Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:45:11 GMT

جامعه نیازمند آشنایی با تفکرات امام رضا (ع) است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۳۲۲۹

جامعه نیازمند آشنایی با تفکرات امام رضا (ع) است

حجت الاسلام حبیبی گفت: جامعه نیازمند آشنایی با تفکرات و فرهنگ امام رضا (ع)، اخلاق، فقه، عبادت، کرامت و شیوه زندگی آن بزرگوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«محمد مهدی حبیبی» شب گذشته(جمعه، ۲۵ مهر) در مراسم سالگرد شهادت مظلومانه و غریبانه امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل محوطه مسجد امام رضا(ع) غربا برگزار شد،اظهارکرد: امام رضا(ع) سرشار از کرم، صفا و سخاوت بودند و با همه مردم با چهره خوش و اخلاقی زیبا، رفتار می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه شخصیت آسمانی امام رضا(ع) از نظر اخلاقی و معرفتی ممتاز و ویژه است، افزود: باید با تبعیت از سیره حضرت امام رضا (ع) و با انجام اعمال نیک در حق مومنان زمینه های سعادت و خوشبختی آنها را فراهم کنیم.

 

وی تصریح کرد: جامعه نیازمند آشنایی با تفکرات و فرهنگ امام رضا (ع)، اخلاق، فقه، عبادت، کرامت و شیوه زندگی آن بزرگوار است.

 

حجت الاسلام حبیبی در ادامه با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی به خواندن دعا تاکید شده است، خاطرنشان کرد: ان شاء الله با دعاهای مسلمین و مومنین بیماری کرونا ریشه کن شود.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا، داشتن روحیه بخشش را یکی از موارد عاقبت بخیری دانست و خاطرنشان کرد: در ایام شیوع کرونا ویروس مردم ایران در کمک به افراد نیازمند صحنه های زیبایی خلق کردند.

 

حجت الاسلام حبیبی گفت: بذل و بخشش نزد پروردگار متعال اجر و پاداشی والا دارد و افرادی که توانایی مالی خوبی دارند افراد نیازمند جامعه را از یاد نبرده و به آنان کمک کنند.

 

گفتنی است، این مراسم به همت هیئت امنای مسجد امام رضا(ع) و با مشارکت کانون فرهنگی و هنری امام رضای غریب و پایگاه بسیج شهید ارژنگ انوشا برگزار شد، مداحی و سینه زنی از بخش های این مراسم بود.

 

به گزارش شبستان، امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان در یازدهم ذیقعده سال ۱۴۸هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

 

نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان «رضا» به معنای «خشنود» می‌باشد. یکی از القاب مشهور حضرت، «عالم آل محمد» است. این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان می‌باشد.

 

پدر بزرگوار امام رضا، امام موسی کاظم (علیه السلام) پیشوای هفتم شیعیان بود که در سال ۱۸۳ ﻫ.ق، به دست هارون عباسی به شهادت رسید و مادر گرامیشان نجمه نام داشت.

 

امام رضا (علیه السلام) در مدینه، پس از شهادت پدر، امامت بر مردم را بر عهده گرفت و به رسیدگی امور پرداخت، شاگردان پدر را به دور خویش جمع کرد و به تدریس و تکمیل حوزه علمیه جدش امام صادق (علیه السلام) مشغول شد و در این راستا گام های بزرگ و استواری برداشت.

 

مدت امامت حضرت رضا(علیه السلام)، حدود ۲۰ سال طول کشید که ۱۷ سال آن در مدینه و سه سال آخر آن در خراسان گذشت.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیازمند آشنایی تفکرات امام رضا ع شهادت امام رضا ع بندر آستارا علیه السلام حجت الاسلام امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود

حرکت دسته عزاداری و سوگواری مردمی شاگردان مکتب شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح ابتدای بلوار آیت الله اشرفی اصفهانی مسجد حضرت امام سجاد علیه السلام به سمت میدان صادقیه برگزار می شود.

از تمامی سوگواران و عزاداران به ویژه شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه السلام دعوت می شود تا در این حرکت عظیم و باشکوه عزای آل الله شرکت چشمگیر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • (عکس) آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود