Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی حق زاده فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به منظور جلوگیری از زنده گیری پرندگان شکاری، یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان اقدام به پایش منطقه در سطح حوزه استحفاظی کردند.

او افزود: تخریب یک باب کوخه و جمع آوری ادوات صید از قبیل؛ ۲ رشته تور پرنده گیری و چندین رشته طناب طی پایش و گشت زنی با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در منطقه محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق زاده با بیان اینکه علاوه بر توقیف ادوات صید و شکار، یک بهله دلیجه، یک قطعه کبوتر وحشی و یک عدد موش جربیل کشف شد و پس از اطمینان از سلامت آنها، در دامان طبیعت رها شدند، اظهار داشت: راکبان موتورسیکلت‌های شناطه‌ای با ورود خودرو سازمانی از منطقه استحفاظی متواری شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هندیجان بر حفاظت از محیط زیست و جانداران و جلوگیری از جولان و قاچاقچیان پرندگان تاکید و تصریح کرد: طی روز‌های گذشته نیز با تلاش این یگان تخریب ۲ باب کوخه، جمع آوری ۴ رشته تور پرنده گیری و چندین رشته طناب صید و شکار پرندگان در پی پایش مناطق حفاظت شده این شهرستان و سواحل شمالی خلیج فارس انجام و ۲ قطعه کبوتر وحشی و چکاوک کاکلی کشف شد و پس از اطمینان از سلامت آن‌ها در طبیعت رها شدند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخریب کوخه شکارچی غیرمجاز یگان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال

استاندار مازندران از خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری شامگاه_سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست از صدور خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر پس از گذشت ۳۰ سال از مجموعه محیط زیست خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه مجوز فعالیت صنعتگران نوشهری صادر شد.

وی افزود: امروز مطمئناً در تقویم مردم نوشهر روزی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی است چرا که بعد از سه دهه سرگردانی، سرانجام با تلاش و پیگیری دولت سیزدهم در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست کشور، شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج و مجوز فعالیت صنعتگران نوشهری صادر شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه شهرک صنعتی آبندانک واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان نوشهر، به وسعت ۱۵ هکتار در سال ۷۷ توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران مبنی بر تأسیس شهرک صنعتی در آن منطقه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت، عنوان کرد: در نخستین سفر استانی دولت سیزدهم به استان مازندران در اسفندماه ۱۴۰۰، مقرر شد مجوز و پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک نوشهر با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست، پس از حدود ۳۰ سال صادر شود.

نوری با اشاره به اینکه به دلیل مغایرت‌های قانونی موجود، احداث شهرک صنعتی آبندانک با ضوابط استقرار زیست محیطی و حساسیت اکولوژیک منطقه، مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست قرار نگرفت و امکان صدور مجوز بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی مستقر در این مجموعه میسر نشد، تصریح کرد: با پیگیری‌های مکرر مقرر شد تا به منظور رفع محدودیت ایجاد شده برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک در خصوص مجوز صدور پروانه بهره‌برداری، سازمان حفاظت محیط زیست مساعدت لازم را به عمل آورد.

نماینده دولت سیزدهم در مازندران ادامه داد: در نهایت موضوع در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست مطرح و در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" و پس از حدود قریب به سه دهه، این شهرک از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی خارج و مجوز بهره‌برداری واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک صادر شد.

کد خبر 751575

دیگر خبرها

  • خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت