Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ولی فقیه در لرستان در محفل شب شعر و مرثیه خوانی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) در دفتر امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: در اشعار مطرح شده توسط شعرا جنبه‌های معنوی، دینی، اجتماعی و توجه به مشکلات روزمره در نظر گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شعر یک رسانه اثرگذار است و برای شاعران مسئولیت سنگینی دارد افزود: شاعرانی مانند سعدی، حافظ، مولانا، فردوسی در قله شعر فارسی بوده و اشعارشان در خدمت معنویت و اهل بیت می‌باشد.

او اظهار کرد: در اشعار بزرگان نکات اخلاقی، معنوی و حب به اهل بیت وجود دارد همچنین دلتنگی‌هایی هم به چشم می‌خورد.

امام جمعه خرم‌آباد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شعر آیینی اوج گرفت و ذوق جوانان جلوه پیدا کرد هرچند عده‌ای در اشعار خود اهداف انحرافی را دنبال می‌کنند که در هر مکان و جامعه‌ای وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: شعر پرچم هویت یک ملت است و این مسأله مهم بوده چراکه می‌تواند وحدت ملی را حفظ کند و اگر ملتی هویت خود را گم کند دچار تفرقه می‌شود.

او افزود: شعرا خدمات دینی و اخلاقی داشته و با شعر خود زبان فارسی را حفظ کرده و اشعار محلی زبان محلی را زنده نگه می‌دارد.

او ادامه داد: اگر زبان محلی را حفظ نکنیم هویت به خطر افتاده و باید با مضامین عالی هم به زبان فارسی و محلی خود خدمت کنیم.

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باید با همفکری و هماهنگی برخی اقدامات برجا مانده را برطرف کنند تا شاهد توسعه استان شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: برخی اقدامات استانی بوده که مصوبات شورای اداری استان وظایف را مشخص می‌کند، اما برخی اقدامات ملی می‌باشد که با ارجاع به وزارتخانه و با پیگیری مستمر خواهان برطرف کردن مشکلات شویم.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولی فقیه در لرستان شعر آیینی انقلاب اسلامی وحدت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مسئول جشنواره بومی محلی روستای شورجستان آباده گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی مردم با آداب و رسوم و تقویت روحیه کار آفرینی و همدلی بین جوانان روستا است.

یوسفی افزود: قالی و قالیچه غذا‌های محلی، انواع صنایع دستی، ادوات کشاورزی و پخت نان محلی از جمله محصولات ۴۰ غرفه این نمایشگاه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • پیروزی بایرن و شکست عجیب بوروسیا دورتموند در بوندسلیگا
  • ماجرای دست‌بند پر سروصدای مربی لیگ برتری
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند