Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@02:50:48 GMT

آگاهی و بیداری پایه نظام نبوی است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۵۵۷۴

آگاهی و بیداری پایه نظام نبوی است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در درس گفتارهای خود با بیان اینکه دوران ۱۰ ساله حاکمیت اسلام در مدینه دوره‌ای پرکار و تأثیرگذار در تاریخ بشر بوده است، اظهار داشت: دوره مدینه، فصل دوم دوران بیست و سه ساله رسالت پیغمبر، دوران شالوده ریزی نظام اسلامی و ساختن یک الگو و نمونه از حاکمیت اسلام برای همه زمانه‌ها و دوران‌های تاریخ انسان و همه مکان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز اضافه کرد: این الگو، یک الگوی کامل است که در هیچ دورانی مانند آن را سراغ نداریم، لیکن با نگاه به این الگوی کامل، می‌توان شاخص‌ها را شناخت.

وی گفت: این شاخص‌ها برای افراد بشر و مسلمان‌ها علامت‌هایی دارد که باید به وسیله آنها نسبت به نظام‌ها و انسان‌ها قضاوت کرد.

وی در ادامه با تبیین اهداف هجرت پیامبر از مکه به مدینه گفت: هدف پیغمبر از هجرت به مدینه این بود که با محیط ظالمانه، طاغوتی و فاسد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی که آن روز در سرتاسر دنیا حاکم بود، مبارزه کند و هدف، فقط مبارزه با کفار مکه نبود، بلکه مسأله، مسأله جهانی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: پیامبر اکرم این هدف را دنبال می‌کرد که هرجا زمینه مساعد بود، بذر اندیشه و عقیده را بپاشد؛ با این امید که در زمان مساعد، این بذر سبز خواهد شد؛ هدف این بود که پیام آزادی و بیداری و خوشبختی انسان به همه دل‌ها برسد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: پیامبر با هجرت به مدینه، نظامی نمونه را به وجود آورد و آن را به همه بشریت و تاریخ ارائه کرد.

آل هاشم گفت: نظامی که پیغمبر ساخت، شاخص‌های گوناگونی دارد که در بین آنها هفت شاخص از همه مهمتر و برجسته‌تر است.

کد خبر 5049967

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز امام جمعه تبریز ویروس کرونا اربعین 99 شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی شهرکرد مجلس شورای اسلامی شهدای مدافع حرم کرمانشاه شهادت امام رضا ع ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: اعزام زائران به حج عمره پس از ۹ سال دوباره از سر گرفته شده است و این کاروان ۸۵ نفره حج عمره را به مدت ده روز بجا خواهند آورد.
سلیمی با بیان اینکه مدت زمان سفر حج تمتع ۳۰ تا ۶۰ روز خواهد بود، افزود: ۸ کارون با جمعیت هزار و ۵۵ نفر راهی سفر حج تمتع خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا