Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: با استناد به ماده ۶۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه به منظور توسعه دادرسی الکترونیک و هوشمند سازی دستگاه قضایی، اجرای طرح پرونده های تمام الکترونیک در دادگستری هرمزگان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، ضریب امنیتی پرونده‌ها را نیز افزایش می دهد و موجب تسریع در رسیدگی ها و تسهیل امور اداری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، چالاک سازی و چابک سازی سازمان، حفظ حریم خصوصی افراد، کاهش نیاز به مراجعات حضوری مردم به مراجع قضایی، ارتقای ضریب امنیت در نگهداری پرونده‌های فیزیکی و مستندات کاغذی آنها و جلوگیری از دسترسی عوامل غیرمجاز، افزایش سرعت دسترسی از طریق سامانه های دیجیتال به اطلاعات پرونده توسط اشخاص مجاز و جلوگیری از سوء‌استفاده احتمالی از مشخصات سجلی اشخاص را از دیگر امتیازات تشکیل پرونده الکترونیکی نسبت به پرونده فیزیکی ذکر کرد.

صالحی در ادامه افزود: بر اساس ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲، استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی مانند ارتباط تصویری از راه دور، نمابر و تلفن، برای طرح شکایت یا دعوا، ارجاع پرونده، احضار متهم، ابلاغ اوراق قضایی و نیابت قضایی، با رعایت مقررات راجع به دادرسی الکترونیکی، بلامانع است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده و آماده سازی زیرساخت‌های لازم توسط معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان، در شروع این طرح فرآیند تشکیل پرونده الکترونیک برای, ۴۵ عنوان خواسته یا اتهام در دادگاه ها، دادسراها و شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان عملیاتی شده و با اجرای کامل طرح پرونده های تمام الکترونیک قضایی در آینده‌ای نزدیک شاهد حذف کامل نگهداری پوشه‌ها و مستندات کاغذی پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان خواهیم بود.

کد خبر 5049853

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دادگستری هرمزگان علی صالحی دستگاه قضایی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی شهرکرد مجلس شورای اسلامی شهدای مدافع حرم کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا شهادت امام رضا ع دادگستری استان استان هرمزگان پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار رئیس قوه قضائیه با خانواده‌ها و پرسنل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: از رئیس قوه قضائیه بابت دستور و موافقت با برگزاری همایش خانواده دستگاه قضائی استان هرمزگان که در نوع خود کم‌سابقه است قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به ارائه بخشی از عملکرد مجموعه قضائی استان هرمزگان پرداخت و گفت: ورود به موقع مجموعه قضائی استان هرمزگان به موضوع عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین باعث شده که تنها طی دو سال اخیر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شود.

قهرمانی افزود: پس از دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضائی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از فروش پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه و تعیین تکلیف چهار هزار و ۲۰۰ پرونده متروکه شامل ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضائی صورت گرفته طی دو سال اخیر خبر داد.

قهرمانی در ادامه، فروش ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهور به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان که در نتیجه اقدامات دستگاه قضائی استان هرمزگان صورت گرفته است را انقلابی در حوزه امانتداری نسبت به اموال مردم دانست.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، از رفع تصرف از اراضی دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان هرمزگان و همچنین صدور ۹۰ تا صد در صد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو خبر داد.

گفتنی است در این مراسم، نمایندگان قضات، بانوان کارمند، کارکنان اداری، همسرانِ معلم کارکنان قضائی و شوراهای حل اختلاف دستگاه قضائی استان هرمزگان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

همچنین در جریان این مراسم به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، با حضور رئیس قوه قضائیه از ۱۰۰ تن از همسران معلم کارکنان قضائی استان هرمزگان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094870

دیگر خبرها

  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی امور قضایی
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری