Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@05:47:56 GMT

علی اف: انتقام حمله به «گنجه» را می‌گیریم

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۵۶۳۴

علی اف: انتقام حمله به «گنجه» را می‌گیریم

در پی انتشار گزارش‌هایی از حمله نیرو‌های مسلح ارمنستان به شهر «گنجه» جمهوری آذربایجان و کشته شدن دستکم ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر دیگر، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور باکو هشدار داد که از ایروان انتقام خواهند گرفت.

به گزارش فارس، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، به دنبال هشدار علی اف به گرفتن انتقام از ارمنستان به دلیل حمله به گنجه، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از ساقط کردن یک جنگنده «سوخو-۲۵» ایروان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای در خصوص اعلام کرد: «در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۶ مهرماه) در ساعت ۱۱:۱۱ صبح، نیرو‌های پدافند هوایی (جمهوری) آذربایجان، یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ نیرو‌های مسلح ارمنستان را که قصد حمله به مواضع ارتش (جمهوری) آذربایجان در منطقه جبرئیل داشت، ساقط کرد».

از طرف دیگر، علی اف در اظهاراتی مدعی شد که ارتش جمهوری آذربایجان، کنترل شهر «فضولی» در قره باغ کوهستانی را به دست گرفته است.

رئیس‌جمهور آذربایجان امروز طی سخنانی گفت: «شهر فضولی تحت کنترل ارتش (جمهوری) آذربایجان درآمده است».

وی همچنین مدعی شد که نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان شماری از روستا‌ها در منطقه فضولی را نیز «آزاد» کرده است.

از صبح امروز گزارش‌هایی در خصوص ازسرگیری تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی منتشر شد و همانطور که مقام‌های قره باغ از وقوع انفجار‌هایی در شهر‌های «استپاناکرت» و «شوشی» و زخمی شدن دستکم دو نفر خبر دادند، مقام‌های باکو نیز از کشته شدن دستکم ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر دیگر در حمله موشکی نیرو‌های مسلح ارمنستان به شهر گنجه خبر دادند.

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته است و جمهوری آذربایجان تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.

علیرغم آنکه ایروان و باکو طی یک نشست سه‌جانبه میان وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو توافق کردند از ۱۲:۰۰ ظهر ۱۰ اکتبر به وقت محلی (۱۲:۳۰ ظهر ۱۹ مهرماه به وقت تهران) برای اهداف انساندوستانه آتش‌بس کنند، اما درست ساعاتی قبل و بعد از اجرای توافق، دو طرف یکدیگر را به نقض توافق آتش‌بس و حمله به قلمرو‌های مقابل متهم کردند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار پرسپولیس الهام علی اف رئیس جمهور اذربایجان جنگ قره باغ ارمنستان جمهوری آذربایجان نیرو های مسلح قره باغ علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد

محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت‌های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد:‌ای دنیا حرمت دانشگاه‌های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه‌ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه‌ها نمی‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می‌دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می‌کنند.‌ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید.‌ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه‌ها نیرو‌های امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی‌های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد:‌ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشور‌های سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می‌کنند. ما از وجدان بیدار جامعه جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشور‌های عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می‌کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می‌ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد:‌ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی.‌ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید