Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در انتخابات سال ۲۰۱۶ در زمانی مشابه تنها شش میلیون تن رای داده بودند.

متخصصان می‌گویند افزایش مشارکت در رای‌گیری پیش از موعد با همه‌گیری کرونای ۲۰۱۹ و تلاش شهروندان آمریکا برای پیدا کردن جایگزینی برای رای‌دهی در روز انتخابات ارتباط مستقیم دارد.

روز سه‌شنبه شهروندان آمریکایی در تگزاس، ایالتی که محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای شرکت در رای‌گیری پیش از موعد دارد رکورد مشارکت در اولین روز انتخابات زودهنگام را شکستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوهایو، یکی از ایالت‌های حساس و تعیین کننده در انتخابات ریاست جمهوری نیز بیش از دو میلیون و سیصد هزار تن تاکنون رای داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون آراء دموکرات‌ها در این دوره بیش از جمهوری‌خواهان بوده است. در میان این گروه از دموکرات‌ها که تاکنون رای داده‌اند تعداد زنان و آفریقایی‌تبارها بیشتر است. عده‌ای از آنها از روی بی‌رغبتی به دونالد ترامپ و برخی دیگر با انرژی آزاد شده از اعتراضات ضد بی‌عدالتی نژادی رای داده‌اند. اعتراضاتی که بعد از کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس در مینه‌سوتا آغاز شد.

با وجود برتری دموکرات‌ها تا اینجای کار، این به معنی پیروزی آنها نیست. جمهوری‌خواهان معتقدند رای‌گیری پستی احتمال تخلف و تقلب انتخاباتی را افزایش می‌دهد و حتی اگر دموکرات‌ها تاکنون پیش افتاده باشند، جمهوری‌خواهان در روز انتخابات حضور گسترده‌ای خواهند داشت.

به گزارش "مرکز عدالت برنان" نرخ تقلب در کل آمریکا در سال ۲۰۱۷ بین ۰.۰۰۰۰۴% تا ۰.۰۰۰۹% بوده است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، تعداد بالای رای‌دهندگان به صف‌های طولانی منجر شده و در مواردی مردم تا ۱۱ ساعت در صف مانده‌اند. به نظر می‌رسد جوان‌ترها که معمولا سخت‌تر از دیگران در انتخابات شرکت می‌کنند امسال مشارکت گسترده‌تری در انتخابات دارند.

براساس نظرسنجی اکسیوس در میان دانشجوها، از هر ۱۰ دانشجو، چهار تن گفته‌اند در صورت پیروزی دونالد ترامپ دست به اعتراض خواهند زد. شش تن از هر ۱۰ تن گفته‌اند در این صورت دوستانی را که واجد شرایط رای‌دهی بوده‌اند اما رای نداده‌اند شماتت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دموکرات ها داده اند رای داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش فارس به نقل از پولتیکو، رابرت اف. کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم. ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود.

کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است.

دموکرات‌ها نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت.

با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است.

هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند.

کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • ببینید | اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • اعلام جزییات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم