Web Analytics Made Easy - Statcounter

در میان مخالفت‌های شدید طرفداران محیط زیست و ماهیگیران در ژاپن، قرار است این کشور بیش از یک میلیون تُن مواد رادیواکتیو را به دریا بریزد.

به گزارش ایسنا، دولت ژاپن می‌گوید در طول چندین سال‌ روش‌های مختلف دورریزیِ آب رادیواکتیو راکتور را بررسی کرده و معتقد است که رهایی آن در دریا یا بخار آن «گزینه‌هایی واقع‌گرایانه»تری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما رهایی آب راکتور در دریا به دلیل خطرات احتمالی آن علیه آبزیان با مخالفت طرفداران محیط زیست روبه‌رو شده است. 

این اقدام همچنین مخالفت ماهیگیران ژاپنی و جامعه تولیدکنندگان محصولات ساحلی را برانگیخته است که معتقدند مردم از مصرف غذای دریایی و محصولات منطقه خودداری خواهند کرد. 

ورود این حجم از زباله اتمی به دریا موجب نگرانی همسایگان ژاپن از جمله کره جنوبی هم شده و سئول نسبت به پیامد این طرح اظهار نگرانی کرد و هم‌اکنون نیز ورود غذای دریایی از این منطقه را ممنوع کرده است. 

این مواد بازمانده تخریب راکتور اتمی فوکوشیما بر اثر سونامی هستند.

رسانه‌های محلی ژاپن اعلام کردند که عملیات انتقال مواد رادیواکتیو راکتور دایچی فوکوشیما به دریا از سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز خواهد شد و تکمیل آن دهه‌ها به طول خواهد انجامید.  

به گزارش ایندیپندنت، راکتور اتمی فوکوشیما در ماه مارس سال ۲۰۱۱ به دنبال یک زمین لرزه بزرگ و متعاقب آن سونامی تخریب شد. در این واقعه حدود ۲۰ هزار نفر کشته شدند هرچند آمار دقیق آن در دسترس نیست. 

با این حال نشریه گاردین به نقل از برخی کارشناسان می‌نویسد که عنصر «تریتیوم» که یک رادیواکتیو ایزوتوپ هیدروژن است تنها در مقادیر بالا برای سلامت انسان خطرناک است و آژانس انرژی اتمی هم گفته است این امکان وجود دارد که زباله‌های اتمی فیلتر شده را پیش از تخلیه در اقیانوس با آب دریا رقیق کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژاپن آلودگي آب رادیواکتیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: دریا در این مدت نسبتاً مواج است و سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک و نیم متر می‌رسد.

مجتبی حمزه نژاد توصیه کرد در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت

وی افزود: آسمان غالب نقاط استان صاف و در برخی مناطق دریایی و ارتفاعات گاهی گذر ابر پیش بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی روز‌های آینده روند افزایشی دمای بیشینه ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود