Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@20:08:51 GMT

شارژ حسگر‌های پوشیدنی با حرکات بدن

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۶۳۶۴

پژوهشگران آمریکایی، بتازگی حسگر‌های جدیدی را ابداع کرده‌اند که نیروی مورد نیاز خود را از حرکات بدن کاربر به دست می‌آورند.

خبرگزاری میزان – ایسنا نوشت: پیشرفت در ابداع حسگر‌های پوشیدنی کم‌هزینه که می‌توانند علاوه بر ضربان قلب و دمای بدن، سطح قند خون و تغییرات متابولیک را بررسی کنند، به پژوهشگران و متخصصان حوزه سلامت امکان می‌دهد تا با روش‌هایی که پیشتر امکان‌پذیر نبود، به بررسی سلامت بیماران بپردازند، اما این حسگر‌های پوشیدنی مانند همه ابزار‌های الکترونیکی، به یک منبع نیرو نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتری‌ها می‌توانند یکی از این منابع نیرو باشند، اما گزینه ایده‌آلی نیستند، زیرا سنگین و بزرگ هستند و شارژ آن‌ها به پایان می‌رسد.

"وی گائو" (Wei Gao)، استادیار مهندسی پزشکی "موسسه فناوری کالیفرنیا" (Caltech)، نوعی از این حسگر‌های پوشیدنی ابداع کرده و روش جدیدی را برای تامین نیروی آن‌ها ارائه داده است. این حسگر‌های جدید، با کمک بدن کاربر شارژ می‌شوند.

گائو و گروهش پیش از این حسگری ابداع کرده بودند که می‌توانست شاخص‌های سلامتی را در عرق بدن کاربر بررسی کند و نیروی خود را نیز از عرق بدن به دست بیاورد. آن‌ها اکنون روش جدیدی برای تامین نیروی حسگر‌های پوشیدنی بی‌سیم ارائه داده‌اند. این حسگرها، نیروی خود را از حرکات بدن کاربر به دست می‌آورند.

در این روش، ورقه نازکی شامل چند ماده از جمله تفلون، مس و پلیمید به پوست کاربر متصل می‌شود و با حرکت کردن او، مقدار کمی الکتریسیته تولید می‌کند. این اثر موسوم به "اثر برق مالشی" (triboelectricity)، نوعی الکتریسیته تماسی است.

گائو گفت: فناوری ما همزمان با حرکت کردن بدن کاربر، جریان الکتریکی تولید می‌کند. مکانیسم ورای این فناوری، بسیار ساده است.

وی افزود: ما در ساخت این فناوی، از موادی استفاده کردیم که از نظر تجاری در دسترس هستند و هزینه کم و دوام بالایی دارند.

میزان الکتریسیته‌ای که این حسگر‌ها نیاز دارند، زیاد نیست و حسگر‌ها می‌توانند الکتریسیته تولید شده را ذخیره کنند. هرچه کاربر بیشتر حرکت کند، حسگر می‌تواند داده‌های بیشتری را جمع‌آوری کند.

گائو و گروهش تصمیم دارند که با ارتقای حسگرها، امکان تامین نیروی آن‌ها را از چندین روش فراهم کنند.

این پژوهش، در مجله "Science Advances" به چاپ رسید.

بیشتر بخوانید: بینی الکترونیکی، راهکاری برای درمان مبتلایان به سرطان ریه

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

برچسب ها: دنیای فناوری حسگر پوشیدنی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دنیای فناوری حسگر پوشیدنی حسگر های پوشیدنی حسگر ها بدن کاربر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج

‌به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد نادربیگی گفت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز با بکارگیری روش‌های نوین بررسی جرایم رایانه‌ای و اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت یک اکانت تلگرامی در زمینه فیشینگ مطلع شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم مورد نظر در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و نامبرده با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

وی بیان کرد: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم که به وسیله آنها اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضائی می‌کرد، اطلاعات بانکی بیش از ۴۰۰ کاربر شناسایی شد که تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم توسط کارشناسان بیش از دو میلیارد ریال برآورد می‌شود، از معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد.

وی گفت: مشاهده ابلاغیه قضائی هیچ نیازی به پرداخت وجه ندارد، لذا در مواجهه با سایت‌های جعلی که برای مشاهده ابلاغیه کاربر را به درگاه واریز منتقل می‌کند، به هیچ وجه اطلاعات بانکی را در آن بارگذاری نکنید.

کد خبر 6097093

دیگر خبرها

  • حرکات نمایشی و تحقیرآمیز که داور را عصبانی کرد! / فیلم
  • ریموت کنترل جرثقیل و کاربرد آن
  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۱۷ اردیبهشت)
  • حرکات عجیب بایدن مقابل خبرنگاران سوژه رسانه‌ها شد
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • هوش مصنوعی iOS ۱۸ را زیر و رو می‌کند
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج
  • ابداع ریزسوزن‌های نرمی که فناوری‌های پوشیدنی را با بدن سازگار می‌کند
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر