Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج گفت: ماموستایان و اصحاب رسانه با قدم و قلم خود نقش ویژه‌ای در ترویج سنت حسنه وقف دارند.

او با اشاره به آغاز دهه وقف از ۲۴ مهرماه تا سوم آبان‌ماه افزود: این دهه فرصتی برای معرفی و ترویج سنت حسنه وقف و بیشتر شناساندن نیات وقف به اقشار مختلف مردم است که در این راستا رسانه‌های گروهی می‌توانند بهترین کمک‌رسان به اداره اوقاف و امور خیریه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی با اشاره به عملکرد شش ماه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج بیان کرد: امسال در بحث اجاره ادارات ۷۰۰ مورد اجاره‌نامه تمدید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۰ درصدی نشان می‌دهد. در بحث درآمد موقوفات استان کردستان شاهد افزایش صد درصدی و در بحث هزینه‌کرد درآمد‌ها نیز ۳۰۰ درصد افزایش داشته‌ایم.

رئیس اداره اوقاف سنندج بیان کرد: در بخش حقوقی با پیگیری‌های واحد حقوقی و حفاظت از گشت‌های اراضی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج هشت مورد اجرای حکم داشته‌ایم که در یکی از این پرونده‌ها از ۵۸ هکتار از اراضی به ارزش دومیلیارد تومان رفع تصرف شده و در حال حاضر حصارکشی شده است.

او با اشاره به اینکه در بحث اسناد مالکیت برای ۱۵۰ رقبه موقوفات شهرستان سنندج سند مالکیت اخذ شده است، ادامه داد: صدور ۳۳ جلد سند مالکیت تک برگی، اخذ ۵۰ جلد سند مالکیت برای مساحت هزار هکتاری از اراضی شش دانگ دو روستای شهرستان سنندج از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان سنندج در شش ماه گذشته بوده است.

شریفی به پروژه‌های عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت: سه پروژه عمرانی در موقوفات امامزاده هاجره خاتون، بانو نصرت نورافشان و باغ ژاله با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات در حال احداث هستند.

او افزود: در شش ماه گذشته برای تعمیر و بازسازی ۷۵ مورد از مساجد سطح شهرستان سنندج و حقوق ماموستایان و خدام مساجد اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم.

رئیس اداره اوقاف سنندج به خدمات ارائه شده اداره اوقاف به نیازمندان سطح شهرستان سنندج اشاره و بیان کرد: در مجموع شش هزار بسته سبد کالا هر کدام به ارزش ۴۰۰ هزار تومان و همچنین در اربعین حسینی نیز از محل اجرای نیات واقفان ۳۰۰ بسته حمایتی بین نیازمندان سنندج توزیع شده است.

او اظهار کرد: کمک به ماموستایان و خادمان مساجد، اهدای ۱۰ فقره جهیزیه هر کدام به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال، توزیع هزار بسته معیشتی دست‌های مهربانی، اهدای ۶۰۰ بسته مهر تحصیلی از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج در شش ماه گذشته بوده است.

شریفی، دیدار با فرماندار و امام جمعه سنندج، برپایی ایستگاه سلامت و ایستگاه «همه واقف باشیم»، غبارروبی امامزاده هاجره خاتون، نشست تخصصی با پزشکان، دیدار از خانه سالمندان، نشست تخصصی با دفاتر تسهیلگری، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با واقفان و متولیان و اجرای نیت واقف (بیمارستان توحید بخش دیالیز) را از برنامه‌های اجرایی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج عنوان کرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موقوفات جدید اوقاف و امور خیریه شش ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از اتمام عملیات ساخت پارکینگ در محله چهل اختران و نزدیکی بقاع متبرکه این محله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید متین‌فر امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف بوجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه حرم و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 748815

دیگر خبرها

  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت