Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، امروز می‌توان گفت سربازی برای جوانان به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  مسئله گذراندن دوره خدمت سربازی برای پسران تبدیل به یکی از مراحل مهم  زندگی آن‌ها شده است،  مسئله بسیار مهمی که دوسال از بهترین دوران زندگی‌ آنها را شامل می‌‌شود اما یکی از مهمترین مشکلات دوران خدمت سربازی کم بودن مقدار حقوق است؛ البته با توجه به اینکه سربازان بیشتر وقت خود را در پادگان‌ها و مراکز نظامی می‌گذارنند بنابراین نمی‌توانند همزمان در یک شغل دیگر فعال باشند،‌ حال اینکه اگر یک سرباز متاهل باشد با توجه به مشکلات اقتصادی مسئله کم بودن حقوق سربازی خودش یکی از دغدغه‌های مهم به شمار مر‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سربازان حق دارند!

مسئله افزایش حقوق سربازی موضوعی بود که  بسیاری از جوانان مشمول خدمت سربازی به دنبال آن بودند،  سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی درباره افزایش حقوق سربازان گفت: حقوقی که اکنون به سربازان داده می‌شود، حقوق قانونی نیست، برابر قانون 60 تا 90 درصد حقوق کادر باید به سرباز داده شود البته سربازها دارای رتبه‌بندی هستند و حقوق آنها با یکدیگر فرق می‌کند؛ هنوز اعلام نشده که در بودجه امسال، حقوق سربازها افزایش پیدا می‌کند یا خیر و همچنان از مجلس و دولت محترم تقاضا می‌کنیم به حقوق سربازان توجه بیشتری داشته باشند.

تلاش برای رفع مشکلات

امیر‌‌ دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح نیز در مورد افزایش حقوق سربازان گفت: افزایش ‌‌حقوق مطالبه برحق سربازان است؛ در تلاش هستیم که در قانون بودجه حقوق بیشتری به سربازان اختصاص یابد.

وی افزود: ستادکل نیروهای مسلح مطابق ماده 49 و 50 قانون خدمت وظیفه عمومی مجدانه پیگیر تأمین اعتبار افزایش حقوق و مزایای مکفی سربازان است که امیدواریم دولت مساعدت لازم را به عمل آورد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد:  پیگیر این موضوع هستیم که افزایش حقوق در قانون بودجه سال 1400 بیاید و در کمیسیون تلفیق هم تصویب شود و بتوان حقوق عادلانه را به سربازان پرداخت کرد، اگر این مسأله تصویب شود هر چقدر که به ستاد کل نیروهای مسلح بودجه واگذار شود عادلانه بین سربازان تقسیم می‌شود؛ متناسب با مدت خدمت و سختی دوره سربازی؛ قطعا حقوق مناسب به ‌ سربازان پرداخت خواهد شد.

طول مدت سربازی مشکلی اساسی برای جوانان

یکی دیگر از مشکلات جوانان برای گذراندن دوره سربازی طول مدت خدمت آن‌ها است،  موضوعی که می‌تواند در زندگی بسیاری از جوانان تاثیرگذار باشد؛  در همین زمینه  سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای متناسب سازی مدت خدمت دوره ضرورت کارکنان وظیفه در مناطق گوناکون با رویکرد عدالت محوری، ارتقاء انگیزه خدمتی در مناطق امنیتی درگیر و افزایش نیروی انسانی سازمان های نیروهای مسلح، مدت خدمت سربازی کارکنان وظیفه تغییر کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: مدت خدمت سربازی برای کارکنان وظیفه بومی در مناطق عادی ۲۴ ماه، در مناطق غیر درگیر، عملیاتی، محروم و بد آب و هوا ۲۱ ماه و امنیتی درگیر ۱۷ ماه است.

مدت خدمت سربازی برای کارکنان وظیفه غیربومی در مناطق عادی ۲۱ ماه، در مناطق غیر درگیر، عملیاتی، محروم و بد آب و هوا ۱۸ ماه و مناطق امنیتی درگیر ۱۷ ماه است.

تغییرات جدید مدت خدمت سربازی برای کارکنان وظیفه ای که از یکم آذر سال ۹۹ به خدمت سربازی اعزام می شوند، اعمال می شود و مشمولانی که قبل از تاریخ مذکور به خدمت اعزام شوند، مدت خدمت آنان مطابق مقررات قبلی محاسبه می شود.

همچنین مدت خدمت سربازی برای مشمولان مامور به دستگاه های دولتی (غیرنظامی) در همه مناطق ۲۴ ماه است.

کلام آخر

با این حال به نظر می‌رسد با توجه به شرایط اقتصادی ستاد کل نیروهای مسلح باید فکری اساسی در مورد حقوق سربازان و همچنین طول مدت خدمت سربازی کند،  موضوعی که باعث نگرانی بسیاری از جوانان کشور شده و باید هرچه زودتر مجلس نیز به این موضوع ورود کند تا بسیاری از جوانان برای حفظ و نگهبانی از این مرز و بوم با خیالی آسوده به خدمت مقدس سربازی بروند.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: سردار مهری سربازی ناجا ستاد کل نیروهای مسلح حقوق سربازی مدت خدمت سربازی بسیاری از جوانان کارکنان وظیفه نیروهای مسلح حقوق سربازان افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ارزش ریالی خدمات ارائه شده به مناطق کم‌برخوردار را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پنج میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا منصوری امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت سازمان بسیج جامعه پزشکی در قالب‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی، اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا، توزیع خدمات به جامعه کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های جریان‌ساز، برگزاری مراسم مختلف با شرکت بسیجیان و مجموعه دانشگاه و برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت‌های مختلف در قالب فعالیت‌های فرهنگی سازمان انجام می‌شود.

وی افزود:چهارشنبه اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و پس از ویزیت بیمارانی که برای ادامه درمان نیاز به خدمات تخصصی دارند به صورت رایگان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پوشش امدادی و درمانی در سالگرد عملیات بازی‌دراز، خاطرنشان کرد: تمام عوامل بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش، فراجا، تامین اجتماعی و هلال‌احمر به صورت یک تیم در کنار یکدیگر به شکل منسجم در مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز خدمات ارائه می‌دهند.

منصوری با ارائه آماری از خدمات انجام شده در سالی که گذشت، گفت: ۲۱۶ تیم عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفر روز طی سال گذشته به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص به همراه بیش از ۹۰۰ کادر درمان، بهیار، تیم‌های درمانی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته که تعداد ۴۸۳ نفر به پزشک متخصص ارجاع که ۳۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پنج میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است.

کد خبر 749334

دیگر خبرها

  • لاپید خواستار اعزام فوری حریدی‌ها به خدمت اجباری شد
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟