Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:32:09 GMT

اولین اعدام فدرال یک زن در آمریکا بعد از 70 سال

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۲۶۱۶

اولین اعدام فدرال یک زن در آمریکا بعد از 70 سال

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد قصد دارد یک زن را با تزریق کشنده، در ۸ دسامبر (۱۸ آذر) اعدام کند.

به گزارش «دویچه وله»، اعدام «لیزا مونتگومری» در ایالت ایندیانا که به انجام قتل در سال ۲۰۰۴ محکوم است، اولین اعدام فدرال یک زن بعد از ۷۰ سال محسوب می‌شود. او همچنین نهمین فردی است که از ماه ژوئیه در آمریکا اعدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بانی هدی» آخرین زنی بود که دولت آمریکا حکم اعدام را برای مجازات او اجرا کرد. اعدام او در سال ۱۹۵۳ از طریق گازگرفتگی انجام شد.

یک دادگاه منطقه‌ای در سال ۲۰۰۷ مونتگومری را به دلیل قتل یک زن باردار در سال ۲۰۰۴ به اعدام محکوم کرد؛این در حالی است که وکلای وی معتقدند او هنگام قتل دچار اختلال هذیان (از نشانه‌های جنون و روان‌پریشی) بوده است.

«کلی هنری»، وکیل مونتگومری در همین خصوص گفت او نباید اعدام شود زیرا دچار بیماری روانی است و در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. او اعدام این زن را بی‌عدالتی خواند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اعدام آمریکا قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان

سبزواری فرماندار شهرستان اردکان گفت: اولین قرارگاه جمعیت شهرستان اردکان تشکیل و گزارشات دستگاه‌های اجرایی در رابطه با موضوع حمایت از قانون جوانی و جمعیت ارائه شد.

وی افزود: بحث فرهنگ سازی در حوزه جمعیت که این فرهنگ باید از عموم مردم شروع و دستگاه‌های متولی و دستگاه‌های دولتی موظفند که موانع را در اتاق بحث جمعیت برطرف کنند از نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرماندار اردکان در رابطه با تکالیفی که دستگاه‌ها داشتند ادامه داد: انصافا در بررسی که امروز انجام شد حوزه شهرداری اردکان اقدامات خوبی را انجام داده از جمله سلسله نشست‌هایی با نام عشق و شیرینی برای زوج‌های جوان، برنامه‌هایی به صورت کارگاهی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است

سبزواری گفت: در حوزه ورزش و جوانان هم یک مشکلی که ما داریم اینست که سمن‌های تخصصی جوانان در حوزه جمعیت سمنی نداریم یک ثمن بیشتر نیست این سمن‌های تخصصی و سازمان‌های مردم نهاد باید افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • فضاحت با هزینه بی‌بی‌سی
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • افشای صحبت‌های محمد صلاح در درگیری با کلوپ
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • اولین پرواز شهرکرد به عسلویه انجام شد
  • گزارش رسانه صهیونیست از فریبی به نام اسکله غزه + فیلم