Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طاهره نصر در خصوص اهمیت استاندارد و انطباق ساخت و ساز در کشور با استاندارد‌های روز دنیا، گفت: استاندارد نظمی است مبتنی بر نتایج ثابت علوم، فنون و تجربه‌های بشری که به صورت قواعد، مقررات و نظام‌هایی به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، افزایش میزان تفاهم، تسهیل ارتباطات، توسعه صنعت، صرفه جویی در اقتصاد ملی و حفظ سلامت و ایمنی عمومی به کار می‌رود؛ بنابراین استاندارد از پایه‌های علم و فن آوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، در خصوص اهمیت استانداردسازی در ساخت و ساز، توضیح داد: در صنعت ساختمان، استاندارد نقشی به‌سزایی دارد. چرا که از عوامل بسیار مهم در عمر ساختمان را باید در استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد دانست.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شیراز با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۳۰ درصد از درآمد سرانه ملّی کشور صرف ساخت و ساز و تأمین مسکن می‌شود و این در حالی است که عمر مفید ساختمان در ایران کمتر از۴۰ یا ۵۰ سال است، توضیح داد: تفاوت پایین بودن عمر ساختمان‌ها در ایران و بالا بودن عمر ساختمان‌ها در کشور‌های توسعه یافته، مسأله‌ای بسیار مهم است که نشانگر هدررفت سرمایه ملّی در بخش ساختمان است.

نصر بیان کرد: یکی از اهداف مهم حوزه مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی که مسئولان همواره به آن اشاره کرده‌اند توجه به کیفی‌سازی و توسعه نظام جامع تضمین کیفیت ساختمان است.

او با تاکید براینکه باید توسعه ارزش‌ها در مهندسی ساخت‌وساز بیش از قبل مدنظر قرار گیرد، گفت: بی شک توجه به استاندارد‌های تدوین و استخراج مؤلفه‌های ارزشی در ساخت و ساز، تقویت نگاه ملّی در موضوع مدیریت انرژی و صرفه جویی با توجه به استاندارد‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط، نظام بیمه کیفیت ساختمان نوساز و نیز تدوین برنامه برای استانداردسازی، برنامه‌ریزی برای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان، تهیه و تولید مصالح استاندارد و اجرای استاندارد ساختمان و توجه به مسایل زیست محیطی در زمینه توسعه مهندسی ساختمان و حتی توجه به سازنده ذیصلاح برای ساخت و ساز باید مدنظر باشد.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران تصریح کرد: در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و نیز در مباحث مختلف مقررات ملی ساختمان بر کیفیت ساخت تأکید شده است؛ بنابراین باید با گسترش بستر قانونی، استانداردسازی و توجه به مقوله «استاندارد» بیش از قبل مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام مهندسی ساختمان توسعه کیفیت ساختمان کیفیت ساخت ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.

سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلوهای استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.

سید احمدی افزود: ۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

وی اظهار کرد: در صورت نرسیدن توافق بر اساس نرخ سازمان نظام مهندسی کشاورزی بین گندمکاران و صاحبان کمباین انجام شود

کد خبر 6091910

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها