Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@12:20:26 GMT

ادعای یک نماینده درباره سفرهای استانی قالیباف

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۹۵۲۰

ساعت 24-محمدصالح جوکار گفت‌: سفر استانی رئیس مجلس مسبوق به سابقه است و رؤسای پیشین قوه مقننه در راستای ایفای نقش نظارتی به شهرها و روستاهای مناطق مختلف رفته و از نزدیک با مشکلات آشنا شده بودند. تاکید می‌کنم آقای قالیباف به انتخابات فکر نمی‌کند.

مجلس یازدهم در طول فعالیت چهار ماه و چند هفته‌ای خود درگیر حاشیه‌ها و حرف و حدیث‌های زیادی شده است که از آن جمله می‌توان به سفرهای استانی رئیس مجلس، تخصیص ۱۵۰۰ واکسن آنفلوانزا به نمایندگان و کارکنان مجلس و همچنین سفر خانوادگی تنی چند از نماینده‌ها به شهر مشهد مقدس به هزینه بیت‌المال اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر، در این ‌باره اظهار داشت: مجلس یازدهم در شرایطی شروع به کار کرد که کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین تحمل تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایران در وضعیت بسیار بغرنجی بود. به همین دلیل از ما نمایندگان توقع می‌رود که همه تلاش‌مان را در راستای کاهش مشکلات به کار گیریم تا شاید به طریقی بتوانیم وضعیت زندگی مردم را سامان دهیم.

این نماینده اصولگرا در ادامه گفت:‌ آنچه مسلم است و کسی نمی‌تواند انکار کند این است که عده‌ای به طور دائم به فکر تخریب مجلس هستند تا از این طریق فشارها را از دوش دولت بردارند و به دوش نمایندگان بگذارند آن هم در شرایطی که برای ترمیم فضای نامطلوب احتیاج شدیدی داریم که همه در کنار یکدیگر قرار گیریم و بنایمان ایجاد فضای تعاملی باشد.

او همچنین با اشاره به برخی حاشیه‌ها در مورد نمایندگان تصریح کرد: یک نماینده مجلس باید بداند که زیر ذره‌بین است و اگر کوچک‌ترین تخلف یا کوتاهی‌ای از او سر بزند، آشکار شده و هم وجهه او و هم شأن مجلس را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل همه مجلسی‌ها باید حواس‌شان را جمع کنند تا بهانه دست دشمنان نظام ندهند. البته عده‌ای هم در داخل از همان اولین روزِ شروع به کار این دوره، با مقاصد سیاسی در پی بهانه‌هایی هستند تا مجلس یازدهم را مجلسی ناکارآمد و نمایندگان فعلی را چهره‌هایی معرفی کنند که با جایگاه قوه مقننه آشنایی ندارند. به همین دلیل باید مراقب باشیم تا گزندی به دست‌شان ندهیم.

او سپس توضیح داد:‌ به عنوان مثال این روزها برخی می‌کوشند تا سفرهای رئیس مجلس به استان‌های مختلف را تبلیغاتی جلوه دهند و بگویند آقای قالیباف از همین حالا به فکر موفقیت در انتخابات ریاست‌جمهوری است. این کار در حالی به طور جدی پیگیری می‌شود که سفر استانی رئیس مجلس مسبوق به سابقه است و رؤسای پیشین قوه مقننه در راستای ایفای نقش نظارتی به شهرها و روستاهای مناطق مختلف رفته و از نزدیک با مشکلات آشنا شده بودند. تاکید می‌کنم آقای قالیباف به انتخابات فکر نمی‌کند.

او اضافه کرد:‌ در اصل «نظارت» مهم‌ترین وظیفه‌ای است که قانون اساسی بر عهده مجلس‌نشینان گذاشته و ما با حضور در مناطقی که مشکل دارند،‌ می‌توانیم به شناخت بهتری از کاستی‌ها برسیم. به نظر من نه تنها سفرهای رئیس مجلس مشکلی ندارد بلکه رؤسای کمیسیون‌ها هم باید خودشان را به مناطق بی‌بضاعت برسانند تا بتوانند دردی از دردهای مردم محروم را درمان کنند.

محمدصالح جوکار در پایان گفت: مجلس یازدهم با وجود همه فشارها و هجمه‌ها با تلاش زیاد به مسیرش ادامه خواهد داد و هیچ چیز باعث کوتاهی‌ نمایندگان نخواهد شد. پس نمایندگان کاری نکنند که مردم بگویند، مجلس به فکر ما نیست؛ یعنی باید بتوانیم دولت را به حرکت درآوریم تا مشکل مردم حل شود.

اعتمادآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد مجلس یازدهم رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌۱۴۰۳، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پس از خوش‌آمدگویی به مهمانان آئین تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به انتخاب یوسف نوری، استاندار مازندران، بدون مشورت‌های لازم با مجمع نمایندگان استان، افزود: جلساتی در حین و پس از انتصاب با استاندار مازندران از سوی مجمع نمایندگان استان، انجام شد و با شناختی که از ایشان و خدمات ارزنده‌ای که در دولت سیزدهم داشتند دغدغه‌های نمایندگان با ایشان مطرح شد.

وی تصریح کرد: طبیعتاً وظیفه مدیریت استان با دولت است و نظارت بر این روند بر عهده نمایندگان مردم است.

بابایی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های فراوان استاندار سابق در مقابله با مشکلات به طریق برنامه‌های ریشه‌ای و استراتژیک افزود: موضوعاتی مانند پسماند زباله، اقتصاد دریاپایه، حفاظت از جنگل، مدیریت تنش آبی، رفع مشکلات کشاورزی، مرکبات، مسکن، کاربری زمین، ساخت و ساز غیرمجاز، بیکاری و غیره از اولویت‌های مهم استان است که امیدواریم با برنامه‌های استاندار مازندران، به انها رسیدگی شود و در ابتدا برنامه‌های ناتمام استاندار سابق به اتمام برسد.

وی با درخواست از وزیر کشور، گفت: مشکلات استان را به هیئت دولت برسانید چون استان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود، میزبان ۲۰ میلیون جمعیت شناور است و این امر نیازمند اختصاص بودجه‌های ملی است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط ویژه استان، لازم است که استاندار مازندران دارای اختیارات تام باشد تا بتواند تأثیرگذار باشد و بتواند موضوعات فرا استانی را پیگیری و حل کند؛ اینگونه نمی‌شود که درآمد استانی باشد ولی ارائه خدمات، کشوری باشد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت تنش آبی موجود در استان، گفت: با وجود تلاش‌های فراوان استاندار سابق، همچنان کشاورزان مازندرانی مشکلاتی دارند، به عنوان مثال حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به دلیل تنش آبی به زیر کشت نرفت؛ حال آن‌که واردات بی‌رویه برنج هم به مشکلات آنان می‌افزاید.

بابایی ضمن اشاره‌ به تصویب منطقه آزاد مازندران، اضافه کرد: منطقه آزاد مازندران، تصویب شد اما نتیجه آن باید به سفره مردم بیاید و مردم، عایدی آن را حس کنند و لازم است که دولت در این زمینه کمک کند.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228250 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کشاورزی

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس