Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

طبق جدیدترین نتایج نظرسنجی «آسوشیتدپرس» و مرکز تحقیقات امور عمومی «نورک» (NORC) تنها کمتر از یک ششم (۱۵ درصد) از رأی‌دهندگان آمریکایی معتقدند که دموکراسی آمریکا عملکرد بسیار خوبی دارد و اکثریت آنها بر این باور بودند که جامعه آمریکا در خصوص ارزش‌های کلیدی دچار تفرقه و اختلاف است.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، این نظرسنجی همچنین نشان داد که تقریقاً سه چهارم رأی‌دهندگان ثبت شده آمریکایی معتقدند که کشور آنها در مسیر اشتباهی گام برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظرسنجی آسوشیتدپرس و مرکز نورک بر اساس گفت‌وگو با یکهزار و ۱۲۱ فرد بزرگسال آمریکا یی واجد شرایط رأی دادن از تمامی ایالات آمریکا و منطقه کلمبیا بوده است.

اکثریت قریب به اتفاق رأی‌دهندگان، ۸۵ درصد، تصریح کردند که جامعه آمریکا در خصوص اکثر ارزش‌های مهم «به شدت دچار اختلاف و تفرقه» است و تنها یک سوم آنها انتظار داشتند که در روزهای آینده اوضاع تاحدودی بهتر شود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تنها ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که دموکراسی ایالات متحده به طرز «فوق العاده‌ای یا بسیار خوب» است و ۴۹ درصد اعتراف کردند که عملکرد دموکراسی یا خیلی خوب نیست یا اینکه اصلا خوب نیست.

طبق این بررسی‌ها، حامیان « دونالد ترامپ » بیش از طرفداران «جو بایدن» به عملکرد خوب دموکراسی آمریکا اعتقاد داشتند.

این نظرسنجی نشان داد که ۷۶ درصد از طرفداران ترامپ معتقد بودند که پیروزی بایدن در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) اختلافات فعلی را بدتر خواهد کرد و ۹۱ درصد از طرفداران بایدن چنین نظری را درباره پیروزی ترامپ داشتند.

طبق این گزارش، هیچ‌یک از دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نتوانستند نظر اکثریت رأی‌دهندگان را در زمینه توانمندی‌اشان در متحد کردن کشور آمریکا یا تقویت اصول دموکراتیک جلب کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دموکراسی آمریکا دونالد ترامپ دموکراسی آمریکا نظرسنجی دونالد ترامپ رأی دهندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد

یکی از مقامات ارشد آمریکایی گفت پس از آنکه رژیم صهیونیستی نتوانست نگرانی‌های واشنگتن را نسبت به حمله احتمالی به رفح در نظر بگیرد، آمریکا ارسال محموله‌ای از بمب‌ها را به این رژیم متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا، یکی از مقامات ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به شرط آنکه نامش فاش نشود، گفت: «این محموله شامل ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی (۹۰۷ کیلوگرمی) و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی بود.»

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، این اولین بار از زمانی است که جو بایدن از زمان هشدارش به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه آوریل دست چنین اقدامی زده است؛ او به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که سیاست آمریکا در قبال غزه به رفتار تل‌آویو با غیرنظامیان بستگی خواهد داشت.

این مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما هنوز تصمیم نهایی درباره این محموله نگرفتیم و فعلا ارسال آن متوقف شده است.»

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، دولت بایدن چنین تصمیمی را هنگامی اتخاذ کرد که ظاهرا رژیم صهیونیستی با تهدیدات مکررش قصد حمله احتمالی زمینی به رفح را داشت؛ اقدامی که به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این کشور با آن مخالفت است.

این مقام آمریکایی ناشناس تاکید کرد: «مقامات اسرائیلی و آمریکایی درباره روش‌های جایگزین گفت‌وگو و رایزنی می‌کنند اما این گفت‌وگوها هنوز تماما نگرانی ما را در نظر نگرفته است.»

علی‌رغم موافقت حماس با آتش‌بس در غزه، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان به یورش‌های خود ادامه می‌دهند و دوشنبه وارد رفح شدند. پیشتر روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت که پس از پایان عملیات نظامی اشغالگران در رفح در جنوب نوار غزه، یک شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی مدیریت گذرگاه مرزی رفح با مصر را بر عهده می‌گیرد. این روزنامه گزارش داد که تل‌آویو برای محدود کردن عملیات خود در رفح به ایالات متحده و مصر قول داده است؛ عملیاتی که از دوشنبه به بهانه سلب کنترل حماس بر گذرگاه مرزی غزه به مصر و تمرکز بر ضلع شرقی شهر آغاز شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکثر دموکرات های آمریکا معتقدند اسرائیل در حال نسل‌کشی است
  • کاریکاتور/ لباس نامرئی شیطان بزرگ | رسوایی دموکراسی و آزادی بیان آمریکایی
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو
  • اولویت اول نتانیاهو فاش شد!
  • واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد
  • آمریکا در بحرانی‌ترین دوره‌ تاریخ خود قرار دارد
  • نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا