Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@04:23:41 GMT

اقتدار امام علی‌(ع) از نوع منطق، فکر و سیاست بود

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۴۱۷۸

اقتدار امام علی‌(ع) از نوع منطق، فکر و سیاست بود

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه گفت: شخصیت و زندگی امام علی‌(ع) متشکل از سه عنصر اصلی اقتدار، مظلومیت و پیروزی و اقتدار آن حضرت از نوع اقتدار منطق، فکر و سیاست بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کازرون، سهیلا پایان در نشست سیر مطالعاتی فصل سوم کتاب انسان 250 ساله گفت: اساسی‌ترین فلسفه سکوت حضرت  علی(ع) آنگونه که از سخنان امیرالمومنین استفاده می‌شود، حفظ اساس دین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امام علی(ع) به این باور رسید که ادامه روش اعتراض‌آمیز نه تنها تأثیر آنی خود را ندارد، بلکه سبب سوء استفاده دشمنان زخم‌خورده اسلام می‌شود و ارزش اصل اسلام بسی بالاتر از خلافت چند روزه است.

این استاد دانشگاه با تأکید بر عدالت حضرت علی(ع) بیان کرد: از نظر امام علی(ع) حق زمامدار بر مردم و حق مردم بر زمامدار بزرگ‌ترین حقی است که خداوند قرار داده و کاملاً دوطرفه  است؛ رعایت این حق  ثمرات فراوانی ازجمله عزت یافتن حق، استوار شدن پایه‌های دین  و ... را به دنبال دارد.

اعتقاد به امامت موجب قبولى اعمال و عبادات در پيشگاه خداوند است

سهیلا با بیان اینکه شخصیت و زندگی حضرت علی‌(ع) متشکل از سه عنصر اصلی اقتدار، مظلومیت و پیروزی و اقتدار آن حضرت از نوع  اقتدار منطق، فکر و سیاست بود، خاطرنشان کرد: قدرت امیرالمومنین علی(ع) در اراده و عزم راسخ، اداره مشکل‌ترین صحنه‌های نظامی، هدایت ذهن‌ها و فکرها به سوی عالی‌ترین مفاهیم اسلامی و تربیت انسان‌های بزرگی چون مالک اشتر و عمار بود.

وی با بیان اینکه حضرت علی‌(ع) یکی از مظلوم‌ترین چهره‌های تاریخ است، متذکر شد: اصل پیروزی امام علی (ع) در این است که آن حضرت در طول حیات خود، بر تمام تجربه‌های دشواری که بر او تحمیل کردند، پیروز شد، به اینصورت که جبهه‌های شکننده دشمن  نتوانست حضرت علی (ع) را به زانو درآورد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون نیز عنوان کرد: اعتقاد به امامت، موجب بهبود و قبولى اعمال و عبادات در پيشگاه خداوند است. همواره باید گفتار و رفتار امامان را براى خود حجّتی  بدانیم  و در سيره عملى به امامان اقتدا کنیم.

حجت‌الاسلام  علی اکبر عارف افزود: اگر در میان صحابه پیامبر اکرم صلی‌الله و علیه و آله و سلم شخصیتی مانند حضرت علی‌(ع) نبود، بسیاری از مسائل در صدر اسلام به صورت حل نشده و گره کور باقی می‌ماند.

وی تأکید کرد: امام علی(ع) عالم بی‌همتا و نسخه‌ای است که شرق و غرب جهان نه در گذشته و نه امروز چنین شخصیتی را به خود ندیده است.

انتهای پیام/4078/

منبع: آنا

کلیدواژه: امام علی ع سهیلا پایان فلسفه سکوت حضرت علی امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش آن گروه که هستند با امام بقیع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم  و فناوری آنا، عبدالرضا مدرس‌زاده شاعر و دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به مناسبت فرارسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام قطعه شعری سروده است که از نظر مخاطبان می‌گذرد:

خوش آن گروه که هستند با امام بقیع
صفا به باورشان می‌دهد سلام بقیع

خوشا دلی که بگیرد فروغ بیداری
ز روح‌بخشی ِ فیض ِعلی‌الدوام بقیع

به پاست بهر ملائک میان غربت غم
به لطف طلعت مهتاب، بار عام بقیع

ولّی ِ راستی و معرفت امام ششم
شده است روشنی شام صبح‌فام بقیع

چنان ائمه دیگر به لطف حضرت دوست
فزود قدر بلندش بر احترام بقیع

امام فقه و حدیث است و بانی توحید
از او گرفته فروغ و شکوه، نام بقیع

همیشه تازه سخن دارد این مکان شریف
که هست متن احادیث او پیام بقیع

رها ز بند پریشانی زمان باشد
کبوتر دل هر کس رسد به بام بقیع

خوشا خیال پر از شوق عاشقی که شود
چنان نسیم، موفق به استلام بقیع

قنوت سبز دعا‌ها امیدشان این است:
مگر به گنبد زرین رسد ختام بقیع

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شمه ای از کرامات امام صادق(ع)
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در دهلران
  • خوش آن گروه که هستند با امام بقیع
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است
  • حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است