Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حیدر محمدی مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خبر کشف  ۱۹ کامیون داروی ایرانی قاچاق در کشور عراق اظهار کرد: حسب اظهار نظر مقامات گمرگ ایران، دارو‌های کشف شده ایرانی نیستند و از مبدا ترکیه به عراق قاچاق و از ایران ترانزیت شده اند، اما ما بازهم بررسی‌های دقیق‌تر ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ادامه داد: منابع خبری عراقی ادعا کرده بودند که کامیون‌های کشف شده حامل دارو‌های قاچاق ایرانی است و برای مشخص شدن صحت و سقم ماجرا باید دارو‌ها با واسطه مقامات امنیتی و نظامی تحویل وزارت بهداشت ایران شوند.

محمدی اظهار کرد: در صورتی که دارو‌ها تحویل وزارت بهداشت ایران و مشخص شود که این دارو‌های قاچاق ایرانی هستند، ما به راحتی می‌توانیم بفهمیم دارو‌ها از کدام بخش از زنجیره دارویی کشور خارج شده است و این ظرفیت در سازمان غذا و دارو وجود دارد تا ریشه دارو‌های قاچاق را کشف کند و ما به کمک سامانه نظارتی تیتک می‌توانیم اعلام کنیم دارو‌ها از داروخانه، شرکت پخش یا کارخانه قاچاق شده است.

توانایی شناسایی منبع قاچاق دارو به کشورهای همسایه را داریم

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بیان کرد: منابع عراقی ادعا کرده اند که دارو‌های قاچاق ایرانی هستند و باید توجه داشت که ممکن است مطابق اظهار نظر مسئولان گمرگ این خبر شایعه باشد و دارو‌ها از کشور دیگری به عراق قاچاق شده باشد، باید مقامات امنیتی و نظامی ایران با مقامات عراقی مذاکره کنند و نمونه‌های دارو از این طریق تحویل وزارت بهداشت شود و موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره امکان رصد دارو‌های قاچاق در کشور اظهار کرد: دارو‌ها در زنجیره دارویی کشور دارای برچسب اصالت یا کد رهگیری هستند و به راحتی به کمک این برچسب از طریق سامانه تیتک می‌توانیم مشخص کنیم دارو از کدام شرکت پخش یا داروخانه خارج شده است و اگر دارو‌های قاچاق برچسب یا کد رهگیری نداشته باشند، معلوم می‌شود که دارو‌ها از کارخانه قاچاق شده است.

محمدی یادآوری کرد: هنوز از طرف منابع عراقی گزارش رسمی درباره کشف محموله قاچاق دارویی به دست ما نرسیده است و در روز‌های آینده موضوع بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق دارو قاچاق کالا قاچاق کالا و ارز دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو دارو های قاچاق دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری