Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین بهشتی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناظرات مهم و اصولی  امام رضا(ع) با بزرگان دیگر ادیان و مذاهب اشاره کرد و گفت: مناظره در جهان از ابتدا بوده و خواهد بود، اما مغرب زمین در زمینه‌ مناظره نمونه‌های خجالت آوری از خود به جاگذاشته است که آخرین فاجعه آن، مناظره نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکاست که به تعبیر خودشان مناظره‌ای پر از اهانت، تحقیر و تمسخر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروزه هم رسانه‌های انگلیسی که بین عالمان شیعه و سنی مناظره برقرار می‌کنند پر از پشت پرده‌های منحوس هستند. مامون ملعون، رهبران و دانشمندان مسیحی، یهودی، مجوسی و حتی هندی را دعوت می‌کرد و و از امام رضا (ع) می‌خواست با آن‌ها مناظره کند، امام رضا (ع) نیز به سفارش مامونی که سرشار از اهداف شوم بود، به مناظره می‌نشست.

این کارشناس مذهبی با بیان ویژگی‌های امام رضا (ع) در مناظره‌های خود تشریح کرد: اولین ویژگی ایشان در مناظرات نیت خالص شان بود. دومین ارزش مهارت حضرت است که نشان می‌دهد ایشان دانش و تخصص موضوع را دارد و براساس منابع موجود در دین طرف مقابل سخن می‌گوید و آن را اثبات می‌کند. مهمترین خاصیت امام هشتم در مناظره‌ها اخلاق کم نظیر ایشان است؛ جایی نداریم که حضرت در مناظره به کسی توهین یا اهانت کرده باشند.

حجت الاسلام و المسلمین بهشتی افزود: مناظرات پیامبر گرامی اسلام (ع)، امام علی (ع)، امام صادق و دیگر معصومین نیز در تاریخ به ثبت رسیده است؛ پیش روی آنان که منکر خدا بودند با حسن خلق، سعه صبر، ارامش و مدارا به همراه منطقی قوی که سرشار از استدلال و برهان است به مناظره می‌نشستند. امروزه دنیا باید به تاریخ برگردد و شیوه درست مناظره را نه از فرانسه، آمریکا و انگلیس، بلکه از ائمه‌ معصومین ما یاد بگیرد که سلام و درود خدا بر آنان باد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام رضا ائمه اطهار مناسبت های مذهبی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  و به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه دبیران و مدیران جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در دوره بیست‌ویکم افزود: برگزارکنندگان در این دوره مجموعه‌ای از عناصر هنری در بخش‌های مختلف را گردآوری کردند. حضور افراد تراز اول در این جلسه فرصت مغتنمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره فیلم رضوان اتفاق مبارکی است و هرآنچه در جلسه مطرح شد سرشار از امید و انگیزه برای آینده بود.

اسماعیلی افزود: جشنواره امام رضا (ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی هنری کشور قرار گیرد چراکه تمام داشته‌ها و افتخارات فرهنگی هنری ما به برکت وجود امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب گفت: آغاز قرن سوم همزمان با حضور علی‌بن موسی الرضا است و این درخشش تمدن اسلامی و ایرانی که از قرن سوم درخشش خود را آغاز کرده و در قرن پنجم به قله خودش رسیده، نشان دهنده‌ی این موضوع است که اساسا نام دیگر این تمدن تمدن رضوی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مجالس در این دوره به صورت مجالس علمی و آزاداندیشی بوده و به‌طور کلی هر جامعه‌ای که می‌خواهد به حوزه تمدنی برسد با استفاده از ذات آزاداندیشی است که در فرهنگ اسلامی جاری است. دوره جمهوری اسلامی دوره‌ای نو از تمدن نوین اسلامی است. ما در حال بازخوانی تمدن رضوی هستیم.

اسماعیلی با اشاره به نگاه بین‌المللی در بنیاد امام رضا گفت: حضرت رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است. در سفر اخیر خود به پاکستان مشتاقان از مردم تا مقامات برای زیارت امام رضا (ع) ابزار علاقه می‌کردند.

وی افزود: بعد از امام حسین (ع) در میان ائمه‌اطهار (ع) این میزان از تشویق به زیارت را برای امام رضا (ع) داریم چرا که منبع فیض است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افتخار داریم در این جشنواره همگی خادم امام رضا (ع) باشیم.

اسماعیلی در پایان با آرزوی بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا (ع) و صلوات بر محمد و آل محمد به جلسه پایان داد.

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) ۸ اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محلل این وزارتخانه برگزار شد.

تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های این جلسه بود.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، فرهاد قائمیان دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی و فرهنگی امام رضا (ع)، سعید زمانی مدیرعامل بیست‌ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره فیلم رضوی و فیلم رضوان و جمعی از دبیران و مدیران این دوره از جشنواره از حاضران در جلسه بودند.

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد