Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@02:47:27 GMT

تنبلی تخمدان در بیشتر موارد قابل پیشگیری است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۲۶۷۶

تنبلی تخمدان در بیشتر موارد قابل پیشگیری است

یک متخصص زنان و زایمان از امکان پیشگیری تنبلی تخمدان از زمان کودکی و نوجوانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، شهناز برات متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: PCOS یا در اصطلاح عمومی تنبلی تخمدان از زمان کودکی و نوجوانی قابل پیشگیری است و بهتر است تمام دختران از سنین نوجوانی تحت کنترل وزن و رژیم غذایی سالم شامل سبزیجات و میوه های تازه و غذاهای سرشار از فیبر قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ورزش های هوازی که چربی سوزی انجام می دهند و باعث افزایش ضربان قلب می گردند باید انجام شود.

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: تنبلی تخمدان بر روی ارگانهای مختلف موثر است. برروی پوست باعث افزایش موهای زائد و جوش های شدید و پوست چرب می گردد. بر روی غدد درونریز تاثیر منفی داشته و بر روی قدرت باروری میتواند موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه این تنبلی در تخمدان نیز کیستهای متعدد ایجاد می کند، ادامه داد: در صورتیکه دختر جوانی دچار چاقی و موهای زائد و خونریزیهای ماهانه نامنظم شده است، اولین درمان تصحیح رژیم غذایی و کاهش وزن و ورزش است در صورتیکه مشکل بیمار با این شرایط رفع نشد درمان دارویی شروع می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0039XY

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زنان تخمدان تنبلی تخمدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی

به گزارش همشهری آنلاین، یک کارخانه تولید بستنی و شکلات در استان گلستان روی دست زنانی می‌چرخد که تازه از زندان آزاد شده‌اند. اصلا شرط استخدام در این کارخانه آن است که چند صباحی را در بند نسوان گذرانده باشی و خلاصه یک جرمی در پرونده‌ات باشد. در این کارخانه استخدام می‌شوی تا از اینجا رانده و از آنجا مانده نباشی. تا سر و سامان بگیری. حقوق بگیر شوی و زندگی‌ات را رتق و فتق کنی.

مدیرکل زندان‌های گلستان در حاشیه بازدید از این کارخانه بستنی و شیرینی گفته که این نخستین کارخانه نیست که از میان زندانیان آزاد شده نیرو استخدام می‌کند، آخرینش هم نخواهد بود.

سرلک گفته بسیاری از واحدهای تولیدی با سازمان زندان‌ها همکاری دارند و نیروهایشان را از میان مددجویان استخدام می‌کنند. جالب آنکه به‌گفته مدیرکل زندان‌های استان گلستان این نیروها به‌دلیل سختی‌هایی که کشیده‌اند حتی تعهدکاری‌شان از نیروهای معمولی هم بیشتر است.

بیشتر بخوانید: توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید لاغر شو، جایزه بگیر

اورژانس در دست زنان
مثل برخی از پایگاه‌های آتش‌نشانی که تمامی اعضایش دختران آتش‌نشان هستند، حالا مسئولان اورژانس عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا از بانوان برای ایجاد پایگاه اورژانس استفاده کنند. این در حالی است که تاکنون ۴ پایگاه اورژانس بانوان در کلانشهر تهران تأسیس شده، اما خبرخوب اینکه نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان هم به تازگی افتتاح شده است.

البته این پایگاه با ۴ کارشناس فوریت‌های پزشکی و پرستار از فروردین‌ماه امسال فعالیت غیررسمی‌اش را آغاز کرده بود و کارکنان عملیاتی آن در همین مدت بیش از ۸۰ ماموریت موفق را به ثبت رسانده بودند. این پایگاه نقش مهم و مؤثری در ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در محل به بانوان دارد و از بسیاری از ارجاعات به بیمارستان‌ پیشگیری می‌شود.


کد خبر 848794 برچسب‌ها خبر مهم استخدام اورژانس زنان

دیگر خبرها

  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟