Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا و روسیه پیشنهاد یکدیگر را برای نجات آخرین بازدارنده حقوقی بالقوه نیروهای اتمی استراتژیک رد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواستار تمدید بی قید و شرط برای استارت جدید شده و کاخ سفید این پیشنهاد را "مبتدی" می‌داند.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته که روس‌ها باید پیش از آنکه یک رقابت تسلیحاتی پر هزینه را دنبال کنند، به موضع خود مجدد بیندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به دنبال راه‌هایی برای تقویت سوابق سیاست خارجی خود است و اگرچه می‌گوید حامی کنترل تسلیحات اتمی است اما استارت جدید را برای آمریکا پر از عیب و نقص می داند. وی سال گذشته میلادی از پیمان اتمی آی ان اف (INF) با روسیه خارج شد و تا سال جاری میلادی منتظر ماند تا گفتگو با روسیه را درباره آینده توافق استارت جدید آغاز کند.

جو بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی در آمریکا نیز گفته که تعجیلی در توافق با پیشنهاد پوتین برای تمدید پنج ساله استارت جدید ندارد.

دولت ترامپ اخیرا پیشنهاد تمدید یک ساله را برای پیمان استارت جدید داده که فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود.

مارشال بیلینگزلی، مذاکره کننده آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی روس‌ها را بابت از دست دادن یک فرصت تاریخی مقصر دانست و گفته است: آمریکا هر کاری را که از دستش بر می‌آمد، انجام داد اما روس‌ها در دستیابی به یک توافق که مانعی بر کلاهک‌های اتمی است، ناکام ماندند.

پوتین نیز پیشنهاد تمدید استارت جدید را بی هیچ قید و شرطی برای دست کم یک سال مطرح کرده که به دو کشور این امکان را می‌دهد تا درباره پیمان جدید گفتگو کنند.

وی افزود: در تمام این سال‌ها، استارت جدید کار کرده و نقش اساسی در کاهش رقابت تسلیحاتی ایفا کرده است.

پس از خروج روسیه و آمریکا از توافق نیروهای اتمی میان برد ۱۹۸۷ موسوم به آی ان اف، استارت جدید تنها پیمان کنترل تسلیحات اتمی بین دو کشور محسوب می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: استارت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولادیمیر روگوف، مقام منصوب روسیه در منطقه زاپروژیا که به‌تازگی به مسکو الحاق شده است، گفت که نیروهای مسلح اوکراین دیشب قصد داشتند تا با موشک «اتکمز» به کریمه حمله کنند.

روگوف در کانال تلگرامی خود نوشت: همزمان با تدارک اوکراین برای حمله موشکی به جمهوری کریمه، مقامات روسیه دیشب سامانه‌های پدافند هوایی را بر فراز شهرهای «ژانکوی» و «سیمفروپول» فعال کردند.

به گفته وی، ارتش اوکراین در تلاش برای حمله به غیر نظامیان در شبه‌جزیره کریمه از چندین موشک بالستیک «اتکمز» استفاده کردند.

پیش‌تر اولگ کریوچکوف، مشاور رییس شبه‌جزیره کریمه از شهروندان این منطقه خواست تا از عکسبرداری از فعال شدن پدافند هوایی یا انتشار تصاویر مرتبط در فضای مجازی خودداری کنند. همچنین دیشب ترددد روی پل کریمه نیز به حالت تعلیق درآمد.

کد خبر 6093109

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اصابت موشک بالستیک روسیه به شهر اودسا
  • ببینید | لحظه اصابت 3 موشک خوشه‌ای اوکراینی به ارتش روسیه
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • تمایل آرسنال و جورجینیو به ادامه همکاری با یکدیگر
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟