Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ولی پور عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به این سوال که از ابتدای سال جاری تاکنون چه تعداد ماموریت برای کشف و نجات افراد زنده در انواع حوادث توسط گروه آنست (آموزش و نگهداری سگ‌ های تجسس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر) انجام شده است، با اعلام خبر افزود: از روز اول فروردین تا پایان روز ۲۰ مهرماه جاری ۴۳ عملیات از سوی گروه آنست با استفاده از چندین قلاده سگ نجات از انواع سگ های نژاد ژرمن (work) و نژاد لابرادور انجام شده که از این تعداد ۲۹ مورد، عملیات موفق منجر به یافتن ۱۹ مفقودی زنده انواع حوادث و یافتن ۱۰ جسد در آوار انفجار گاز و ریزش ساختمان، حوادث کوهستان و غرق شدگان سیلاب‌های ویرانگر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این ۲۹ عملیات موفق جستجو و نجات در استان های همدان(کوهستان تویسرکان و  جنگل دره مراد بیک)، قزوین (کوهستان آبیک، جنگل الموت، ریزش ساختمان در قزوین و حصار)، فارس(سیلاب شیراز، کوهستان های فیروزآباد، فسا و نورآباد)، زنجان(سیلاب ماهنشان و کوهستان طارم)، تهران(انفجار و ریزش ساختمان در رباط کریم)، کهکیلویه و بویراحمد ۱۱ عملیات در(ارتفاعات کوهستانی و عمق جنگل)، خراسان شمالی ۴ عملیات(کوهستان)، خراسان رضوی(انفجار مشهد، سیلاب خواف، کوهستان تایباد، کوهستان مشهد و آوار مشهد)، خوزستان(انفجار گاز اهواز)، گیلان(کوهستان لوشان)، خراسان جنوبی(کوهستان و سیلاب بیرجند)، گلستان(جنگل خیابانک، زلزله رامیان، جنگل گلستان و رانش زمین مینودشت)، البرز (ریزش ساختمان کرج و سیلاب طالقان)، مازندران(کوهستان آمل فیلبند) و اردبیل(کوهستان مغان) انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: سالانه به طور متوسط ۱۰۰ عملیات نجات از سوی سگ های زنده یاب و ردیاب برای نجات افراد گرفتار در انواع حوادث و سوانح در کشور انجام می شود و در حوادث خارج از کشور نیز برحسب نیاز از وجود این سگ های استفاده خواهد شد.

ولی پور اضافه کرد: اکنون ۷۵ قلاده سگ نجات شامل ۶۷ قلاده سگ نژاد ژرمن (work) و هشت قلاده سگ نژاد لابرادور(پنج قلاده سگ ماده و ۷۰ قلاده سگ نر) در تیم های آنست (آموزش و نگهداری سگ‌ های تجسس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر) برای نجات جان مصدومان انواع حوادث بکار گیری شده اند تا به عنوان نخستین تیم ‌های آماده و اعزام سریع امدادی به کمک امدادگران محل گرفتار شدن افراد آسیب‌ دیده‌ و زنده را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۰ مرکز آنست(آموزش و نگهداری سگ‌ های تجسس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر) در کشور در استان‌ها و پنج مرکز آنست در تهران راه اندازی و احداث شده، اظهار داشت: بطور متوسط هر استان دو قلاده سگ زنده یاب دارد که هر سگ با یک مربی خاص خود یک تیم محسوب می شوند.

در سوانحی که منجر به تخریب مناطق مسکونی می شود احتمال گرفتار شدن افراد در میان آوارها وجود دارد این افراد قبل از اینکه در اثر جراحات وارده و فشار آوار و کمبود اکسیژن جان خود را از دست بدهند، باید نجات داده شوند و در این میان عکس العمل سریع و اقدام به موقع و به هنگام امری بسیار حیاتی و ضروری است و ابتدا باید محل دقیق مصدوم به وسیله سگ های آموزش دیده مشخص شود و سپس عملیات رهاسازی انجام گیرد.

سگ های جستجو و نجات حس بویایی بسیار قوی دارند که قادرند بوها را به خوبی درک کنند، به خاطر بسپارند و در مواقع لزوم به خاطر بیاورند. امروزه در سراسر دنیا از توانایی سگ ها برای پیدا کردن مصدومان پس از سوانح استفاده می شود و سگ ها توانایی های بالقوه ای دارند که با آموزش و تمرین شکوفا می شود و می توان در راستای نجات جان انسان ها از آنها بهره گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

برچسب‌ها سیل سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیل سازمان امداد و نجات هلال احمر زلزله سیل سازمان امداد و نجات هلال احمر زلزله اخبار کنکور سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر حوادث و سوانح انواع حوادث ریزش ساختمان قلاده سگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل

حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمد‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه‌های استان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های استان اردبیل یکی از داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌رود.

او همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد