Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید شفیعیون روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه پایان‌نامه‌های دانشجویی دانشگاه اصفهان از سال ۹۶ در دسترس دانشگاهیان و محققان قرار گرفته و تا کنون حدود ۱۷ هزار جلد پایان‌نامه دکترا و کارشناسی ارشد از رشته‌های مختلف در این سامانه بصورت دیجیتالی به اشتراک گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه تبدیل پایان‌نامه‌های بیشتری به نسخه‌های دیجیتال و قرار دادن آنها در این سامانه در دستور کار کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان است، اظهار داشت: متقاضیان استفاده از این سامانه می‌توانند با احراز هویت و ارائه پست الکترونیکی دانشگاهی به منابع پایان‌نامه‌ها دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: نسخه دیجیتالی تعدادی از کتاب‌های خطی قدیمی و نفیس موجود در دانشگاه اصفهان نیز تهیه شده و از طریق سامانه کتابخانه مرکزی در اختیار دانشگاهیان و محققان قرار دارد.

رییس کتابخانه های دانشگاه اصفهان افزود: حدود یکهزار و ۲۴۰ نسخه خطی و سه هزار و ۵۰۰ جلد کتاب سنگی در مخزن نسخ خطی دانشگاه اصفهان نگهداری می‌شود که یکی از با ارزش‌ترین آنها کتاب " بیاض تاج‌الدین احمد وزیر" مربوط به قرن هشتم هجری قمری است.

شفیعیون با اشاره به شرایط ناشی از دوران شیوع کرونا تاکید کرد: در این دوران ارائه خدمات کتابخانه‌ای و تحقیقاتی بصورت دیجیتالی علاوه بر اینکه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کمک بسیاری می‌کند منجر به دسترسی راحتتر و کم هزینه‌تر دانشجویان و استادان به منابع مختلف علمی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه اصفهان نیز در چند ماه گذشته به ارائه انواع خدمات مجازی کتابخانه‌ای و تقویت آنها روی آورده است، گفت: ارائه این خدمات نیاز به زیرساخت‌های مناسب دارد که دانشگاه اصفهان نسبت به فراهم کردن آن اقدام کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دیجیتال کردن منابع کتابخانه‌ای نافی تقویت فیزیکی کتابخانه‌ها نیست، خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان با وجود محدودیت‌های مالی اخیر تا کنون تامین منابع چاپی برای کتابخانه‌های خود را انجام داده است.

شفیعیون گفت: قیمت کتاب در ماه‌های اخیر افزایش یافته و ممکن است در آینده کتابخانه‌های دانشگاه‌ها برای تامین منابع چاپی با مشکلاتی مواجه شوند بهمین دلیل لازم است که طرح امانت بین دانشگاهی تقویت شود.

قیمت کتاب در سالجاری نسبت به سال گذشته به گفته کارشناسان و فعالان صنعت نشر و چاپ بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در این طرح کتابخانه‌های دانشگاه‌های یک شهر یا استان بهم متصل می‌شوند و ارتباط دارند، اظهار داشت: در این صورت هر یک از این کتابخانه‌ها می‌توانند با تامین بخشی از کتاب‌های مورد نیاز استادان و دانشجویان و امانت دادن آن به سایر دانشگاه‌ها، همدیگر را پوشش دهند.

این استاد دانشگاه درباره پیوستن کتابخانه‌ها به شبکه‌های بین‌المللی پایگاه‌های اطلاعاتی، گفت: دانشجویان دانشگاه اصفهان در زمان حاضر به بیش از ۳۰۰ کتابخانه دیجیتالی و پایگاه اطلاعاتی داخلی و خارجی دسترسی دارند.

وی به کتابخانه زبان‌های خارجی دانشگاه اصفهان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر حدود ۸۰ هزار جلد کتاب به زبان‌های ارمنی، فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، عربی، روسی و چینی در این کتابخانه نگهداری می‌شود.

شفیعیون با بیان اینکه دانشگاه اصفهان، قدیمی‌ترین کتابخانه کتاب‌های ارمنی را در کشور دارد، گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از هموطنان ارمنی در اصفهان زندگی می‌کنند، این کتابخانه از حدود سال ۱۳۴۰ در ساختمانی که توسط خلیفه‌گری ارامنه در اصفهان فراهم شد، راه‌اندازی و به مرور زمان تکمیل شد.

رییس کتابخانه‌های دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه ساختمان قدیمی کتابخانه ارمنی فرسوده شده است، افزود: بهمین دلیل کتاب‌های ارمنی با سایر کتاب‌های زبان خارجی در یک ساختمان جدید و مناسب، تجمیع و کتابخانه زبان‌های خارجی دانشگاه راه اندازی شد.

بر اساس آخرین آمار، حدود ۱۰ هزار هموطن ارمنی در استان اصفهان زندگی می‌کنند که حدود هشت هزار نفر آنها در کلانشهر اصفهان هستند.

دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.

برچسب‌ها دانشگاه اصفهان پایان نامه دانشجویی اصفهان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان پایان نامه دانشجویی اصفهان کتاب دانشگاه اصفهان پایان نامه دانشجویی اصفهان کتاب اخبار کنکور کتابخانه های دانشگاه دانشگاه اصفهان کتابخانه ها دانشگاه ها پایان نامه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»

همزمان با هفته معلم، آئین رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، معلمین، مدرسین، فعالین اجتماعی، اعضای کتابخانه‌های عمومی و علاقه‌مندان در سالن جلسات کتابخانه مرکزی آذربایجان غربی برگزار شد. 

توحید اصغرزاده از سال ۱۳۷۰ در کنار شغل شریف معلمی، نویسندگی را مشق زندگی خود قرار داده و تا کنون حدود ۲۰ عنوان کتاب در حوزه‌های تعلیم و تربیت، دفاع مقدس، ادبیات و .. دارند که هر کدام وزن و ارزشی ویژه دارد. 

این اثر گفتار نوشته‌هایی با محوریت آموزش خانواده و دستنامه‌ای برای معلمین، مدرسین و اولیاء محسوب شده که با قلم نافذ، اثرگذار نویسنده نگاشته شده است. 

کتاب  «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» خلاصه ای  از  پاسخ  پرسش هایی برای  تغییر دنیای خود و دیگران به ویژه  برای معلمان و اندیشمندان انسان ساز است و که در اجرای   سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر مبنای سبک زندگی ایرانی و اسلامی به نگارش درآمده است.

محتوای این کتاب، خانواده و مدرسه را پیوند می‌دهد و اگر این پیوند مستحکم باشد بسیاری از مشکلات جامعه امروزی حل خواهد شد. 

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در آییبن رونمایی از این کتاب تصریح کرد: مطالعه رکن جامعه فرهیخته است و هر چقدر بیشتر در کتابخانه های حضور پر رنگ وجود داشته باشد و خواندن کتاب افزایش یابد مسلما سطح آگاهی  و سواد جامعه نیز افزایش خواهد یافت .

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • ۸۰۰۰ سال پیش، انسان‌ها به اعماق غار تاریک فرانسوی رفتند؛ اما چگونه؟ (+عکس)
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه