Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در آمریکا بامداد یکشنبه گفت: مسکو به استقرار موشک‌های واشنگتن در منطقه آسیا و اقیانوسیه به اندازه کافی پاسخ خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» گفت: اگر موشک‌های آمریکا در منطقه آسیا اقیانوسیه مستقر شوند برد آنها به فدراسیون روسیه که اهداف راهبردی بازدارندگی هسته‌ای را پوشش می‌دهند خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونوف افزود، تا زمانی که آمریکا چنین موشک‌هایی را در برخی مناطق مستقر نکند، روسیه تعهدات یک جانبه‌ای را برای عدم استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد پذیرفته است.

سفیر روسیه در آمریکا تأکید کرد که روز شنبه برای من بار دیگر آنچه اتفاق می‌افتد (استقرار موشک‌های ایالات متحده) تأیید شد و من گفتم که البته اقدامات کافی از طرف روسیه برداشته خواهد شد.

آنتونوف خاطر نشان کرد، مسکو تلاش کرده تا سیاستمداران آمریکایی را متقاعد کند که فقدان گفت‌وگو در مورد کاهش سلاح خطرناک است، اما هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده و روسیه و ایالات متحده در حال نزدیک شدن به یک مسابقه تسلیحاتی هستند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا آناتولی آنتونوف موشک های منطقه آسیا و اقیانوسیه استقرار موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اولین جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید برگزار و پیرامون موضوع سیاست خارجی و مباحث مربوط به تقابل نظامی بازدارنده ایران در برابر اسرائیل تبادل نظر و گفتگو شکل گرفت.

محمود واعظی رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در ابتدای این جلسه گفت: خاورمیانه همواره منطقه‌ای پر اهمیت بوده و به همین دلیل دولت‌های بزرگ همواره برای حضور و نفوذ در امور و اداره آن مداخله می‌کردند.

 از این روی  دوجنگ مداخله جویانه و بسیار مهم آمریکا با کشور‌های افغانستان و عراق  سود و منفعتی برایش به ارمغان نیاورد و به همین دلیل به دنبال ایجاد و بسط جنگ با ایران که اسرائیل با اقدامات مشمئز کننده خود به دنبال آن بود، نیست.

وی افزود: ژئوپلتیک منطقه در حال تغییرات اساسی است و این تغییرات بر روی کشور‌های منطقه نیز اثر کرده و کشور‌های عربی منطقه به رهبری عربستان سعودی می‌خواهند به سمت توسعه اقتصادی بروند و از همین روی به دنبال آرامش وحفظ ثبات و امنیت درمنطقه است.

واعظی در ادامه گفت: نقش آفرینی و کنشگری فعال و موثر ایران در  منطقه در راستای امنیت سازی وثبات موجب افزایش نقش و قدرت ایران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از ۷ اکتبر تمام آمریکا و کشور‌های اروپایی به دنبال تضعیف و تنبیه روسیه در جنگ  اوکراین بودند، اما پس از حمله کوبنده حماس به رژیم صهیونیستی، خاورمیانه و مسئله فلسطین موضوع اول جهان شد و موضوع اوکراین به حاشیه رفت و روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد.

دیگر خبرها

  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • پایان پوتین؟!
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه