ ها به طور ویژه مستعد آلودگی با یک باکتری بدنام به نام سالمونلا هستند.

نشانه های سالمونلا به هیچ عنوان خوشایند نیستند و از 12 ساعت تا 72 ساعت پس از عفونت پدیدار می گیرند که از آن جمله می توان به اسهال، تب، گرفتگی عضلات شکم، و استفراغ اشاره کرد. در برخی افراد اسهال ممکن است چنان شدید باشد که کار به بستری شدن در بیمارستان بکشد. بنابر برآورد سازمان غذا و داروی آمریکا، هر ساله حدود 79 هزار مورد بیماری و 30 مورد مرگ به واسطه تخم مرغ های آلوده به سالمونلا وجود دارند. در نتیجه، اگر تخم مرغ هایی که پیش‌تر در یخچال بوده اند به مدت یک شب روی پیشخوان آشپزخانه باقی مانده اند، ارزش استفاده و به خطر انداختن سلامت را ندارند.

خوشبختانه رسیدگی و پخت تخم مرغ به روش درست بسیار آسان است. اطمینان حاصل کنید تخم مرغ ها در دمای کمتر از 40 درجه فارنهایت (4.4 درجه سانتیگراد) در یخچال نگهداری می شوند، هر گونه تخم مرغ دارای ترک را دور بریزید و دست ها و ظروفی که با تخم مرغ های خام در تماس بوده اند را خوب بشویید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تخم مرغ نگهداری یخچال تخم مرغ تخم مرغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی استان مازندران از ضبط ۴۰۰ کارتن معادل ۴۹۰۰ کیلوگرم تخم مرغ غیرمجاز و بدون موازین بهداشتی خبرداد.

به گزارش ایسنا، حمزه آقاپور کاظمی امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران ‌و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف شد.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ‌های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه‌های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله‌ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۴۰۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل نداشتن نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضاء، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آن‌را به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ‌ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب نمایند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت