Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آذربایجان در پاسخ به شیطنت مجری شبکه خبری ترکیه‌ای که ایران را متهم به ارسال سلاح به ارمنستان کرد، گفت: ایران آسمان و خاکس را برای ارسال سلاح به ارمنستان بسته و از این بابت از تهران تشکر می‌کنم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با شبکه آ خبر ترکیه در پاسخ به این ادعای مجری شبکه که ایران به ارمنستان سلاح ارسال می‌کند گفت: من چنین اطلاعاتی ندارم، برعکس، می‌دانم که ایران و گرجستان آسمان و خاکشان را بسته‌اند و از آنها بابت این موضوع تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

تاکید سفیر ایران در ترکیه بر لزوم تلاش برای حل عادلانه مسئله قره باغپاشینیان: آمریکا و فرانسه از تلاش روسیه در ایجاد ثبات در قره باغ حمایت کنندلاوروف و چاووش‌اغلو: حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ، جایگزین نداردالهام علی‌اف: پاشینیان محصول «جورج سوروس» است/ فروپاشی شوروی از قره باغ آغاز شدگفتگوی تلفنی وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با ظریف درباره مناقشه قره باغ

قدردانی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از تهران

همچنین وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص مواضع تهران درباره جنگ قره باغ طی بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست و برادر تاریخی، همواره تجاوزات ارمنستان به آذربایجان را محکوم کرده و از آزادی مناطق آذربایجان، اجرای قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل متحد و حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت کرده است.

در ادامه این بیانیه  آمده است: امروز ما همبستگی برادران ایرانی را نیز احساس می‌کنیم و از حمایت رسمی اعلام شده از سوی دولت ایران قدردانی می‌کنیم. دولت ایران به سهم خود در برقراری صلح در منطقه دریغ نمی‌کند و از تأمین ثبات و امنیت حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ بود که به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد.

در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی، چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون، صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاورد‌های این کنگره امضا۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاورد‌های بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

گفتنی است چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشور‌ها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • پاسخ کوبنده دبیرکل جنبش "ابتکار ملی فلسطین" به جانبداری مجری بی‌بی‌سی در دفاع از اسرائیل (فیلم)
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است