Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم،دادستان دیوان کیفری بین المللی روز شنبه برای رایزنی درباره تحویل «عمر البشیر» به دادگاه لاهه به سودان سفر می کند.

بنابر گزارش رسانه های عربی، فاتو بنسودا دادستان دیوان کیفری بین المللی، قرار است در سفر به سودان درباره تحویل عمر البشیر رئیس جمهوری پیشین این کشور به دادگاه لاهه با مقام های دولت انتقالی این کشور گفت وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش بنسودا در این سفر سه روزه قصد دارد تا موافقت مقام های سودانی را برای محاکمه عمر البشیر و شمار دیگری از مقام های دولت او در دادگاه لاهه جلب کند.

پیش‌تر شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرده بود که این کشور البشیر را به هیچ سازمان خارجی تحویل نمی دهد و وی را در کشور خودشان محاکمه خواهند کرد.

دیوان بین المللی کیفری بعد از خلع البشیر از ریاست جمهوری سودان از مقامات این کشور، خواسته بود او را تحویل این نهاد بین المللی دهند.

به گزارش ایرنا، دادگاه بین المللی لاهه البشیر را به نسل کشی، کشتار سودانی‌های غیر عرب در دارفور (واقع در جنوب این کشور) و جنایت علیه بشریت متهم و در سال ۲۰۰۹ حکم بازداشت وی را صادر کرد.

طبق گزارش سازمان ملل در پرونده نسل کشی دارفور، از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۰۳ بین نیروهای دولت سودان و نیروهای شبه نظامی متحد آنها در یک سو و نیروهای شورشی در سوی دیگر بیش از ۲۰۰ هزار نفر کشته و دست کم ۲ میلیون نفر دیگر بی خانمان شدند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دیوان کیفری بین المللی دادستان دادگاه لاهه عمر البشیر سودان عمر البشیر بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه «المنار»، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» برای جلوگیری از صدور این قرار، تماس‌های فشرده و خاصی با مقامات آمریکایی داشته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه «نتانیاهو» از احتمال بازداشتش، بسیار نگران و مضطرب است، افزود: علاوه بر او ممکن است قرار بازداشت وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم صادر شود.

دیگر خبرها

  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد