Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مبلغ ۴۷ میلیارد ریال درخواست تسهیلات در سامانه کارا استان ثبت شد که تا کنون ۲۵ میلیارد ریال از این مبلغ به عنوان جبران خسارت ناشی از شیوع کرونا به فعالان فرهنگی و هنری پرداخت شد.

او افزود: آسیب‌هایی را که شیوع کرونا به فعالان فرهنگی هنری وارد کرد نمی‌توان به راحتی جبران کرد، زیرا این قشر از جامعه، خساراتی جدی‌تر و عمیق‌تر از سایر بخش‌های اقتصادی متحمل شدند؛ فعالیت‌های فرهنگی و هنری دیربازده هستند و اگر مخاطب خود را از دست بدهند، به راحتی قادر به بازگرداندن آن نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح ادامه داد: بسیاری از بخش‌های اقتصادی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به فعالیت بازگشته‌اند، اما بخش‌های فرهنگی و هنری و اجرا‌های صحنه‌ای همچنان تعطیل است و با توجه به اینکه در شرایط عادی هم از نظر اقتصادی تحت فشار بودند، این تعطیلی صدمات جبران ناپذیری به این قشر وارد کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ستاد مقابله با کرونا استان سختگیرانه‌تر از سایر استان‌ها با فعالیت‌های فرهنگی هنری برخورد کرده است؛ در سایر استان‌ها فعالیت‌های صحنه‌ای با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به فعالیت برگشته‌اند، اما در استان سمنان این اتفاق نیفتاده است. این سوال برای فعالان فرهنگی مطرح است که چگونه رستوران‌ها و فروشگاه‌ها باز هستند، اما تئاتر و موسیقی تعطیل است.

انتهای پیام / گ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد تهسیلات استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی به مناسبت گرامیداشت مقام معلم و روز جهانی کارو کارگر به شرح زیر است: 
بسم الله الرحمن الرحیم»

 فرهنگ و اقتصاد مسیر رسیدن به قله‌های اخلاق و معنویت و پیشرفت است، معلمان بعنوان افسران جنگ فرهنگی و جامعه کارگری بعنوان افسران جنگ اقتصادی، دو قشر از مجاهدانی محسوب می‌شوند که با کار و تلاش و کوشش در مسیر سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برمی‌دارند.

۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف و فقیه شهید آیت الله مرتضی مطهری «ره» است، شهید همیشه زنده‌ای که زندگی و تلاش مومنانه و عالمانه، و همراه با بصیرت او در میدان علم و معرفت و فرهنگ، بعنوان یک الگو در محیط تعلیم و تربیت و فرهنگ عمومی و نسل جوان، منشأ برکات و خدمات ارزشمندی بوده است.

اینکه روز گرامیداشت مقام معلم را در سالروز شهادت این انسان بزرگ و برجسته قرار داده اند، حکایت از مقام رفیع معلم و ارزش نهادن به جایگاه قلم و دانش است که خداوند متعال به آن سوگند یاد نموده است.

آموختن راه و رسم بندگی، اخلاق و ارزش‌های الهی، و تربیت نفوس، از دغدغه‌های جدی انبیاء اولیاء الهی بوده، و در همین راستا معلمان عزیز جامعه اسلامی، در متن تعلیم و تعلم به ترویج و نهادینه کردن آن در جان دانش آموزان اقدام می‌نمایند، که به ارزش و اعتبار این کار می‌افزاید.

معلمان و کارگران با مقاومت، تلاش و مجاهدت‌های پیدا و پنهان، در جنگ ترکیبی اقتصادی و فرهنگی تمام برنامه‌ها و پیش‌بینی‌ها و طراحی‌های دشمنان را خنثی کردند، و در این عرصه موفق ظاهر شدند.

هشت راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی و توسعه اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب اسلامی «مدظله العالی» که شامل حمایت مسئولان از کارگران و تولیدات داخلی، افزایش بهره وری، جذب سرمایه گذاران در تولید، حمایت مردم از تولیدات داخلی، اصلاح الگوی مصرف، توسعه فرهنگ کار، ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد اقتصادی، بهترین چراغ راه برای مسئولین و مدیران و کارفرمایان و کارگران است که باید به جدیت مورد توجه قرار بگیرد.

اینجانب ضمن پاسداشت روز معلم و تبریک به جامعه فرهنگی کشور خصوصاً معلمان و فرهیختگان و اساتید در کشور و استان لرستان، یاد و خاطره شهید والامقام استاد مرتضی مطهری «ره» و شهدای معلم و کارگر را گرامی می‌دارم، و از همه کارگران خدوم و زحمتکش که در عرصه اقتصادی کشور تلاش‌های سازنده و خستگی ناپذیر دارند تشکر و قدردانی را می‌نمایم و از خداوند متعال برای همگان سلامتی و عزت روز افزون خواستارم.

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان