Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در واکنش به جان‌باختن یک کودک اهوازی براثر مواجه شدن با چالش موسوم به مومو گفت: محدودیت‌های دوران کرونا کودکان را در معرض افسردگی قرار می‌دهد بنابراین والدین باید از کودکان در برابر اطلاعات بیش از حد منفی فضای مجازی محافظت کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر فرهاد ابول نژادیان بیان کرد: محدودیت‌های دوران کرونا و دوری کودکان از بازی‌های گروهی و دوستان، می‌تواند آن‌ها در معرض افسردگی قرار داده و موجب روی آوردن آن‌ها به چالش‌های ناامن در فضای مجازی شود در نتیجه خانواده‌ها ضمن نظارت بر محتوای مجازی استفاده شده توسط کودکان، خانه را به محیطی شاد برای آن‌ها تبدیل کنند و با ایجاد یک جو خانوادگی ایمن و شاداب امنیت داخلی کودکشان را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این روز‌ها که محتوای درسی دانش آموزان به صورت مجازی ارائه می‌شود ارتباط رده سنی پایینتر با فضای مجازی بسیار بیشتر شده که همین موضوع لزوم حساسیت والدین نسبت به فعالیت‌های فرزندانشان در فضای مجازی را اثبات می‌کند.

ابول نژادیان گفت: والدین باید ترس دوران کرونا را برای بچه‌ها به پیام‌های امیدبخش برای رهایی از وضعیت کنونی تبدیل کنند، زمان بیشتری را با کودکان سپری کنند، با آن‌ها بازی کنند و جای خالی دوستانشان را برای آن‌ها پر کنند.

بر اساس این گزارش دانش آموز ۱۱ ساله خوزستانی تحت تاثیر چالش "مومو" جان خود را ازدست داد.

چالش نهنگ آبی که در چند سال گذشته نوجوانان را تحت تاثیر قرار می‌داد و به نوعی با مسخ کردنشان آن‌ها را تشویق به گرفتن جان خود می‌کرد در تحولی نوین جای خود را به زشت سیرت و صورتی به نام مومو داده است.

این چالش جدیدبه نام‌مومو در اپلیکیشن فیس بوک و واتس آپ ایجاد شده که از اکانت ناشناس با افراد ارتباط برقرارمی کند.

این بازی آنلاین جدید و ترسناک و البته بسیار خطرناک در واتس آپ در هفته‌های اخیر در دنیا همه گیر شده و جان نوجوانان را تهدید می‌کند و خانواده‌ها نگران هستند که مانند نهنگ آبی منجر به مرگ و خودکشی زیادی شود.

خوزستان در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز شنبه گذشته در ستاد مدیریت بیماری کرونای خوزستان اعلام کرد: حدود ۸۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۳۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و مابقی در بخش‌های عادی در حال مداوا هستند، در پیک دوم بیماری بیشترین رکورد بیماران بستری در حدود ۱۱۰ بیمار ثبت شد.

وی ادامه داد: آمار جانباختگان کرونا در خوزستان همچنان تک رقمی است، اما هر چه تعداد بیماران بالاتر رود ۲ هفته بعد تعداد بیماران مراقبت ویژه و متعاقب آن تعداد جانباختگان افزایش می‌یابد.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان، میزان استفاده از ماسک در خوزستان به طور متوسط به کمتر از ۵۰ درصد رسیده و در حال حاضر بیمارستان‌های رازی، سینا، گلستان، تامین اجتماعی، امیرالمومنین، فاطمه الزهرا و ارتش درگیر در حال حاضر جوابگو هستند، اما نگران آینده هستیم.

سید محمد علوی افزود: اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد و تمام بیمارستان‌ها نیز بسیج شوند تاب آوری پذیرش این حجم از بیمار را ندارند. لینک کوتاه: asriran.com/0039YD

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اهواز فضای مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی

به رغم برخی سیاه نمایی‌ها در رسانه‌های معاند و فضای مجازی در خصوص تصویر ایران در افکار مردم جهان ویدیویی به تازگی منتشر شده که نادرست بودن این ادعاها را ثابت می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید شامل نظرات جالب یک شهروند خارجی درباره ایران و ایرانیان است:

منبع: چند ثانیه

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است