Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

دختری که درنوار غزه فلسطین زندگی می‌کند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به مجموع ۵۰ درصد بیکار این منطقه اضافه نشد و با ایجاد چالش آشپزی، زندگی خود را متحول کرد و قید و بند‌های بیکاری را شکست و افق جدیدی با استفاده از مهارت خود ایجاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران «أمانی» در ۲۶ سالگی تصمیم گرفت به کاری مشغول شود و در همین زمان ایده ایجاد کانالی ویژه آموزش شیرینی و غذا‌های فلسطینی در شبکه اجتماعی یوتیوب به ذهنش خطور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به مرور توانست مهارت‌های عکاسی و فیلمبرداری و حتی مونتاژ فیلم برای ایجاد جذابیت بصری در کار خود را یاد بگیرد تا بتواند کانال خود را متمایز کند و کار با کیفیتی به چند هزار مخاطب خود ارائه دهد و با کسب درآمد از چنگال بیکاری نجات پیدا کند.

أمانی درباره ایده خود می‌گوید: از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود در آشپزی را آغاز کردم و تاکنون حدود ۴۰۰ ویدئو در «المطبخ الفلسطینی» قرار داده‌ام تا مورد استفاده همه قرار گیرد. عموما غذا‌ها و شیرینی‌جات اصیل فلسطینی را آموزش داده تا حافظ میراث گران‌بهای خود نیز باشم. در انتخاب اینکه چه چیزی را آموزش دهم به پایین بودن هزینه این کار برای مخاطب خود با توجه به شرایط اقتصادی خانواده‌های فلسطینی در هر منطقه‌ای توجه کردم و سعی کردم فعالیتم برای هموطنان و دنبال کننده‌ها کاربردی باشد.

او افزود: با رعایت نکاتی ساده و آموزش درست و متنوع توانستم در مدتی کوتاه بیش از ۲۵ هزار دنبال کننده در یوتیوب داشته باشم. ابتدا خواهرم فیلمبرداری می‌کرد، اما کمی بعد خودم توانستم با تلفن همراه فیلمبرداری و ادیت انجام دهم و هیچ کاری با اراده قوی غیر ممکن نیست.

دختر جوان فلسطینی از تمامی جوانان خواست منتظر کار نمانده و از مهارت‌های خود برای کار، حتی با کمترین امکانات استفاده کنند و مهمترین مسئله برای رهایی از بیکاری را داشتن اراده و انگیزه قوی دانست.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مهارت آشپزی نوار غزه فلسطین آموزش شیرینی غذا های فلسطینی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود

وزیر خارجه چین با تاکید بر اینکه توقف جنگ غزه اکنون در راس اولویت‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد که صلح منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، «وانگ یی» وزیر خارجه چین روز پنجشنبه و در اظهاراتی گفت: جنگ غزه از خطوط قرمز تمدن جدید عبور کرد و جامعه بین‌المللی باید تحرکات فوری اتخاذ کند. ظلم تاریخی که ملت فلسطین از آن رنج می‌برد باید درست شود و این راه‌حل ریشه‌ای برای درگیری است.

وی در گفت‌وگو با الجزیره خاطرنشان کرد: اکنون تحقق آتش‌بس و توقف جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن در راس اولویت‌ها قرار دارد. به همراه جامعه بین‌المللی برای ایجاد آتش‌بس و رسیدن کمک‌ها به غزه تلاش خواهیم کرد. ما مخالف هرگونه کوچ اجباری و یا مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین در غزه هستیم.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: نباید اجازه داد که درگیری‌های غزه گسترش پیدا کند تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود.ایجاد صلح در منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین و حل نگرانی‌های امنیتی تمام طرف‌ها محقق خواهد شد. دلیل اصلی افزایش تنش‌ها در دریای سرخ جنگ غزه است.

وانگ یی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: از برگزاری کنفرانس صلح برای بحران اوکراین و بررسی منصفانه تمام طرح‌های صلح استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: برخی کشورها دعوت به ایجاد ثبات در تنگه تایوان می کنند اما به‌طور همزمان از جدایی‌طلب‌ها حمایت می‌کنند که این امر اوضاع را بحرانی می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • ببینید | اعتراف عجیب مجری زن جنجالی صدا و سیما با چاشنی آشپزی
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری