Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سالگرد اعتراضات مردمی لبنان رئیس جمهور این کشور برای تحقق خواسته‌های مردم در انجام اصلاحات ابراز امیدواری کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان امروز بعد از گذشت یک سال از اعتراضات مردمی این کشور در 17 اکتبر 2019 گفت که انجام اصلاحات خارج از موسسه‌ها ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

میشل عون با اشاره به اینکه هنوز دیر نشده اظهار داشت که یک سال بعد از اعتراضات مردمی همچنان دستمان برای تحقق مطالبات مردم در اصلاحات باز است.

امروز همچنین «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک که هفته گذشته به لبنان سفر کرده با «سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل که برای نخست‌وزیری دوباره در لبنان نامزد شده، دیدار کرد.

لبنان|منابع حریری: موضع سمیر جعجع موجب تعویق زمان رایزنی‌ها شدلبنان| منابع نخست وزیری: حریری هرگز استعفا نمی‌کند/ تاکید باسیل بر رد حریری

در این دیدار که «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان نیز حضور داشت، آخرین تحولات داخلی و منطقه‎ای به ویژه نشست هفته گذشته میان تیم لبنانی و صهیونیستی با میانجی‌گری آمریکا برای حل اختلافات مرزی و نیز روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعتراضات 2020–2019 لبنان، مجموعه‌ای از اعتراضات در سطح کشوری در پاسخ به عدم موفقیت حکومت در یافتن راه حل برای بهبود بحران اقتصادی بود که سالها انباشت و طی یک سال گذشته فراگیر شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سعد الحریری اخبار آمریکا میشل عون لبنان سعد الحریری اخبار آمریکا میشل عون لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور برای جلوگیری از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

به گزارش آکسیوس، این مقام آمریکایی می‌گوید راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جزء گزینه‌های احتمالی قرار گیرد. 

جانسون مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند». 

گفتنی است، پس از تعلیق و دستگیری بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، فعالیت‌های اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافت. علیرغم مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، تا کنون صد‌ها دانشجو توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

این دانشجویان خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • امیدواری ستاره آرسنال به قهرمانی: هر چیزی امکان دارد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند