Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر محمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا و در پاسخ به این سوال که چه تعداد تیم عملیاتی و واکنش سریع امداد و نجات در سیلاب در کشور سازماندهی شده اند، این مطلب را عنوان و اظهار داشت:کل تیم های عملیاتی امداد و نجات در سطح کشور ۶ هزار و ۱۰۱ تیم است که از این تعداد تیم عملیاتی بالغ بر ۲۹۰ تیم جستجو و نجات در سیلاب سازماندهی شده و ۹۹ تیم عملیاتی واکنش سریع هم در سطح کشور در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وظایف تیم های واکنش سریع هلال احمر برای امدادرسانی به آسیب دیدگان انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت توضیح داد:با توجه به فوریت سلسله عملیات جستجو و نجات، ضرورت دارد تیم های مورد نظر با سرعت هرچه تمام تر در زمان طلایی در محل حادثه حاضر شوند و به انجام عملیات بپردازند و از آنجا که دسترسی سریع و تحرک بالا از قابلیت های ذاتی این تیم ها می باشد، ساختار این تیم ها، کوچک در نظر گرفته می شود تا بیشترین کارآیی حاصل شود. از این رو هر تیم از پنج نفر تشکیل می شود که لازم است تمام آموزش ها را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند و از آمادگی های لازم برخوردار باشند در بین اعضای این تیم های واکنش سریع نجاتگری که از دانش، مهارت و توانایی بالاتری برخوردار است فرماندهی تیم را به عهده می گیرد و طبق اصول ICS و با هدف ارائه خدمات نجات با هم همکاری می کنند.

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر در خصوص توانمندی ها و آموزش های گذرانده شده از سوی اعضای تیم های جستجو و نجات در محیط های آبی و سیلاب نیز افزود: تیم جستجو و نجات در محیط های آبی و سیلاب تیمی است که دانش، مهارت و توانایی لازم در جهت پاسخگویی به حوادث و سوانح در محیط های آبی مانند آب های خروشان و آب های راکد را دارا باشد و نجاتگران در این جهت آموزش های تخصصی را دیده باشند و برای امدادرسانی در مواقع بروز سیلاب و آبگرفتگی های بزرگ سازماندهی شده باشند.

محمدی اضافه کرد: اعضای تیم های جستجو و نجات در محیط های آبی و سیلاب مهارت های نجات افراد و حادثه دیدگان را در آب های خروشان، عبور ایمن از سیلاب، ایجاد کارگاه نجات، کار با دستگاه های لجن کش و تخلیه آب از منازل و نظایر آن را گذرانده اند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به منظور افزایش آمادگی امدادی، سرعت در پاسخگویی حوادث و امدادرسانی به آسیب دیدگان و مصدومان سوانح طی سنوات گذشته سعی کرده در جهت تقویت و ارتقای سیستم‌های امداد و نجات گام‌های موثر و برنامه ریزی منسجمی داشته باشد، ادامه داد: در همین راستا این جمعیت با ایجاد تیم های واکنش سریع در سطح ستاد جمعیت، مراکز استانی و شعب و ایجاد ساختار سازمانی مناسب، تجهیز و ارتقای کیفی امکانات مرتبط خدمات تخصصی و  ارتقای سطح دانشی و مهارتی تیم های واکنش سریع گام بردارد.

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

برچسب‌ها محمدی سیل سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدی سیل سازمان امداد و نجات هلال احمر محمدی سیل سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر محیط های آبی جستجو و نجات سازمان امداد حوادث و سوانح امداد و نجات انواع حوادث آموزش ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی حجتی صبح سه‌شنبه در نشست مشترک با کمیته امداد اظهار کرد: گام سوم طرح یاس با محوریت یاران آسیب ستیز در اردبیل با همکاری کمیته و هلال‌احمر استان به منظور ارایه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری اجرا می شود.

وی به بررسی مفاد تفاهمنامه بین این دو نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اشاره و خاطرنشان کرد: طرح یاس براساس تفاهمنامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی در بین مدد جویان دختر ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد زیر حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

کد خبر 6092921

دیگر خبرها

  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر