Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به سخنان اخیر "مایک پمپئو " وزیر خارجه آمریکا درباره مناقشه قره باغ ، به آن اعتراض کرد.

قدس آنلاین: منابع خبری در باکو امروز شنبه به نقل از گزارش مطبوعاتی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان سخنان اخیر پمپئو را مغایر بیانیه های قبلی دولت آمریکا درباره مناقشه قره باغ توصیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا به تازگی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های محلی آتلانتا با انتقاد از نقش برخی طرف های ثالث در مناقشه قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان ، خواهان حل این مسئله از راه های دیپلماسی شد.

پمپئو افزود: ترک ها (ترکیه) دخالت کرده و منابعی را در اختیار جمهوری آذربایجان گذاشته‌اند که این اقدام مخاطرات و توان نظامی موجود در این درگیری دیرین را افزایش داده است.

وی افزود: حل و فصل این درگیری باید از طریق مذاکره و رایزنی مسالمت آمیز و نه درگیری مسلحانه انجام شود و قطعاً نباید کشورهای ثالث با وارد عمل کردن توان نظامی خود در اوضاعی که مانند بشکه باروت است، وارد ماجرا شوند.

وی اظهار داشت که ارامنه می‌توانند از خودشان در برابر آنچه که آذربایجانی‌ها انجام می‌دهند، دفاع کنند.

 وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این سخنان وزیر خارجه آمریکا همچنین با موقعیت واشنگتن به عنوان یکی از روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ مطابقت ندارد.

  آمریکا به همراه فرانسه و روسیه از سال ۱۹۹۷ میلادی ریاست مشترک گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاسیس شده در سال ۱۹۹۲ میلادی برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ را برعهده دارند.

  کارشناسان یکی از دلایل بروز درگیریهای نظامی فعلی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را فعالیت های بی نتیجه این گروه میانجی در ۲۸ سال گذشته می دانند.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهرماه جاری پس از یک وقفه چند هفته‌ای بار دیگر ازسرگرفته شد.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات نظامی به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

با وجود حصول توافق آتش‌بس در مذاکرات جمعه گذشته ( ۱۸ مهرماه جاری) وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، توافق آتش‌بس در چند روز اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ بصورت مرتب نقض شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: باکو ارمنستان مایک پمپئو جمهوری آذربایجان و ارمنستان مناقشه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی


به گزارش تابناک، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات اخیر حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود تاکید کرد: بررسی صلاحیت خبرگان رهبری با فقهای شورای نگهبان است و تاکید عزیزان نیز همیشه بر اجرای قانون بوده است؛ این حرفها تازگی ندارد ظاهراً برخی وقتی تایید می‌شوند سطح درک شورای نگهبان بالاست و وقتی رد می‌شوند حرف دیگری دارند.

دیگر خبرها

  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار