Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ روز شنبه ابتدا به میشیگان رفت که خطر جدی برای باخت او در این ایالت وجود دارد و در چهار سال پیش هم با اختلاف اندکی در آن به پیروزی رسید و بلافاصله خود را به ویسکانسین دیگر ایالت محل رقابت اصلی رساند.

او در گردهمایی میشیگان طبق معمول به بایدن حمله کرد و مدعی شد در صورت پیروزی همه پیشرفت‌های آمریکا در چهارسال گذشته از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس به دستور اجرایی ممنوعیت ورود مهاجران از چند کشور اسلامی اشاره کرد و گفت: بایدن همچنین متعهد شده است که تمام ممنوعیت‌های سفر که برای امنیت ملی وضع شده بود را خاتمه دهد. من ممنوعیت سفر را وضع کردم که هیچ کس درباره آن صحبت نمی‌کند.

وی با اهانت به مردم چند کشوری که به دستور وی از سفر و مهاجرت منع شده‌اند، مدعی شد آنها درباره آمریکا بد می‌اندیشند، می‌خواهند آمریکا را منفجر کنند، مردم را بکشند و از ما متنفر هستند.

با این مقدمه، رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: من خواستار ممنوعیت سفر هستم. آنها گفتند که این خیلی بد است و مردم با من جنگ کردند که این خوب نیست. اما ما در دیوان عالی پیروز شدیم. اکنون افرادی که از ما متنفر هستند را از کشور خود دور می‌کنیم. بایدن آن را می‌خواهد، او می‌خواهد ممنوعیت سفر را کنار بگذارد.

ترامپ در ویسکانسین هم با پیش کشیدن حادثه معلم فرانسوی و منتسب کردن آن به رادیکال اسلامی، گفت این یک حمله شرورانه تروریست اسلامی است.

وی پس از این جمله باز به دستور منع ورود مسافران از چند کشور اسلامی اشاره کرد و اینگونه القا کرد که مردم این کشورهای مسلمان، تروریست هستند.

نامزد جمهوریخواهان که در مناظره نخست عرصه را به رقیب دموکرات خود واگذار کرد، کوشید تا کریس والاس مجری فاکس نیوز ارگان رسمی حامی خودش را زیر سوال ببرد که او بایدن را از مخمصه سوالاتی که طرح کرده، به در برده است.

وی برای این ادعای خود به طرح سوال از بایدن در نام بردن چند گروه از ماموران پلیس در حمایت از این نامزد دموکرات اشاره کرد و گفت من از بایدن خواستم فقط کلمه نظم و قانون را بگوید، اما او گفت که نمی‌خواهد وارد این موضوع شود و کریس والاس هم به او وثیقه داد.

ترامپ که پس از ۲ هفته درباره مناظره اینگونه به صراحت صحبت می‌کند، اظهار کرد من با ۲ نفر در حال مناظره بودم. بایدن زیر بار گفتن کلمه نظم و قانون نرفت چون چپ رادیکال را از دست می‌دهد.

رئیس جمهوری آمریکا سپس بایدن را یک خطر امنیت ملی برشمرد و گفت: ما به شدت از قانون مراقبت بهداشتی و تامین اجتماعی محافظت خواهیم کرد و همیشه از بیماران با زمینه قبلی مراقبت می‌کنیم.

ترامپ با این ادعا که نخستین زن آمریکایی را به ماه خواهند فرستاد و آمریکا نخستین کشوری خواهد بود که یک فضانورد را در مریخ فرود می آورد، اظهار کرد همه اینها به خاطر آن است که ما آموزش تلقین بنیادگرایی را متوقف کردیم و به جای آن میهن‌پرستی را به دانش‌آموزان آموختیم.

شعار علیه فرماندار در گردهمایی ترامپ

گرتچن ویتمر فرماندار میشیگان که با تازگی از یک طرح ربایش توسط عده‌ای از سفیدبرتر پندارهای طرفدار ترامپ، عبور کرده است، به شعارهایی که در گردهمایی ترامپ در این ایالت علیه او مطرح شد، واکنش نشان داد.

عده‌ای از حاضران در این گردهمایی، فریاد می‌زدند "او را بازداشت کنید".

فرماندار دموکرات میشیگان با محکوم کردن این اقدام، گفت: دقیقا این سخنان، لغاتی است که زندگی من، خانواده‌ام و دیگر مقامات دولتی را در معرض خطر قرار داده است؛ ما سعی می‌کنیم جان هموطنان آمریکایی خود را نجات دهیم.

هرچند که گفته می‌شود انگیزه شعاردهندگان به خاطر وضع محدودیت‌های ناشی از کرونا توسط فرماندار بوده است اما تقارب آن با طرح ربایش فرماندار، آن هم در گردهمایی کسی که بارها علیه مقامات این ایالت سخن گفته است، تداعی طراحی از کاخ سفید را در پی دارد.

ترامپ در زمانی که این شعار داده می‌شد، تنها سرش را تکان داد و گفت "همه آنها را بازداشت کنید" که احتمالا به فرمانداران دموکرات در سراسر آمریکا اشاره داشت.

پله پله تا خروج

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری و کامالا هریس معاون انتخاباتی وی اما روز شنبه برنامه‌ای برای گردهمایی نداشتند اما تیم انتخاباتی آنها به انتشار ویدئوهای تبلیغاتی هم در حمایت از آنها و هم در مذمت ترامپ منتشر کرد.

به نظر می‌رسد هدف این قطعات ویدئویی، رای‌دهندگان جوان هستند که در صورت مشارکت می‌توانند نتیجه را به نفع دموکرات‌ها تغییر دهند.

بایدن در یک پیام توئیتری تصویری از یک گربه در پشت لپ‌تاب را منتشر کرد و نوشت: ما از دموکرات، مستقلان، جمهوریخواهان و حتی دموکت‌ها (گربه‌های نمایشی) گرد هم ‌آمده‌ایم تا دونالد ترامپ را شکست دهیم.

پس از ساعتی، بایدن از تبلیغات انتخاباتی با بازیگران اصلی نمایش "همیلتون" در برادوی رونمایی کرد. در حالی که گروه درباره اتاقی که اتفاق می‌افتد آواز می‌خوانند، بازیگران نشان داده می شوند که برگه‌های رای خود را پر می‌کنند. شاید عنوان این آواز هم به کتاب جان بولتون برگردد که به عملکرد ترامپ در کاخ سفید پرداخته است.

کارزار انتخاباتی بایدن یک آگهی دیجیتالی دیگر هم منتشر کرد که اظهارات جمعه شب ترامپ را نشان می‌دهد که گفت در صورت شکست مقابل بایدن، شاید کشور را ترک کند.

بایدن برای این فیلم خطاب به ترامپ نوشت: قول می‌دهی؟

در این آگهی همچنین ترامپ در گردهمایی‌های انتخاباتی خود در ایالت‌های آیووا، مینه سوتا، اوهایو و کارولینای شمالی نشان داده می‌شود که هوادارانش را تهدید می‌کند در صورت باخت به این ایالت‌ها نخواهد آمد.

در این کلیپ، اظهارات ترامپ در فلوریدا که اکنون به ایالت محل اقامت او تبدیل شده است هم منتشر شده که او هشدار می‌دهد در صورت باخت بسیار عصبانی خواهد شد و شاید دیگر آنها را دوست نداشته باشد.

سرانجام این فیلم از اظهارات ترامپ پخش می‌شود که "آیا می‌توانید تصور کنید که اگر ضرر کنم؛ چه کاری انجام می‌دهم؟ من احساس خوبی ندارم. شاید به ترک کشور مجبور شوم، نمی دانم. "

کارزار انتخاباتی بایدن با استفاده از اظهارات ترامپ نشان می‌دهند که ترامپ پله پله از ایالت به کشور رسید و به جای بحث قهر با ایالت‌ها، قهر از کشور را مطرح کرد.

هشدار به دموکرات‌ها از خطر پیروزی ترامپ 

کارزار انتخاباتی بایدن روز شنبه به هوادارانش هشدار داد اجازه ندهند برتری قابل توجه دموکرات‌ها در نظرسنجی ملی نسبت به ترامپ ، آنها را به احساس حاشیه امن کاذب در پیروزی برساند.

در یادداشتی که واشنگتن پست منتشر کرد، مدیر تبلیغاتی بایدن به هوادران گفته است ما نمی‌توانیم از خود راضی باشیم زیرا حقیقت بسیار جدی این است که دونالد ترامپ هنوز هم می‌تواند در این مسابقه پیروز شود.

این مقام کارزار انتخاباتی بایدن با یادآوری آنچه که در سال ۲۰۱۶ رخ داد که ممکن است نظر سنجی‌ها اشتباه باشد، همه چیز را به این مساله برگرداند که پیروز کسی است که بتواند ۲۷۰ رای الکترال را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: رقابت بسیار نزدیکتر از آن‌چیزی است که از برخی کارشناسان در توئیتر و تلویزیون می‌بینیم.

مدیر تبلیغات انتخاباتی بایدن ادامه داد: در حالی که شاهد پیشروی‌های قدرتمند در سطح ملی هستیم، در ایالت‌هایی چون آریزونا و کارولینای شمالی که برای اطمینان از پیروزی امیدوار هستیم، تنها سه امتیاز بالاتر هستیم. ما می‌دانیم که حتی بهترین نظرسنجی‌ها نیز ممکن است اشتباه باشد.

وی همچنین هشدار داد کسی نمی‌تواند درباره آخرین اقدام کارزار انتخاباتی ترامپ اظهار نظر کند، گفت ما نمی‌توانیم دونالد ترامپ یا توانایی او را در تلاش برای عقب نماندن در روزهای آخر مبارزات انتخاباتی دست کم بگیریم.

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن اخبار کنکور کارزار انتخاباتی بایدن دونالد ترامپ دموکرات ها ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در دور اول نماینده سه حوزه انتخابیه خراسان جنوبی مشخص شدند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار به دور دوم کشیده شد که دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

قناعت ادامه داد: انتظار بر این است که همان حساسیت‌ها و پیگیری‌های دور اول در دور دوم نیز وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنور انتخابات در دور دوم باید با مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی گرم بوده ولی از چالش‌های بیهوده پرهیز شود، گفت: همه دستگاه‌ها چون دور اول برای برگزاری یک انتخابات باشکوه پای کار باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سیلاب در زیرکوه و خوسف و درمیان و برخی نقاط بیرجند داشته‌ایم که اگر به زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده باید پای کار بهبود آن باشیم تا در روز انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

قناعت ادامه داد: نیاز است که در روز انتخابات پیش بینی هواشناسی را نیز مد نظر داشته باشیم و با توجه به وضعیت جوی تدابیر لازم را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: حوزه رسانه و صدا و سیما نیز همچون گذشته انعکاس‌های خوبی در حوزه انتخابات داشته و تنور انتخابات را گرم نگه دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار بر این است که از همان ثانیه‌های شروع انتخابات همه دستگاه‌های مرتبط و شعب آنلاین باشند.

قناعت اظهار کرد: نباید با این استدلال که انتخابات تنها در یک حوزه انتخابیه برگزار می‌شود کار را سهل بگیریم بلکه نیاز است همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی یادآور شد: در دور اول انتخابات در خراسان جنوبی مشکل امنیتی نداشتیم و انتظار است در دور دوم نیز آمادگی‌های اطلاعاتی و امنیتی لازم وجود داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم و تلاش می‌کنیم انتخابات در فضایی آرام و گرم و با یک رقابت سالم و با حضور باشکوه مردم برگزار شود.

کد خبر 6089553

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه