Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ‌دستگاه ضدعفونی‌کننده هوای محیط و سطوح با فناوری پلاسمای اکسیژن در ارومیه بار دانش بومی تولید شد. - اخبار استانها -

مهرداد فوج‌لعلی سازنده این ‌دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اختراع دستگاه ضدعفونی کننده هوای محیط و سطوح با فناوری پلاسمای اکسیژن و تیغه‌های نانو تیتانیوم اظهار داشت: این فناوری قادر است تا با اکسید کردن میکروارگانیسم‌های محیط، آنها را غیرفعال و از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: در این فناوری ترکیبات nox و sox و ترکیبات co نیز تجزیه شده و غیرفعال می‌شوند و نکته مهم در ساختار این فناوری، عدم انتشار رادیکال آزاد در محیط است و تمامی واکنش‌ها در داخل تیوب پلاسما و در داخل محفظه دستگاه انجام می‌گیرد. 

سازنده ‌ ‌دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا گفت: ترکیبات تیغه‌های نانوتیتانیوم که در محیط خلأیی که در داخل تیوپ پلاسمای دستگاه وجود دارد سبب تولید پلاسمای اکسیژن شده که همین خود باعث استریل کردن محیط می‌شود و مغایر با محصولات مبتنی بر ازن بوده و محیط آن پلاسما و یونی است که به نوبه خود یک مدل جدید و نوآورانه است. 

بررسی آخرین وضعیت ساخت واکسن کرونا در کمیسیون بهداشتاعلام محدودیت‌های کرونایی جدید در قزوین / مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان هفته تعطیل دوباره تعطیل شدند

وی در ادامه افزود: ثبت پتنت بین‌المللی در سال 2017 و نمایه شدن در سال 2018 دلیل مصدقی بر جدید بودن این فناوری به شمار می‌رود.

فوج‌لعلی بیان کرد: این دستگاه به گونه‌ای است که پلاسما در محیط نیز منتشر می‌شود و زمانی با سیرکولاسیون یعنی جابجایی هوا، پلاسما و یون منفی اکسیژن در محیط منتشر شده و می‌تواند به هر نقطه‌ای که انتشار پیدا می‌کند میکرواورگانیسم‌های هوا را اکسید و غیرفعال کند.

وی با اشاره به اینکه در سایر روش‌های ضدعفونی در دستگاه‌های یونیزاسیون، تمامی رادیکال‌های آزاد در محیط ایجاد می‌شود اظهار داشت: در دستگاه‌های ازن ژنراتور، سازوکار دستگاه بر پایه گاز ازن یعنی فاز گازی مولکول سهo  است. 

سازنده ‌ ‌دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا گفت: همچنین در دستگاه‌های استریل تجهیزات بیمارستانی که با پلاسمای غیرحرارتی کار می‌کنند و گاز پروکسید هیدروژن به داخل دستگاه داده می‌شود، از پلاسمای اکسیژن و پلاسمای هیدروژن که اکسیدکننده و ضدعفونی کننده بسیارقوی است استفاده شده که برای ریه خطرناک است.

وی با بیان اینکه این محصول دارای تاییدیه‌های متعدد ملی و بین المللی در خصوص کرونا ویروس، آنفولانزا، باکتری، قارچ و مخمر است تصریح کرد: همچنین علاوه بر داشتن موافقت اصولی وزارت بهداشت، دارای مجوز فناوری پارک علم و فناوری گیلان است.

لعلی گفت: هم اکنون این اختراع توسط شرکت دانش‌بنیان راهبران توسعه پارسی گیل و با امکانات ملی در پارک فناوری رودسر در حال تولید انبوه است و تاکنون بالای یک هزار و 500 دستگاه در سطح کشور و پنج دستگاه نیز در اتوبوس‌های ارومیه نصب شده است.

مخترع ارومیه‌ای دستگاه ضدکرونا گفت: همچنین برای نخستین مرتبه در سطح کشور با حمایت شهردار کلانشهر ارومیه، در اتوبوس های شهری ارومیه نیز نصب شده است.

انتهای پیام/7548/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه ضدعفونی کننده هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفظت محیط زیست آذربایجان غربی  گفت : این تور یکروزه به منظور بازدید خبرنگاران از آخرین وضعیت تالاب های اقماری استان در شهرستان نقده و انعکاس بخشی از اقدمات و دستاورد های اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور دکتر سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار گردید .

 حامد برزگری افزود: در جریان این برنامه، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از آخرین وضعیت تالاب بین المللی شورگل حسنلو ، تالاب بین المللی دورگه سنگی ، تالاب طالقان و تالاب سلدوز شهرستان نقده بازدید کردند. 

وی بیان کرد : خبرنگاران به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی، رسالت آگاهی‌بخشی و روایت صحیح از دستاورد ها و اقدامات را برعهده دارند و با بهره گیری از ظرفیت رسانه و در هم افزایی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان می توانند در زمینه اشاعه و ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشند.

با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان ،  آبگیری  11 تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه از بهمن 1402 آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و این تالاب ها از لحاظ وضعیت آبی و زیستگاهی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • ساخت گرمخانه شهرداری ارومیه در حال اجرا است