Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی اتفاقاتی که در استقلال برای فرهاد مجیدی رخ داد و مقایسه آن با آنچه بر یحیی گل محمدی در اولین فصل حضورش در پرسپولیس گذشت، نشان می‌دهد سرنوشت فوتبالی این دو سرمربی در تیم‌های محبوب‌شان شباهت زیادی با یکدیگر دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فرهاد مجیدی بعد از نایب قهرمانی با استقلال در لیگ برتر و جام حذفی نتوانست به کارش در تیم محبوبش ادامه دهد و به دلیل آنچه اختلاف با کادر مدیریتی وقت خواند، از سمت خود استعفا کرد و از جمع آبی ها جدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی اتفاقاتی که در استقلال برای فرهاد مجیدی رخ داد و مقایسه آن با آنچه بر یحیی گل‌محمدی در اولین فصل حضورش در تیم پرسپولیس گذشت، نشان می‌دهد سرنوشت فوتبالی این دو سرمربی در تیم‌های محبوب‌شان شباهت زیادی با یکدیگر دارد. برای رسیدن به این شباهت اتفاقات اولین سال مربیگری یحیی در پرسپولیس را مرور می‌کنیم.

در لیگ دوازدهم پس از اینکه پرسپولیس تحت هدایت مانوئل ژوزه نتوانست انتظارات هواداران را برآورده کند، سرخ‌پوشان خیلی زود با این سرمربی قطع همکاری کردند. با اخراج ژوزه، یحیی گل‌محمدی که به عنوان دستیار او روی نیمکت می‌نشست نفر اول نیمکت قرمزها شد. یحیی از نیم فصل دوم هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و انصافا هم نتایج خوبی به همراه این تیم به‌دست آورد. او پرسپولیسی را که به خاطر نتایج ضعیف ژوزه در انتهای جدول جا خوش کرده بود به رده هفتم رساند و همراه تیمش به فینال جام حذفی رسید اما در آن دیدار مقابل سپاهان شکست خورد و مهدی مهدوی‌کیا هم به گونه‌ای غم انگیز از فوتبال خداحافظی کرد. اتفاقات بازی فینال که با شکست پرسپولیس و خداحافظی تلخ بازیکن محبوب قرمزها همراه شد، هواداران این تیم را علیه یحیی شوراند و باعث شد او قید ماندن در تیم محبوبش را بزند و با وجود داشتن قرارداد، از سمت خود استعفا کند.

فرهاد مجیدی هم پس از جدایی استراماچونی سرمربیگری استقلال را پذیرفت و هر چند پایان خوبی نداشت اما در مجموع مثبت عمل کرد. او تیم بهم ریخته استقلال در لیگ برتر را تا رده دوم جدول و کسب نایب قهرمانی بالا کشد و همین تیم را به فینال جام حذفی رساند و چه‌بسا اگر ناشی‌گری مدیرعامل وقت باشگاه نبود استقلال و مجیدی می‌توانستند با هم قهرمانی جام حذفی را هم جشن بگیرند و در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج بهتری کسب کنند اما شکست در فینال و اوج‌گیری اختلافات میان مجیدی و سعادتمند سبب کناره‌گیری سرمربی جوان استقلال شد تا آتش این اختلافات و کناره‌گیری از تیم، دامن استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد و سبب حذف زودهنگام آبی‌پوشان شود.

حالا مجیدی خانه‌نشین شده و هنوز تصمیمی برای اینکه دوران مربیگری خود را چطور بگذارند نگرفته است. معلوم نیست او چطور می خواهد مسیر مربیگری اش را ادامه دهد اما یحیی می تواند الگوی خوبی برای فرهاد باشد. یحیی بعد از جدایی از پرسپولیس در تیم های آرام و بی حاشیه مثل نفت تهران و ذوب آهن مربیگری و کسب تجربه کرد و با کوله باری از تجربه به پرسپولیس برگشت و این تیم را قهرمان لیگ کرد و به فینال آسیا رساند.

شاید مسیری که یحیی در 7 سال گذشته طی کرده بهترین الگو برای فرهاد مجیدی باشد تا اگر رویای دوباره برگشتن به استقلال را دارد دقیقا همین مسیر را طی کند. 

فعلا که فرهاد مجیدی بعد از نیم فصل سختی و پرچالشی که با استقلال طی کرده، استراحت را برای خودش تجویز کرده اما باید منتظر ماند و دید مجیدی برای ادامه دوران مربیگری اش چه مسیری را طی خواهد کرد. 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس فرهاد مجیدی یحیی گل محمدی فرهاد مجیدی برای فرهاد گل محمدی جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار

تیم صدرنشین استقلال در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برابر تراکتور در تبریز به تساوی دست یافت و البته دو امتیاز حساس را در یادگار امام جا گذاشت.

به گزارش تابناک ورزشی، استقلال از ساعت 17 امروز (چهارشنبه) در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد.

شاگردان جواد نکونام با این تساوی 54 امتیازی شدند و در صدر جدول باقی ماندند ولی در صورت برتری پرسپولیس برابر سپاهان جایگاه خود را پنج هفته به پایان لیگ از دست می‌دهند. حمید مطهری دستیار سابق یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس، نیز با متوقف کردن استقلال،  پیام خوبی برای سرخپوشان فرستاد. تیم او اکنون در رده چهارم ایستادند.

ترکیب تراکتور: حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز، سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد(4+90 سجاد آشوری)، رحمان جعفری (77 - مهدی عبدی) و امیرارسلان مطهری (64 - امیرحسین حسین‌زاده)

ترکیب استقلال: محمدرضا خالدآبادی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی (4+90- میلاد فخرالدینی)، ابوالفضل جلالی، مهرداد محمدی (82 - پیمان بابایی)، آرش رضاوند (88 - امید حامدی‌فر)، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو و جلال‌الدین ماشاریپوف (4+90 جعفر سلمانی)

داور: پیام حیدری

 

لحظات حساس مسابقه 

دقیقه 7: پاس عمقی خوبی به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن می‌توانست دروازه تراکتور را باز کند ولی توپ را جایی زد که پورحمیدی حضور داشت و آن را دور کرد.

دقیقه 50: محمدی با عبور از یک بازیکن وارد محوطه جریمه تراکتور شد و به مدافعان حریف خورد اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 66: ارسال مهدی شیری و ضربه سر امیرحسین حسین‌زاده موقعیت جدی برای تراکتور بوجود آورد ولی توپ این بازیکن از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 70: ضربه ایستگاهی مهرداد محمدی به قسمت پشتی تیر افقی دروازه تراکتور برخورد کرد.

دقیقه 80: گوستاوو بازیکن تراکتور به محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد ولی توپ او را برگرداندند. در ادامه توپ دیگری می‌رفت برای تراکتور موقعیت ایجاد کند که خالدآبادی آن را گرفت.

دیگر خبرها

  • لیدر سابق پرسپولیس موثرترین بازیکن این فصل استقلال!
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • استقلال و پرسپولیس تفاوتی ندارند؛ جام گرفتن دیگر لیاقت نمی‌خواهد!
  • درویش با یحیی گل‌محمدی دوباره تماس گرفت
  • مورایس: استقلال از این تساوی سود برد/ ترجیح می دهم ستاره نداشته باشم اما قهرمان شوم
  • استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار
  • داستان پیچیده بازگشت گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!
  • واکنش یحیی گل‌محمدی به درگذشت استاد اسکویی + عکس
  • اتفاق جدید در پرونده یحیی گل‌محمدی
  • یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟ | زمان بازگشت احتمالی مشخص شد