Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا  به نقل از اسکای نیوز، بنسودا قرار است درباره تحویل عمر البشیر رئیس جمهوری پیشین این کشور به دادگاه لاهه با مقام های دولت انتقالی سودان گفت وگو و رایزنی کند.

بر اساس این گزارش بنسودا در این سفر سه روزه قصد دارد تا موافقت مقام های سودانی را برای محاکمه عمر البشیر و شمار دیگری از مقام های دولت او در دادگاه لاهه جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرده بود که این کشور البشیر را به هیچ سازمان خارجی تحویل نمی دهد و وی را در کشور محاکمه خواهند کرد.

دیوان بین‌المللی کیفری بعد از خلع البشیر از ریاست جمهوری سودان از مقامات این کشور، خواسته بود او را تحویل این نهاد بین المللی دهند.

دادگاه بین المللی لاهه البشیر را  به نسل کشی، کشتار سودانی‌های غیر عرب در دارفور (واقع در جنوب این کشور) و جنایت علیه بشریت متهم و در سال ۲۰۰۹ حکم بازداشت وی را  صادر کرد.

طبق گزارش سازمان ملل در پرونده نسل کشی دارفور، از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۰۳ بین نیروهای دولت سودان و نیروهای شبه نظامی متحد آنها در یک سو و نیروهای شورشی در سوی دیگر بیش از ۲۰۰ هزار نفر کشته و دست کم ۲ میلیون نفر دیگر بی خانمان شدند.

برچسب‌ها سودان دادگاه لاهه عمر البشیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان دادگاه لاهه عمر البشیر سودان دادگاه لاهه عمر البشیر اخبار کنکور عمر البشیر بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در نوار غزه تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که ارتش این رژیم تا پیروزی در جنگ ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون اشاره به کشتار زنان و کودکان در غزه، گفت که این رژیم هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود را نمی پذیرد.

نتانیاهو، با اشاره به احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری لاهه مدعی شد: تهدید علیه نظامیان ارتش و شخصیت‌های عمومی ما در اسرائیل رسواکننده است.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6089283

دیگر خبرها

  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد