Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@17:12:46 GMT

دره آبقد کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۲۶۱۳

دره آبقد کجاست؟

ارتفاع دره آبغد چناران حدود ۱۵۰۰ متر از سطح دریا می باشد. آب و هوای این دره معتدل و خشک می باشد و در ۶۹ کیلومتری شمال غرب مشهد در مسیر جاده مشهد و گوارشک قرار گرفته است.

دره آبقد مشهد در مسیر جاده مشهد – چناران و در روستای آبقد واقع شده است. این دره سرچشمه رودخانه چناران است و با عبور رودخانه از آن، دره به مکانی خوش آب و هوا، سرسبز و جهانگردی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در تور مشهد گردی شرکت نمودید حتما از این جاذبه زیبا طبیعی بهره مند شوید.دره آبقد دره ای بسیار زیبا است که رودخانه چناران در آن جاریست و آنجا را به مکانی بسیار زیبا و تفرحی تبدیل کرده است.
ارتفاع دیواره های دره بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر است که شباهت زیادی به دره اخلمد دارد. البته از نظر زیبایی و خوب بودن آب و هوای منطقه کمتر از اخلمد نمی باشد.
دیواره های بلند دره آبغد مشهد برای سنگ نوردی بسیار مناسب است. بلندترین آبشار این دره حدود ۸ متر است.

در طول مسیر، دو دره فرعی با پوشش درختچه ای و علفزار وجود دارند. پس از طی حدود ۱۰ کیلومتر یک دو آبی در بالای دره با عرض زیاد قرار دارد. در سمت چپ دره ای بلند با عرض بیشتر از ۳۰۰ متر، به طرف شمال غرب و سرچشمه رود قرار دارد.

آبشار آبقد در استان خراسان رضوی واقع است. پس از طی کردن سه کیلومتر در دره آبقد، دهنه اصلی قرار دارد که از عرض دره کاسته شده و باغ ها به اتمام می‌ رسند.
شیب دره ملایم و در طول مسیر آب در دسترس است. دره آبقد به لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی روستای آبقد قرار دارد. روستای آبقد از توابع درز آب چناران و دارای چند آبشار زیبا است. با توجه به جذابیت های این مکان دیدنی در شهر مشهد به زائران و مسافرانی که به مشهد سفر می کنند توصیه می کنیم از این جاذبه طبیعی دیدن نمایند. زیبایی این دره و خوبی آب و هوای این منطقه باعث می شود تا بسیاری از مسافران را به خود جذب نماید./ سیری در ایران

             

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کردستان، مهد هنر نازک کاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستانهنر نازک‌کاری در کردستان حدود 150 سال قدمت دارد و به گفته استادکاران این رشته، بنیان‌گذار این صنعت زیبا در سنندج مرحوم، استاد نعمت‌الله نعمتیان است..
3 هزار کردستانی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و این هنر زیبا سال 89 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟
  • کردستان، مهد هنر نازک کاری
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • شیرشاه کشتی ایران کجاست؟
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر